Tusse kunst en kitch 80 cm bak


N

Niels B

Guest


Dit is mijn 80cm bak
Ik hoop op tips hoe ik het mooier kan maken
 
hier nog een paar foto's

713829niels_boogaard_0_85_20160.jpg


575859niels_boogaard_0_85_20160.jpg



en hier nog een van mijn corydorassen


828798niels_boogaard_0_85_20160.jpg
 
Even extra info.
De rode plant is een kunst plant
De levende zijn: cabomba, bacopa, echinodorus, vallisneria, javavaren, cryptocoryne, najas en waterpest.

Het visbestand is
1 koekoeksmeerval
1 betta splendens
5 ottocinclus
7 corydoras aeneus
1 ancistrus
6 Black molly
5 platy
14 neontetra
 
Hi Niels, heb effe opgezocht wat een koekkoeksmeerval is, kreeg er al allerlei leuke beelden bij :p

Maar heel mooie vis zeg!

Leuk aqurium ook. Ik zou Zelf dat spierwitte ding in het midden weg halen. Weet niet wat het is, maar vind dat niet zo mooi.

Je werkt nu in een omgekeerde V vorm. Wellicht kun je wat meer diepte creeeren door een paadje naar achteren te maken. Maar dan niet richting het midden van het aquarium maar naar een hoek. Snap je wat ik bedoel? Het gebruiken van terrasjes met hoogteverschillen kan ook wat meer diepte geven, dan lijkt je aquarium wat groter.
 
Zal ik dat witte ding (bloempot) dan verwisselen voor een groot stuk lava en daar mos op laten groeien.
 
Die voorgrond planten rechts naast de bloempot staan niet in een straatje en ze moeten een soort tapijt gaan vormen.
Die echinodorus links moet ook nog flink groeien.

En dat van die v-vorm begrijp ik niet. Ik heb het aquarium zo opgebouwd:
Eerst het hout en het muurtje. Toen de bacopa, vallisneria, najas en de echinodorus geplant. Dit was hoe het er uit moest gaan zien. Maar ik Snuffel vaak rond in de dierenwinkel. Dus na een aantal impulsaankopen is het wat het nu is.
 
Wat ik zelf mooi vind is werken met een blikvanger. Een mooi groot stuk houdt of mooie plant.






De bloempot is de blikvanger
 
Persoonlijk vind ik die pot in het midden een soort sta in de weg in je bak. Hij is groot en valt op maar past er niet echt in vind ik. Maar ja dat is persoonlijk. Je kan ook wel leuke legholen kopen of een halve kokosnoot die je mooi met mos kan bekleden.
 
Hoi Niels, ja sorry voor mijn onhandige uitleg!

Toen ik mijn aquarium opnieuw ging inrichten heb ik er een tekening op ware grootte van gemaakt. Zo kon ik ook mijn zelfgemaakte terrasjes precies op maat maken.

Maar wat ik je hierop wil laten zien is wat ik bedoel met -een straatje- schuin naar achteren.

Zie paarse pijlen en de neus van Floortje, hihi.

http://a64.tinypic.com/330qxk9.jpg

Die straatjes kun je ook maken met planten of stenen bijvoorbeeld.


Als jij de bloempot zelf heel mooi vind, moet je hem zeker houden! Smaak is super persoonlijk. En je kunt hem ook met mos laten begroeien. Of wat john zegt, een cocosnoot of ander leghol zoeken.

De planten hebben even de tijd nodig om zich te wortelen en te gaan groeien.

Je hebt de cryptocorine als tapijtje op de voorgrond, alleen wordt die best hoog voor een tapijtje. Er zijn andere plantjes die je daar misschien beter voor kunt gebruiken.

En lekker blijven snuffelen in de winkels, dat doe ik ook veel vooral op internet om ideeen op te doen!
Ook kijk ik veel you tube dilmpjes voor inspiratie.

Heel veel plezier en inspiratie!
 
Bloempot gaat waarschijnlijk weg en daar komt een stuk lava voor in de plaats waar ik iets op ga laten groeien
 
De bloempot is vervangen door een sfinx
 
Ik lees net dat een koekoeksmeerval wel 28 centimeter kan worden......Dan lijkt me een 80 cm bak wat aan de kleine kant (zachtjes uitgedrukt)
 
Hij is al jaren 8 cm lang maar als hij weer gaat groeien doe ik hem weg
 
Is het niet een andere synodontis soort?
Hij moet volgens mij sowieso in een groepje.
Groeien zal die niet doen denk ik, als een vis in een klein aquarium zit, groeit hij niet verder (zo lijkt het). Vanbinnen,groeit hij nog wel. Hij groeit zichzelf letterlijk dood. Het valt niet echt op, maar hij wordt niet echt oud zo.
 
Ik zal is kijken wat ik met hem ga doen
 

Terug
Bovenaan