Tussen Kunst en Kitsch: Creativiteit gezogd


Tiemo2203

Active member
Lid geworden
27 oktober 2016
Berichten
36
Leeftijd
25
-QV7sOl5JJuvgaNYk-xxNrh6S5PnXhfX.jpeg
:help:

-QV7sOl5JJuvgaNYk-xxNrh6S5PnXhfX.jpeg
:help:


-QV7sOl5JJuvgaNYk-xxNrh6S5PnXhfX.jpeg
:help:


Beste mensen hier een kijkje in/ van mijn bak (60x35x35)

Wat heb ik er in zitten:

Flora:
3x anubias
1x Anubias mini ( op het hout)
3x Valisneria spiralis (stekjes)
hoge plant links boven
Java varen (laag)

Fauna:
Corydoras aeneus 1x
Koperzalm 2x
rummy nose tetra 4x
Hyphessobrycon herbertaxelrodi 3x
Twee vrouwen guppy's

Techniek:

Super fish aquaflow 100
Sera airplus 110
Thermostaat

Ik vind mijn bak niet helemaal perfect, heeft iemand tips of ideeën?
Mag ook aan vissen bestand worden gesleuteld.

Groeten
Tiemo
 
Laatst bewerkt:
is dit een 60 cm aquarium?

PS: je hebt Hyphessobrycon herbertaxelrodi zwemmen en de doorgaans gebruikte NL naam daarvoor is niet een van de namen die jij noemt.
 
Ja dat is het inderdaad heb het er meteen even bij vermeld, dankje
 
dat is een leuke start hoor. De javavaren gaat het zo niet redden, ook van deze plant moet de wortelstok boven het zand uit steken, zoals je bij de anubias gedaan hebt, beter nog bind je due javavaren op een stuk hout. Die grote anubias worden stevige planten en ruim groot voor dit formaat, ik zou ze met de tijd toch vervangen (maar voorlopig kan het wel.
De poster achter is te aanwezig in het aquarium, veelal woord een zwarte of blauwe achtergrond als mooier ervaren.
nog wat snelgroeiers er in, de techniek trachten te verbergen en zeker die algenmagneet en thermometer uit het zicht zou al een heel ander beeld geven. ;)
 
ik ga meteen die javavaren verplaatsen voor het thermometertje had ik een soort klemmetje, deze zal ik inderdaad t.z.t vervangen.
De poster vind ik zelf prima, ik kan er een keer een dag een zwart papieren vel achter hangen kijken hoe dat staat.
Heb je verder nog tips?
 
Na heel wat uren googelen heb ik het 1 en ander gevonden, voor de vissen die ik heb raden veel sites me drijfplanten aan, ik dacht zelf aan watersla omdat deze erg makkelijk is, verder lees ik overal dat koperzalm in een bak van 'maar' 60cm vrij agressief/speels kan worden, misschien kan ik deze 2 vissen uit de bak halen en het schooltje roodkopzalmen aanvullen tot 8 stuks.
is dit een verstandig idee?
 
Na heel wat uren googelen heb ik het 1 en ander gevonden, voor de vissen die ik heb raden veel sites me drijfplanten aan, ik dacht zelf aan watersla omdat deze erg makkelijk is, verder lees ik overal dat koperzalm in een bak van 'maar' 60cm vrij agressief/speels kan worden, misschien kan ik deze 2 vissen uit de bak halen en het schooltje roodkopzalmen aanvullen tot 8 stuks.
is dit een verstandig idee?
Roodkopzalmen zijn erg actieve zwemmers, en hebben daarom een bak van minstens 80cm, en liever 1 of 1.20 meter. Ik zou zowel de koper- als de roodkopzalmen uit je bak halen en naar een leuke kleine groepsvis kijken. Een paar voorbeelden voor een school voor je bak zijn o.a.: Nannostomus marginatus, Paracheirodon simulans, Hyphessobrycon amandae. Ook zou ik je corydoras aanvullen tot een stuk of 6.

Over de inrichting: Ik mis rechts een hoge plant, je zou daar Vallisneria of ambulia (of iets dergelijks) kunnen planten. En zoals je zelf al zegt, wat drijfplanten zouden wel mooi zijn, en je vissen zullen tussen de wortels schuilen. Pistia stratiotes is inderdaad een mooie plant om te beginnen.
 
Misschien is het nog mooi om een extra stuk hout erin te leggem, rechts zou je dus eventueel een hoog rechtopstaand stuk hout kunnen plaatsen, en daar wat van je javavaren opbinden. Voor de rest ziet hij er al leuk uit. Vooral als je planten gaan groeien, zoals de Vallisneria, wordt je bak echt mooi!
 
ik heb even nagedacht en ik ben wel ovegehaald om een ander schooltje in me bak te zetten, ik moet eerst een goede plek voor me huidige visjes vinden, over de corydoras uitbreiding ben ik nog even aan het denken, en achter in me bak wil ik nog wel een plant zoals ik links achter in heb ( weet iemand de naam) verder over het hout, zal ik misschien een stuk je spiderwood met javamos aanschaffen?
 
De vissen kan je wel eens terugbrengen naar de winkel, dat kun je proberen.
Ik zou niet spiderwood erbij aanschaffen, je hebt dan namelijk verschillende soorten hout en over het algemeen staat dat niet zo mooi...
 
Ik ga dinderdag bij de winkel kijk misschien staan ze open voor een ruil
 
Volgens mij is het Cryptocoryne wendtii, Bij Cryptocoryne zijn nog wel wat leuke variëteiten te vinden. Voor de achtergrond, Wat dacht je van Cryptocoryne balansae ? Erg leuk plantje Heb het hier in 2 bakken staan.
 
Een mooie grote steen zou niet misstaan. Ook zou ik de Anubias mini wat meer naar voren halen. Verder moet je alles laten groeien en even wat meer tijd geven. Als het wat voller groeit lijkt het al heel wat. Als je meer rust in je bak wil kun je beter wat meer van dezelfde planten halen. En hoog uit 3 a 4 soorten. Je hebt de planten nu nogal kris kras door elkaar. Plaats ze per soort wat meer bij elkaar..

De tips over visbestand laat ik aan mijn collega leden over! Succes!
 
ik zeker wat met al jullie tips doen, ik ga even kijken en denk binnen 2 a 3 weken wel wat veranderingen te hebben toegepast in me bak, dan zal ik zeker even een foto plaatsen.
 
ATTACH]
ATTACH]
xiLo1pflXaiOOyUYFicjK1YmoXANnybB.jpeg

xiLo1pflXaiOOyUYFicjK1YmoXANnybB.jpeg
xiLo1pflXaiOOyUYFicjK1YmoXANnybB.jpeg



Dit is hoe hij er nu bij staat.
Ik wil nog wat corydorasjes halen en wat andere visjes, dat komt later wel, eerst wil ik kijken hoe het aquarium zich gaat gedragen met de mosselplantjes erin.
 
Ik heb ook diverse 60cm bakjes met de normale 15W erboven en dat is voldoende al is het geen overdaad natuurlijk. Met wat makkelijke planten zoals jij ook hebt moet dat prima willen. Ik neem aan dat je plantenvoeding geeft en dat de wortelstok van de Anubia niet in de bodem staat. een voedingsbol/capsule vinden ze ook wel fijn.
 
Nou ik vind je bak echt opgeknapt hoor! Ga zo door!
 
bedankt voor de positieve reacties, ik doe 'easy life' van de pets place in me bak, maar niet echt overdreven veel.
ik niet precies hoeveel watt mijn tl balk is, staat dat op de lamp zelf?
 

Terug
Bovenaan