Trigon 190


W

will84

Guest
Hallo iedereen,

Na weken van twijfel heb ik het toch maar doorgezet.
Ik was zo aan het balen van hoe mijn tropisch aquarium eruit zag, dat ik voor mijn vissen een goed onderkomen heb gezocht, vervolgens de bak helemaal leeg gehaald en schoon gemaakt heb.
Toen twijfelen, toch weer tropisch?
Maar ik heb toch gekozen voor koud water.
Veel zitten lezen hier.
De filter heb ik helemaal voorzien van een nieuwe inhoud, nieuwe achterwandjes, nieuwe bodem en stukje hout.
De planten zijn een gokje, want ik weet niet of ze tegen koud water kunnen.
Hier nog wat fotootjes:

948422_0_82_img_0334.jpg


927739_0_82_img_0333.jpg
 
Leuke inrichting! :) Ik zou me over de planten niet te veel zorgen maken, mijn aquarium heeft ook geen verwarming maar zit heel vaak op 22 graden omdat het huis toch verwarmd is. De meeste planten kunnen die temperatuur prima hebben.

Weet je al wat voor vissen je er in wil gaan plaatsen en hoeveel?

als tip zou willen meegeven om te gaan kijken naar een externe filter om er bij te plaatsen. Goudvissen zijn enorme vervuilers en de standaard Juwel filters zijn niet voldoende om de boel schoon te houden. Daarnaast heb je ook minder risico met twee filters (in het geval dat ��n filter stuk gaat).
 
Zijn mooie achterwanden die Nautics ;)
 
Ja en ook een van de goedkoopste, Tom.

Ik heb een externe filter in de garage liggen, dus als het nodig is kan ik die zo aankoppelen. Ff kijken hoe het gaat.
In Zuidland zit koipleasure, daar wil ff gaan kijken naar leeuwenkoppen.
Ik wil het denk ik bij drie visjes houden. Dus of twee leeuwenkoppen en 1 sluierstaart of andersom.
 
Klinkt goed. Zou idd die externe er gelijk op gooien.
 
Zo een hoek-aquarium is echt de max, geeft me ook zo een beetje een vintage gevoel. Jammer dat ik er niet echt een hoek vrij voor heb want dan ik zeker zo een Trigon genomen ipv een Vision.
 
Ik wil mijn verlichting gaan vervangen, maar kan
hier niks vinden specifieks vinden over koudwateraquas.
Welke huizen hebben jullie hangen boven jullie bakken?
 
T8 ? 840 en 865.

Waarom wil je veranderen?
 
Ik heb ze al jaren, dacht dat dat wel eens tijd werd.
T8 is het geloof ik. Zou ik voor de zekerheid moeten nakijken.
 

Terug
Bovenaan