TOM Aquarium Aqua Lifter (zoals doseerpomp maar dan constant)


Apisto

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 december 2015
Berichten
1,269
Locatie
Belgie, Temse
Website
web.aquaforum.nl
Beste aquarianen,

Ik zag deze vraag al vaker langskomen op Facebook groepen, bestaat er een waardig alternatief voor de TOM aqua lifter pomp. Wanneer je deze pomp echter wilt bestellen via Amazon komen er zeer hoge invoerheffingen tevoorschijn.
Ik dacht, dit lijkt wel op een doseerpomp maar kan je deze dan ook zelf maken aangezien hij constant moet doorlopen is een programma en schermpje niet nodig.
Voor de technische jongens onder ons, hoe maak je er zo een, of waar vind je een alternatief.
Alvast Bedankt, groeten Apisto.

 
Waarom zou je zoiets willen?

Anyhow je kan gewoon een 12v doseerpomp uit China laten komen en aansluiten op een 12v voeding en je bent klaar
 
Waarom zou je zoiets willen?

Anyhow je kan gewoon een 12v doseerpomp uit China laten komen en aansluiten op een 12v voeding en je bent klaar
Lijkt me wel handig voor de overloop als zekerheid dat de lucht niet verhinderd dat hij blijft stromen.
 
ahha, nooit aan gedacht maar bij mij word eigenlijk altijd alle lucht netjes mee genomen door het water en blijft er geen lucht staan.
 
Is jouw doorvoer niet rechtstreeks in het bodemglas gemaakt? Bij mij gaat deze echter als een overloop:
hj.JPG
(extreem simplistische afbeelding)
 
ook, maar er hangt ook nog een buis over me overloopkam, hier zit een vuilkorf aan om bodemvuil mee te nemen het filter in.
maar ook in wat jij toont qua afbeelding zou de lucht gewoon direct mee moeten gaan met het water..

en om hem "aan te jagen" kan je denk ik beter een pomp in het aquarium erop aan sluiten die het water en de lucht eruit pomp.
 
12v doseerpomp uit China

Off-topic, maar ik ben wel benieuwd welke, want ik zou bemesting willen automatiseren maar de prijs van deze pompen weerhoudt me er nog van (staat niet in verhouding tot de noodzaak in mijn bak :)
 

Terug
Bovenaan