Trigonostigma espei


V

VissenIlona

Guest
Hoi!
Sinds korte tijd heb ik Trigonostigma espei in m'n bak (ooe ze zijn zo leuk!), maar tot nu toe zwemmen ze steeds in de filterstroming. Ik had juist gelezen/gehoord dat ze niet heel veel stroming nodig hadden, maar ik ga twijfelen nu ze juist daar de hele tijd zwemmen. Ik heb ze nu bijna 2 dagen, maar vraag me dus af hoe dat zit.

Iemand enig idee?
Google hielp me niet zo goed, maar dat kan ook zijn doordat mijn Engels hopeloos is.
 
Hebben ze wel een 'voor hun gevoel' veilige plek uit de stroming? Dus een plek die voldoende beschut is etc..
Ik heb ze nu een jaar of 2 en inderdaad.. (pittige) stroming houden ze niet zo van, ze 'spelen' er wel eens in maar zoeken toch meestal de luwte op..

Edit: O wacht effe.. 2 dagen.. dan moeten ze ook nog wennen en een voor hun aantrekkelijk plekje vinden.. geef ze de tijd.
En nogmaal.. ze houden wel van beschutting, dus voldoende drijfgroen boven hun koppie ;)
 
HOi Kellemes,
dankjewel! Ik heb wel drijfplanten en ook heel hoge planten. Daarnaast is m'n aquarium behoorlijk begroeid (eerst gingen al m'n planten dood, maar een jaar geleden ineens niet meer en sindsdien durf ik niets meer weg te gooien :p). Dus msischien dat ze dan nog wel hun plekje gaan vinden. Ik zal er voor zorgen dat er in ieder geval een beschut plekje uit de stroming is.
 
Als ik iets verander in de inrichting, hoe klein het ook is.. dan zie je dat ze soms wel een paar dagen aan het zoeken zijn voordat ze weer een veilig plekkie hebben gevonden.. maar altijd is het ergens met groen boven hun koppie en vaak ook iets onder de middenzone.
Leuke visjes.. geniet er maar van ;)
 
Super leuke visjes!
Ik heb ze zelf ook in mijn Rio180.
In het begin (en nu nog af en toe) zwommen ze ook veel tegen de stroming in.
Nu zijn de wat rustiger.
Omdat ik (volgens mij) best veel mannetjes heb word er behoorlijk gepronkt.
Zijn ook ontzettend nieuwsgierig, als ik mijn handen in de bak steek komen ze gelijk tegen mijn hand aan pikken.
Dit is ook te zien in mijn filmpje.
 

Terug
Bovenaan