Tuinslang vastzetten op aquarium


K

Katy707

Guest
Hoe doen jullie dat met verversen en gebruik tuinslang?

Als je de bak vult of leeg laat lopen, hoe leg je de slang dan vast in het aquarium, zodat die er niet uitfloept of naar boven drijft met een waterballet als gevolg?

Zijn daar speciale houders voor?
 
Ik hang hem er gewoon in. Maar er zijn ook speciale klemmen.
 
Ik heb 2 handen zoals de meeste, de rechtse houdt ik aan de slang in het aquarium, de linkse houdt de slang in de emmer.
 
Inderdaad gewoon met twee handen. Gelijk de bodem afhevelen met water verversen. :)
 
Fozzy zei:
Ik heb 2 handen zoals de meeste, de rechtse houdt ik aan de slang in het aquarium, de linkse houdt de slang in de emmer.

Nou, ik wil het anders doen :D

Voor vullen tuinslang op kraan ( moet toch ook terug rennen als de bak bijna vol is, dus geen twee handen vrij dan :D

Voor leeglopen een slang met ene kant in aqua en andere kant uit het raam :D
 
nilo1804 zei:
Ik hang hem er gewoon in. Maar er zijn ook speciale klemmen.

Hoe heten die?
 
Katy707 zei:
Jones zei:

Hahaha, ja, erg simpel,...had ik nog niet aan gedacht :)

Floept/glijd de tuinslang niet uit dat houdertje weg als er water doorheen komt?
Nope, zit er best strak omheen. Het is wel handig om er 2 aan te schaffen zodat je de straal tegen een zijruit kan laten lopen (anders wordt je bodem zo omgewoeld). Maar die zuignapjes worden sowieso vaak in setjes van 2 verkocht.
 
Jones zei:
Katy707 zei:
Jones zei:

Hahaha, ja, erg simpel,...had ik nog niet aan gedacht :)

Floept/glijd de tuinslang niet uit dat houdertje weg als er water doorheen komt?
Nope, zit er best strak omheen. Het is wel handig om er 2 aan te schaffen zodat je de straal tegen een zijruit kan laten lopen (anders wordt je bodem zo omgewoeld). Maar die zuignapjes worden sowieso vaak in setjes van 2 verkocht.

Ok :)
Heb ze laatst wel zien hangen geloof ik :)
 
Zo doe ik het ook..waterverversen...aan de wastafelkraan.....in aquarium....klem/steek de slang vast achter een stevig stuk hout in mijn bak.
 
Ik was in een LFS ( en wel bij visjes gekeken, maar niks meegenomen :D ), en daar hadden ze een klem die je op je aqua kan haken en een klem voor de tuinslang.
Vanavond zullen we zien of het past en of het handig werkt :)
 
Katy707 zei:
Ik was in een LFS ( en wel bij visjes gekeken, maar niks meegenomen :D ), en daar hadden ze een klem die je op je aqua kan haken en een klem voor de tuinslang.
Vanavond zullen we zien of het past en of het handig werkt :)
Ben benieuwd.
Ik sta hier altijd te hannesen met wasknijpers, elastiekjes etc.... :rolleyes:
 
kouwtje zei:
Katy707 zei:
Ik was in een LFS ( en wel bij visjes gekeken, maar niks meegenomen :D ), en daar hadden ze een klem die je op je aqua kan haken en een klem voor de tuinslang.
Vanavond zullen we zien of het past en of het handig werkt :)
Ben benieuwd.
Ik sta hier altijd te hannesen met wasknijpers, elastiekjes etc.... :rolleyes:

Van JBL, Clipsafe, 12/16.
Zitten 2 stuks in.

http://www.aquaplantsonline.nl/p/1328/j ... afe-12-16/
 
Wasmachine beugel voor de afvoer idem werkt ook.

Ik gebruik een groene 10 liter gieter ? Bij verversen 3 x aftappen en 3 x bijvullen.
 
Gebruik ik Eheim bocht voor.met roostertje.
Hang je zo aan de bak.
Met leeglopen,en met vullen.
Vullen met een opvoerpomp in de wastafel. die ik rustig laat lopen.
Dan gaat het zo de bak ik.(wel bijblijven!!!!)



Heb zo wel 10 bakken te doen,dus gaat achter elkaar.

Leeg,volgende ,leeg.
1 ste vullen,,tweede vullen,enz.
 
@ Katy: tnx. zal eens kijken bij mijn volgende bestelling!

Martin vd V zei:
Wasmachine beugel voor de afvoer idem werkt ook.

Ik gebruik een groene 10 liter gieter ? Bij verversen 3 x aftappen en 3 x bijvullen.
Martin, ddoe je dan de slang in het 'gietgedeelte'? Want dan kan hij niet zomaar losschieten....
 
Nee ik gebruik uitsluitend een groene gieter die ene keer in de 2 jaar dat ie helemaal leeg moet gebruik ik de " mijn vrouw houd even vast "

Voor de rest alleen met de gieter vullen en met een 1,5 meter slang aftappen.
 
Voor mij dan 10 m.
Ene kant van het huis,naar de badkamer. werkt ook makkelijker.
leeglopen,kraantje dicht,volgende kraantje open,enz.
kraantje zit aan de bakken kant.
hoef dus niet heen en weer te lopen.
 
Martin vd V zei:
Nee ik gebruik uitsluitend een groene gieter die ene keer in de 2 jaar dat ie helemaal leeg moet gebruik ik de " mijn vrouw houd even vast "

Voor de rest alleen met de gieter vullen en met een 1,5 meter slang aftappen.

De 'mijn vrouw houdt even vast"? Haha.... die moet ik hebben, ook gewoon bestellen bij APO? :D
 
kouwtje zei:
Martin vd V zei:
Nee ik gebruik uitsluitend een groene gieter die ene keer in de 2 jaar dat ie helemaal leeg moet gebruik ik de " mijn vrouw houd even vast "

Voor de rest alleen met de gieter vullen en met een 1,5 meter slang aftappen.

De 'mijn vrouw houdt even vast"? Haha.... die moet ik hebben, ook gewoon bestellen bij APO? :D

Hier moest ik ook al zo om gniffelen, hahaha :)
 

Terug
Bovenaan