triops


D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over triops. Er is veel over te vinden op internet, maar vroeg me af, kunnen ze bij vissen gehouden worden? En als ik wil dat ze doorgaan met voortplanten, na eitjes leggen geheel leeghalen van het aquarium??? Bedoel dat de eitjes uitkomen.

Groet,
Daniel
 
Nee,dat kan niet.
En ,door gaan met de eitjes kan,als het water verdampt. daarom niet bij vissen.
Leven in een poel,waar de eieren afgezet worden.

lees hier,wordt meer duidelijk.
Triops | JulietMikeBravo


Verder zal een onderkomen een laag zand moeten bevatten voor de Triops om
eitjes in te leggen. Het beste is een laag fijn aquariumzand van minimaal 1cm.
www.julietmikebravo.nl/triops/ -
 
Voor meer,Google .eitjes van Triops.
 
Maar er kunnen dus vissen bij, maar dan kan je nket met doorkweken van de triops
 
Nee,als jij eitjes wilt,moet de waterstand naar 0 gebracht worden.
Eitjes op droge,ingegraven.
Bij eerste water komen de eitjes uit.
 
Maar ik bedoel, laat die eitjes en gooi die. BEesten in je aquarium, kan dat?
 
Nee, want gooien met beesten doe je niet.
 
Nee,ze leven te kort.
Lees wat er staat. 1maand.
Gaan ze dood,bevuilen ze je water.
 
Srry, gooien was sarcastisch, natuulijk ga ik uiterst zorgvuldig met ze om. Maar je kan toch gewoon er uithalen als ze sterven? Of gaat het te snel?
 
dschaap zei:
Maar ik bedoel, laat die eitjes en gooi die. BEesten in je aquarium, kan dat?

Het is niet erg praktisch, maar het kan wel.

Maar dan wil je dus 2 aparte bakken? 1 met vissen en 1 met triops? En dan als de triops de eitjes hebben begraven zet je de triops bij de vissen? Voor die paar dagen/weken dat ze nog te leven hebben? En waarin ze ook nog eitjes af zullen zetten?

Ik zou het niet aanraden. Maar het zou wel mogelijk zijn.
 
Die Triops zijn mogelijk een lekker hapje voor je andere vissen, en ze eten je planten op, dus beter apart houden
 
Ik heb ze nooit planten zien eten.
 
Triops eten zowel plantaardig als dierlijk voedsel en kunnen daarom als omnivoor worden beschouwd. Bij voedselschaarste eten ze vaak hun soortgenoten op. Deze vorm van kannibalisme is eigen aan de kreeftachtigen.
 
Hoi,

Mijn triopsen zijn ongeveer een 2tal weken oud nu, net volwassen dus zogezegd, maar ik vind dat mijn ene triops vooral er niet zo goed uitziet. Hij zwemt constant in rondjes doorheen het aquarium. Hij zwemt dus niet meer recht, loopt niet meer op de bodem of graaft niet meer, zwemt niet meer naar het wateroppervlak... enkel en alleen in rondjes.

Nu heb ik gemerkt dat zijn staart precies echt wel heel erg naar boven staat! Hoe dat komt, geen idee.. Ik vroeg me af of het daardoor kwam dat hij misschien niet meer recht kan zwemmen?

En kan dit zijn dat dat van een vervellingsprobleem voortkomt? Of wat zou ik eventueel kunnen doen?

Groetjes,
Thalia
 
Zit er misschien een (mensen/katten/honden-)haar ergens omheen gedraaid? Dat had ik eens bij een Triops, hij ging ook heel raar doen.
 

Terug
Bovenaan