Tl verlichting vevangen...


N

Natasja73

Guest
De tl verlichting in mijn aquarium heeft zojuist de geest gegeven. Nu vroeg ik me af kan je i.p.v een tl- buis ook led verlichting voor zo’n aansluiting krijgen:S

Vind led mooier en volgens mij zuiniger. Er zat een 15 watt, 45cm 18” Sera plant color tl- buis in.
 
Je hebt wel van die doppen dat je een ledbalk aan de aansluiting van de tl kan hangen. Of nouja je kunt de balk aan de tl buis hangen zeg maar. Maar de led heeft dan wel een eigen voeding, dus de stroom loopt zeg maar niet via die aansluiting. Maar je kunt er dus wel led boven hangen.
 
Oké da’s geen goedkoop lampje maar waarschijnlijk een stuk zuiniger en mooier.:D
 
Je kan eventueel naar de bouwmarkt en een Philips kleur 830/840 of 865 kopen voor een paar euro. Deze gebruik ik ook boven de 60cm bakjes.
 
Ik ga vanmiddag naar de formido eens kijken of ze daar wat hebben :petjeaf:
 
Eventueel kun je ze bestellen via mn link maar dan heb je wel weer bijkomende porto. Zelf bestel ik daarom meestal 2 of 3.
 
Dat gaat inderdaad een klap geven. Staat ook in de beschrijving dat ze niet compatibel zijn met de t5 inzetlampen.
En bij led is goedkoop inderdaad vaak duurkoop. Maar 1 keer aanschaffen en je hebt er heel lang plezier van. Hoeven lang niet zo vaak vervangen te worden als de t5 buizen en zijn inderdaad zuiniger.
Deze dingen bedoelde ik overigens in mijn vorige post:
https://www.kitelight.nl/aquarium-l...nits/click-on-montage-systeem-voor-led-units/
Dan moet je er dus nog wel de ledbalken bij kopen ;)
 

Terug
Bovenaan