Tollende black molly!


Pff lekker duidelijk ;)
De vis waar het nu over gaat,zit die in een bak vol met guppen?

Wat is het bestand en formaat precies van de bak waar het nu over gaat?
 
De vis waar het nu over gaat zat in een 80cm met dit bestand:
2 Botia lohachata
1 Ancistrus
16 neon tetra
1 siamese kempvis
5 vuur tetra
8 koperzalmen
2 black molly (man)

Hij is 1 dag voor hij begon te tollen overgegaan naar een 1m bak met dit bestand:
30 tetra
3 black molly
1 gold molly
1 corydoras aneus
4 corydoras albino
1 zebra danio
1 vuurstaart
1 goud gourami
3 vuur tetra
2 ancistrus
2 roodoog zalm
1 siamese kempvis man

Ik had de black molly's 2 maand geleden gekocht van een particulier.
 
Je bestand in de 80cm is ook behoorlijk fors moet ik zeggen.
 
Allemaal fors en een kermis van samenstelling.
Zo met de informatie die je geeft van het filter denk ik dat het probleem in de waterwaarden zit en het gevolg daarvan.
 
Ja dat klopt. Als straks de guppen weg zijn uit die andere bak, zou ik dan de 8 koperzalmen kunnen overplaatsen? Of is 60 cm te klein voor ze (mede bewoners 4 molly's en x aantal guppen (hangt ervan af hoeveel ik kwijt raak))
Zou dat beter zijn?
 
50 vissen in 80 cm. is ook niet vreemd, nee.
 
Ja dat weet ik! Ik vraag daarom toch ook wat om er wat aan te doen!
 
Wat dacht je van ,of vissen weg doen, of groter gaan.
30 tetra in 80 cm.is toch veel.
Is nou net,of je geprobeert heb van ,hoeveel gaan erin.


Met 50 vissen ,kan je filter dat niet bijbenen.
 
Maar Nicky,dit is niks nieuws he want maanden geleden had je ook al een probleem en is het al aangegeven dat zoveel (verschillende) vissen in een bak niet werkt.
Advies was om eerder vissen weg te doen ipv bij te nemen maar is niet gebeurd,helaas blijf je dan gewoon problemen houden zoals je merkt.

Is gewoon een beetje zonde zo....
 
Ja, sorry ik doe enorm mijn best en dan is het voor mij lastig om te horen dat het fout is. Jullie kunnen er ook niks aan doen.
Wat stellen jullie voor om te verranderen?
Wat ik er mee doe kan ik jiet beloven maar dan weet ik in ieder geval waar ik heen moet.
Het gaat om dit bestand:
2 Botia lohachata
1 Ancistrus
16 neon tetra
1 siamese kempvis
5 vuur tetra
8 koperzalmen
Dat zit in een 80 cm

Nogmaals sorry
 
Je hoeft geen excuus te maken want fouten hebben we allemaal gemaakt en soms nog en daar kun je van leren hoor. Misschien jammer dat je niet het advies ter harte hebt genomen maar ook daar kun je van leren hoop ik ;).
 
Ik durf niet heel veel over het bestand te zeggen en wat je het beste weg kunt doen. Wat ik wel kan adviseren is: doe je vuurtetra's een plezier en zet ze alle 8 in dezelfde bak in plaats van in twee bakken. Het zijn scholenvisjes en met zn 8en bij elkaar voelen ze zich vast beter.
 
Sowieso die Ancistrus en Botia's eruit.De worden wat groot voor een 80cm bak en vervuilen veel.
 
Je hoeft idd geen sorry te zeggen of dingen te beloven hoor.
Zijn allemaal teveel vissen dus enkel onderling van bak wat ruilen en samenstellen is ook geen goede oplossing.
Zullen toch vissen weg moeten om het gezond te krijgen.
 
Botia zei:
Passieve agressie wat een onzin. Het heeft ws iets met de hersenen te maken ten gevolge van bv een hersenbloeding.

Dat kan je zonder neurologisch onderzoek niet hard maken.

Zou ook wel een beetje te veel toeval zijn wanneer al 2 van haar vissen het kort na elkaar hebben. Alles kan natuurlijk, maar toch.

Het is absoluut even speculatief als de info die ik gevonden heb.

Komt dan nog eens bij dat dit gedrag bij molly beesten goed beschreven is. Zullen allemaal wel een hersenbloeding gehad hebben zeker?
 
Je zou aan de winkel kunnnen vragen of die je overige vissen willen aannemen. Dan heb je in ieder geval een mogelijkheid om ze kwijt te raken.
 
Ik ben vandaag naar de ifs geweest en mijn probleem aan hem voorgelegd (ik heb zeer goede ervaringen met hem dus niet zo'n standaard verkoper)
Hij had het niet echt over overbevolking maar meer dan het qua territorium en gedrag niet bij elkaar paste.
We hebben besloten de 8 koperzalmen eruit te halen. En er een ander rustiger schooltje ervoor terug te doen en een klein schooltje aan het oppervlak.
Dit is nu het bestand en het is veel rustiger, ik merk het ook echt aan de vissen!
2 Botia lohachata
1 Ancistrus
16 neon tetra
1 siamese kempvis
5 vuur tetra
5 rasbora espei
5 Afrikaanse blauwoogjes

Later moeten er misschien nog wat scholen worden aangevuld maar ik wil het ook niet te druk (overbevolkt ) maken.

Met de vissen die te groot worden wil ik het nog even aankijken. (Botia's, ancistrus )
 

Terug
Bovenaan