Troebel


M

Make

Guest
Hallo,

Ik heb afgelopen woensdagavond mijn bak opgestart maar blijft troebel,
IEMAND een idee wanneer de bak helder word? Ik gebruik easylife producten
Dank voor de reacties
 
Welke producten van Easy gebruik je , welk zijn de afmetingen van jou aquarium . Welk filter gebruik je , Welk filter medium , ....
Graag wat informatie a.u.b.
 
Welke bodem .
 
Filter :
Hi-Tech - Aquafilter AFI 250

En filter medium van easylife
Bak is 60 liter
EasyStart van easylife
Dennerle voedingsbodem
 
De Aquafilter is een sponsfilter en met filtermedium bedoelde ik wat erin jou filter van filtermateriaal zit .Het product van Easy is een gewone waterverbeteraar . Verwacht geen wonderen van flesjes en producten .
Welke bodem heb je en met troebel bedoel je een witte waas of .... ?
 
De Aquafilter is een sponsfilter en met filtermedium bedoelde ik wat erin jou filter van filtermateriaal zit .Het product van Easy is een gewone waterverbeteraar . Verwacht geen wonderen van flesjes en producten .
Welke bodem heb je en met troebel bedoel je een witte waas of .... ?

Bodem : quartz steentjes op de bodem en in de filter spons en steentjes.
Ja hangt. Een witte waas in die niet echt minder word vanaf afgelopen woensdag toen ik er de spullen van easylife in gedaan heb
 
Hoeveel van die spullen van easylife heb jij er wel ingekiepert ?
 
De hoeveelheid die op het flesje saat6
 
Vermoedelijk gewoon bacteriebloei, is het een melkachtige waas?
Graag even een foto om het te kunnen beoordelen.
 
15242994045237597485286155296064.jpg


Foto van de bak
 
Lijkt veel op bacteriebloei, een explosie van bacteriën, welke in een pas opgestarte bak vaker voorkomt, één oplossing, laat het een paar dagen met rust en het verdwijnt vanzelf.
 
Lijkt veel op bacteriebloei van een explosie van bacteriën, welke in een pas opgestarte bak vaker voorkomt, één oplossing, laat het een paar dagen met rust en het verdwijnt vanzelf.

Oké da nk je wel, ik wacht even af, moet toch 3 weken indraaien he
 
Zoals Ton zegt dus.
 


Hier heb je wel nog een leuk filmpje , misschien heb je er iets aan .
 
Net als Ton denk ik ook aan bacteriebloei en dat zie je vaker bij nieuwe bakken. je hebt dan een overschot aan organische stoffen en die moeten eerst worden opgegeten.
 
Naar mijn mening ook bacteriebloei zeker met rust laten de bak! geen rare dingen ingooien niet te veel water verversen.
 
Oké da nk je wel, ik wacht even af, moet toch 3 weken indraaien he
Drie is kort ik zou het rustig zes weken lafrn in draaien en on de dag een heel klein beetje visvoer.
 
Zes weken voor iemand zijn eerste bakje is wel lang hoor , laat het ons houden op best 4 weken
 
Je kan 10 weken wachten maar het echte biologische evenwicht komt pas na het toevoegen van het visbestand.

Voor iemand die voor het eerst / lang geen aquaria heeft gehouden raad ik aan om 3-4 weken in te draaien en daarna rustig het bestand op te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Niks natuurlijk Dirk en principe heb je zelf gelijk , maar een beginner wil er liefst wel wat beweging in zien :D
 
Ben het inderdaad eens met wat Dirk Bazuin zegt..Wat maken die paar weken nou uit? En anders doe je er een paar slakjes in.
 
Wat langer wachten is in de regel wel beter maar ja ik herken ook ongeduld en snap heel goed dat men soms snel alles in orde wil maken. In onze hobby is dan geduld vaak toch de beste methode.
 
Ja geduld heb je nodig. Ik weet idd hoe het is. Met mijn 2de bak heb ik veel meer geduld gehad
 

Terug
Bovenaan