Trofis colisa 1200 wildvang maanvis van Nickey


Ziet er goed uit!
 
Zo zeg, wat een verandering, ik ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien.
 
Gister ook nog ff waterwaarden gemeten trouwens,
pH 7.2
KH 7
No3, 0
No2, 0
Gh, 4

Helemaal blij mee, voorheen was eeneen s hout optillen al genoeg voor een nitrietpiek. Dankuwel Hydra! :D :D :D

De maanvissen vinden die nieuwe inrichting ook leuk trouwens, zelfs zonder veel planten :D heb natuurlijk wat meer zicht brekers :)
 
Een klein beetje nitraat mag je wel hebben hoor. Anders doen de planten niet zoveel.

Mooie inrichting. Laat alles nu maar weer een beetje groeien.
 
Een klein beetje nitraat mag je wel hebben hoor. Anders doen de planten niet zoveel.

Mooie inrichting. Laat alles nu maar weer een beetje groeien.

Klopt, geen plantenvoeding toegevoegd ;)

Dankjewel :) eerst nog even wat planten erbij, vind het nu wel erg kaal.
 
Nou ik hoop dat de nitraat hier ook gaat zakken hoor. Maar dat laat ik je wel weten :)
 
Nou ik hoop dat de nitraat hier ook gaat zakken hoor. Maar dat laat ik je wel weten :)

Ja, laat het me zeker weten ;) :) leuk!

Gaat vast goedkomen
 
Dit bakkie ook maar eens updaten:

IMG_20180507_221238.jpg

Is ie niet prachtig! :D

Ja oké, dat is m'n uitzicht nu vanaf de bank ;)

Dit als het overdag is
IMG_20180420_233015.jpg


En dit was de bak een dag na de beplanting
IMG_20180417_213129.jpg



Natuurlijk is de hele her inrichting gefilmd dus ik zal even linkjes plaatsen naar die videos, dat is wat makkelijker :D :D



Ik ben nog steeds verschrikkelijk tevreden over de inrichting, inmiddels zijn de planten aan het overgaan naar submers dus ziet het er allemaal wat sneu uit met veel afstervende bladeren maar ook al nieuwe bladeren :)

Hopelijk groeid deze bak ook mooi vol en word het een geheel :)
 
Mooi zoals het erbij staat Nickey.
 
Prachtig Nicky, je hebt er oog voor :)
 
Mooi!!
 
Inmiddels is het weer een maand later, de bak begint rustig aan echt in te groeien:
IMG_20180606_235048.jpg
IMG_20180606_235017.jpg
IMG_20180606_235023.jpg


De vissen komen niet zo mooi uit op de foto's, ze konden het niet zo waarderen dat ik s'avonds laat de lampen nog eens aan gezet had ;)
 
Mooi! Mooi!

Hoe groot zijn de maanvissen nu?;)
 
Ziet er mooi uit! Leuke scape ook zo.
Hoeveel cory's zitten er in de bak?
 
Had dit nog helemaal niet gezien, maar prachtig geworden!
 
De vissen komen niet zo mooi uit op de foto's, ze konden het niet zo waarderen dat ik s'avonds laat de lampen nog eens aan gezet had ;)
Je moet wat als je zonder weerspiegeling foto's wilt maken :juggle:
 
Dankjullie!


Mooi! Mooi!

Hoe groot zijn de maanvissen nu?;)

Ze zijn volgroeid, wel iets vergroeid (te lang In een kleine bak gezeten in de winkel) hoe groot precies weet ik niet, zou ik ze eens moeten opmeten :D

Had dit nog helemaal niet gezien, maar prachtig geworden!

Dankjewel! De vallisneria moet nog wat meer over het oppervlakte groeien en het hoornblad mag wel weer wat voller worden. Maarja, de bak is nooit af ;)

Je moet wat als je zonder weerspiegeling foto's wilt maken :juggle:

Haha ja precies. Video's opnemen is ook een ramp momenteel, boven kan ik alles afsluiten maar beneden is het kansloos om op te nemen voor de aquaria. Best jammer.
 
Ziet er al lekker groen uit Nickey:thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader vind het altijd zo leuk als ik het ondehoud doe in het aquarium... De bak word er zo veel mooier van ;)
IMG_20180607_200318.jpg



Maarja, anderhalf uur later
PicsArt_06-07-10.14.02.jpg

We kunnen weer door de bak kijken! :D
 
Echt prachtig Nickey!!

Dankjewel!

Mooi! Mooi!

Hoe groot zijn de maanvissen nu?;)

Ik heb poging gedaan ze te meten, wat een schuwe maanvissen waren het spontaan. Aanstellers. Is me ook gewoon niet gelukt :D


Ziet er mooi uit! Leuke scape ook zo.
Hoeveel cory's zitten er in de bak?

Whoops, je reactie gemist.
Dankjewel ;)
Zitten als het goed is nog 15 in, was een groep van 25 maar door de tolziekte is dit flink uitgedund. Rot ziekte is het, vissen gaan tollen en zijn de volgende dag dood. Is eigenlijk niks aan te doen, gewoon uitzitten.

Maargoed, afgelopen 2 weken geen dode corys meer gezien dus vanavond ga ik even een poging doen tot tellen en hopelijk blijft het hierbij.
 
Mooi Nickey en als je tijd hebt mag je hier ook wel voor het onderhoud komen hoor;)
 
Mooi Nickey en als je tijd hebt mag je hier ook wel voor het onderhoud komen hoor;)

Als je komt ophalen, prima! :D wanneer kom je? ;)

Een grote donkere lap als een soort foto tent.

Van 3 kanten heb ik last van licht inval... Moet wel een heeel grote lap zijn dan.... Maar met de bak boven doe ik dat wel gewoon, deken voor het raam en klaar.


Goed nieuws trouwens, alle corys zijn er nog! :daisy:
 
Mooi opgesteld zo dat hout!
 

Terug
Bovenaan