Toevalskweek Neon tetra


Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,361
Leeftijd
26
Locatie
Groningen
Vandaag voor het eerst mogen meemaken, de balts+eitjes van neon tetra's!

Vandaag de bak schoongemaakt en eens goed ververst(+/-50%).Hierna heb ik de vissen eten gegeven en merkte dat zij zeer wild waren en het leek alsof zij vechtend door de bak heen zwommen. Er was éentje die elke andere neon in de buurt aanviel. De hele bak was onrustig door de neontetra's. Ik zag ook 2 neons zij aan zij door de bak heen zwemmen. Ik snapte niet waar deze drukte vandaan kwam totdat er ineens van achter de bosjes een groepje neons kwam zwemmen en met hun mee goudkleurige eitjes zichtbaar waren!

Zijn er nog meer forumleden hier die dit hebben mogen meemaken, of zelfs de eitjes hebben groot gekregen?

(om alvast vragen te voorkomen of het geen andere vissen waren: rest van het visbestand zijn otocinclus sp., colisa lalia's, p. Kuhli, japonica garnaaltjes) En deze waren het sowieso niet (; )
 
Helaas niet, ze dreven door de bak heen en waren zo weer overal en nergens verdwenen..
 
Mijn pH is 6.5-7, temperatuur nu rond de 22 (s winters rond de 20 zomers 25+).
KH, GH kan ik helaas niet meten..
 
Das spijtig dat je dat niet kunnen redden hebt want dat zou een echte primeur geweest zijn.
 
Super leuk is dat. Op youtube staan nog best wel wat filmpjes van hoe je ze moet kweken. Je hebt dus blijkbaar een goede groep dus zou het zeker eens gaan proberen als ik jou was.
 
Wat zijn je waardes? Dit gebeurt blijkbaar alleen als je zeer zacht en zuur water hebt.

Ik heb het vaker gelezen dat neons zich wel voortplanten in normaal kraanwater. Zelfs iemand waarbij de eitjes gewoon uit waren gekomen en ze uiteindelijk een klein neontje had zwemmen. Misschien iemand van het forum, weet ik niet meer zeker.
 

Terug
Bovenaan