Trofis collisa 1000 van Nickey


De snoeibeurt heeft hem goed gedaan, ziet er mooi uit.
Ik maak meestal s avonds foto's als het donker is en doe gewoon handmatig even de lampen aan voor de foto.
 
Weer een update met fotos !
De bak draait heel goed maar ik wil toch wat dingen aanpassen.
Allereerst even een totaal voor de duidelijkheid
aqqExJ188C7KY2xmGD0N9MiprKvWNAae.jpeg


Ik heb me ingelezen over de gulden snede en wil daardoor wat dingen aanpassen, links zien jullie een neprots met javamos erop, die wil ik eruit halen en er een rode plant voor ik de plaats hebben, ik heb daar alleen wel weinig licht, heeft iemand een idee voor een goede plant daar? Ik kan trouwens ook wel met planten wisselen als dat zou helpen...
Ik had gemaild met APO en die noemden de Echinodorus Diamond red. Is die niet te laag?

Ook wil ik de pogostemon helferi voor die rots verplaatsen naar de andere kant dat dat een dicht veld word, als alternatief komt daar de Echinodorus latifolius.
Ook vind ik het in het midden iets te druk maar ik weet niet wat ik daar moet verranderen, iemand een idee?

Daarover genoeg gepraat
Ik heb foto's kunnen maken van de jonge mollies (die trouwens 5 nieuwe vriendjes hebben gekregen) en de jonge corys;

De jonge cory in mijn 80cm, je kunt goed zien dat hij zijn achterste vlek mist en dus een half albinootje is :D
kshrJZW.jpg


De jonge cory in de 1m:
MN8102e.jpg


De mollies
xC48nKR.jpg


Best wel wat draadalg in de flame mos, word al minder door het regelmatig weg te halen met een tandenborstel
0zHh4FW.jpg


En dit is mijn (bijna slapende) baardagaam :D
aqqExJ188C7KY2xmGD0N9MiprKvWNAae.jpeg

Wou ik toch even laten zien :D

Kritiek, tips, alles is welkom ;)
 
Leuke foto s en zelf zou ik wat lage voorgrondplanten gebruiken.

In het mos blijft soms vuil hangen waardoor je daarin sneller algen kunt krijgen.
 
@John
Dat is de reden waarom ik Echinodorus latifolius erbij ga doen, ik heb een zeer hoge bak dus echt lage voorgrondplanten kan ik niet hebben ivm het licht.
Dat met het vuil had ik al ondervonden ja, ik waai hen nu elke week schoon en ik zie dat dat echt helpt
@cedric
Bedankt ;)
 
Gelukkig lijkt mijn lotus nu ook aan te slaan dus ben daar super blij mee! ;)
 
Ik vind je bak al erg mooi ingericht. Ben nog niet zo goed in al die latijnse namen google ze wel vaak, Wat ik had gedaan zo op het eerste gezicht is de voorgrond planten iets meer geclusterd. Een mooie grote steen op de guldensnede (rechts). En achter de steen een opening tussen de planten. Daar de focus leggen. Vind het wel leuk dat je, je scape beter wil maken.

Ben zelf bezig met een scape voor de 80 cm. Vandaag draken stenen gesteld. WHOOP WHOOP:D
 
ohja leuke baardagaam! zo'n klein dikzakje:D
 
Haha thx!!
"Klein dikzakje" ja dik is ie wel maar klein? :D over 45cm

Wat betekent geclusterd? Is dat slecht day ik dat niet weet :D

Ik wil echt een plantenbak hebben, er gaat dus zelfs hout uit ;) ik vind dat je nu tegen een baps achtergrond planten kijkt, ik wil meer diepte. Meer crypto dus...
Rechts komt de op de plek van dat hout voor de Rotala rotundifolia komt waarschijnlijk Cryptocoryne tropica (of heeft iemand iets beters?)
En een beetje naast de rots (die weg gaat) komt ook Cryptocoryne tropica (tenzij iemand iets beters weet ;) )

Maar Ruben als je planten zoekt weet je me te vinden he! Bij mij groeid het de pan uit ;) misschien dat ik dat stekkie hout ook weg doe maar dat weet ik nog niet zeker. Ik zie wel een pb verschijnen als je intresse hebt :D
 
geclusterd, meer bij elkaar gezet.

dus die voorgrond plantjes waar je er meer van hebt in 1 soort bij elkaar zetten.

althans ik denk dat ruben dat bedoeld.
 
RichD1011 zei:
geclusterd, meer bij elkaar gezet.

dus die voorgrond plantjes waar je er meer van hebt in 1 soort bij elkaar zetten.

althans ik denk dat ruben dat bedoeld.

Inderdaad dat bedoel ik:) bedankt voor toelichting en nee Nickey is niet erg haha als je het nu weet heb je weer wat geleerd:D

Vergeet niet dat je met stenen en hout ook veel diepte kan cre�ren. Ik zelf kijk best vaak aquascapes op youtube, echt een aanrader voor inspiratie!
 
Nickey zei:
Maar Ruben als je planten zoekt weet je me te vinden he! Bij mij groeid het de pan uit ;) misschien dat ik dat stekkie hout ook weg doe maar dat weet ik nog niet zeker. Ik zie wel een pb verschijnen als je intresse hebt :D

Ik houd het in het achterhoofd als ik er aan toe ben. Moet eerst nog die gratis vissen zien kwijt te raken:)
 
Bedankt Richard ;) en Ruben ;)
Ik ben het er mee eens en ben gister er al even mee bezig geweest, het resultaat tot nu toe (let niet op de troebelheid)
DjLLxnw.jpg


Alle voorgrondplanten naar rechts dus. Links komt er Echinodorus latifolius voor in de plaats.

Ik vind alleen dat dat stekkie hout tussen de pogostemon helferi helemaal wegvalt... Ik had in gedachten om die eruit te halen en er Cryptocoryne tropica voor in de plaats te zetten.

Ruben, over dat je met hout en stenen ook veel diepte kan cre�ren heb je een punt, hoe zou jij dat voor je zien?
 
Heb je geen achtergrond/wand erin?? Nu zie ik kozijnen op de foto. Of is dat de weerkaatsing??
 
Er zit een zwarte poster achter, ik heb Behoorlijk last van weerkaatsing ja... het aquarium staat op een Zeer lichte plaats (al komt er geen rechtstreeks zonlicht in)
 
Nickey zei:
Ruben, over dat je met hout en stenen ook veel diepte kan cre�ren heb je een punt, hoe zou jij dat voor je zien?

Ik zou een donkere steensoort kiezen, dan krijg je een mooi contrast met je lichte zandkleur. Stenen allemaal in dezelfde kleur. Dat hout dat wegvalt. Zou je misschien wat kunnen verhogen. Dan krijg je er een donkere ruimte onder. Spleten, kieren en gaten zorgen ook voor meer diepte.

Ik denk altijd maar zo. Als je naar een aquarium kijkt wil je niet alles zien... Je wilt je af vragen wat er zich achter elke hoekje zou kunnen afspelen:)

Ik vind dat de kleine verbetering die je gemaakt heeft al veel meer rust geeft:) Ook superleuk dat je wat met de tips doet. Lijkt het net alsof we samen de bak aan het scapen zijn:D
 
Zit nog even te kijken naar je bak. Je kunt ook voor wat spiderwood gaan en nog wat meer van die voorgrond plantjes. Denk dat, dat ook wel wat voor je is. Aangezien je de plantjes zo goed verzorgd!
 
vind ook dat het met die voorgrond plantjes nu beter staat, ik zou alleen die ene in het midden ook nog bij die andere erbij stoppen.

staat nu helemaal lonely in het midden te staan :D
 
Super bedankt!!!
Ik vind het ook zo leuk, toch een beetje samen de bak scapen :)

Richard, dat lonely plantje zal ik inderdaad bij de rest doen :D zat ik ook al aan te denken.

Ruben, super bedankt voor de tips, k ga er vandaag mee bezig.
Die voorgrondplanten zijn aangeslagen en groeien behoorlijk hard, ik denk niet dat het veel zin heeft om nog bij te kopen want dan kan ik weggooien.
Ik heb iets in gedachten met de stenen wat je zei, ga ik proberen. Ik zit alleen een beetje met de Echinodorus latifolius die ik nu al heb staan en er eigelijk ook in moet ;) al heb ik daar ook al een idee voor.
Dat stuk hout verhogen vind ik echt een briljant idee, was ik zelf nog niet op gekomen ;)
Ik zal proberen te spelen met de kieren etc. Bedankt!

Mmmh spiderwood
Dat heb ik helemaal niet in huis (of, nouja 1 ministukje) ik probeer het eerst eens met stenen ;)

Met de bestelling planten wacht ik dus nog maar ff :D
 
K ben naar de winkel geweest, mooi stuk steen gevonden maar totaal niet tevreden over hoe ik het heb ingericht... kunnen jullie helpen?
XQ8ltz3.jpg

OlD35rJ.jpg


Te rommelig... wat vinden jullie?
 
Ik moet zeggen, nu ik er van een afstandje ernaar kijk... het wel beter lijkt! Als alles straks weer is ingegroeid. Mn lotus kan meer naar voren, die is ontploft en heeft veel meer ruimte nodig :D als iemand nog tips heeft GRAAG, ij denk dat ik eens een nachtje ga slapen hierover :d
 
hmmm als ik eerlijk ben oogt het wel rommelig. Haal de grijze stenen er eens uit. Je hebt van alles een beetje. Probeer ook de beste kant van de steen te zoeken:)

Dit had ik een beetje in gedachte (rode lijn guldensnede, dat is dan een soort van grot. Gemaakt met mijn paintskills haha

931635_0_82_nickey_2.jpg
 
Ik vond het zelf ook wel rommelig eigelijk ja...

Ik snap wat je bedoelING is! Ik vind het alleen wel enorm sonde van die steen, heb je daar misschien een plekkie voor in de scape?

Voor de rest echt super mooi! Ik denk dat ik pogostemon helferi mag bijbestellen en de Echinodorus latifolius maar mooi in de 80cm houd :D

Ik zit dus alleen met die steen...
 
Jeetje, lastig...
Ik vind het zo ongelooflijk sonde van die steen en ook komen er dan weer kosten bij voor die planten.
Keuzes keuzes keuzes
 
Ik vind het echt heel lastig kijken met al die spiegelingen.
Toch maar een keertje midden in de nacht op staan Nickey! ;)

Het lijkt op een dragonstone, klopt dat? Vind ze erg mooi!
 
Klopt Sanneke, ik erger me er ook behoorlijk aan, ik ga mijn best doen iemand te lenen die een deken voor me omhoog wil houden :D

Het is inderdaad dragonstone, zeer mooi stuk, dat vond ik ook al ;)
 
Ach ja, het seizoen zit ook niet mee. Tegen de tijd dat het buiten donker is,mdan zijn de aquarium lampen ook uit.

Het beste is toch in de avond foto's maken. Raambekleding sluiten en goed recht voor de bak staan.
 
Vandaag heeft m'n vader geholpen met fotos maken, eindelijk eens een beetje acceptabele ;)
3G5rl7l.jpg
 
Kijk, dat is gelijk een veel duidelijker gezicht.
Het enige advies van mijn kant, laat het lekker groeien, als de planten groter worden zie je vanzelf wat er veranderd kan worden.
 

Terug
Bovenaan