Tips voor waterwissel met tuinslang/siphon/etc?


OMG ik durf niet op de link te klikken:eek: :help::eek:

Alleen de naam al :D

LoL
:D:D
Hahaha, het is nochtans een handig attribuutje hoor.

Compleet safe om te klikken, you have my word!
Maar ja: alibaba maakt altijd rare Nederlandse vertalingen...

Ik heb het zelf toevallig ook in huis!
Ooit eens gekregen bij wat aquariumgerief en het is best handig moet ik zeggen hoewel ik zelf meestal afhevel met een gewone slang met een stuk pvc buis aan bevestigd. Ik heb een paar stukjes pvc buis in verschillende vormen geplooid zodat ik enkel het kopstukje moet vervangen en overal aan kan...

Maar ik gebruik dit wel om osmosewater uit een bidon te hevelen bvb...
 
Ik ben best verbaasd of hoe lastig sommige het zichzelf maken.

Slang van action.
Dit op je kraan en klaar Bekijk bijlage 244082

Oké nu heb ik de slang van de hoge druk meestal erop maar je kan het je maar zo moeilijk maken als je wilt he...
Ik heb een nieuwe kraan waar dit allemaal niet op past en ik kan me moeilijk een nieuwe kraan gaan kopen en plaatsen he.
 
deze is ook zelf gemaakt :)

duurste onderdeel is de kogelkraan.

dus als ik het goed begrijp heb je een kraan waar koud water uit komt en 1 waar warm water uitkomt.
deze sluit je middels een Y splitsing op dezelfde buis aan om alsnog warm/koud water te kunnen mengen?
Klopt ja. Zie mijn eerder geplaatste, prachtig getekende paint tekening :D Dan kan ik de slang naar het aquarium even eraf laten waardoor ik de temperatuur kan meten van het gemengde water wat uit de Y koppeling komt, als de temperatuur goed is, sluit ik de slang naar het aquarium aan.

Ik ben best verbaasd of hoe lastig sommige het zichzelf maken.

Slang van action.
Dit op je kraan en klaar Bekijk bijlage 244082

Oké nu heb ik de slang van de hoge druk meestal erop maar je kan het je maar zo moeilijk maken als je wilt he...

Bij mij heeft de keukenkraan maar 10L warm water op voorraad, dus dat is geen optie.

Dit is mijn situatie, in de garage (let even niet op de verfspatjes :p)
warm + koud
1.jpg


Het moet gemengd worden. Dat is het hele punt.
Die methode met aanzuigen krijg ik er dan gratis bij, want die Y- en standaard koppelingen moeten sowieso aangeschaft worden om het op de kranen op de foto aan te sluiten.

Ik ook eigenlijk! En niet alleen hoe lastig maar vooral hoe duur!?
Er zijn veel manieren, afhankelijk van de situatie ter plaatse maar voor €95 verwacht ik bijna een volautomatische waterverversing eigenlijk... :D

Ik zou ook zeggen: keep it simple and cheap!

Gardena is prijzig maar ik hoef geen namaak, heb liever geen natte houten vloer ;)

95 was beetje te gek. Had me ook verkeken op de prijs van een classic tuinslang. Als ik nu alles bij elkaar op tel, 15 euro voor 20m Classic tuinslang en 35 euro voor alle koppelingen waarvan 1 een paar euro duurder i.v.m. regelventiel (om bij de bak de doorvoer te regelen). Dat is zonder pvc buisjes. Laten we zeggen 60 euro met pvc erbij.

Hopelijk heeft Cranenbroek de Gardena koppelingen nog iets goedkoper, dan valt het eigenlijk nog enigszins mee.
 
Duidelijk, ja op deze manier moet je inderdaad met een Y gaan werken.

maar gelukkig klik je op deze 2 kraantjes zo een (gardena) koppelstukje en hoef je niet met verlopen te werken :) (moet ik bij onze mengkraan weer wel)
 
Als je gebruik kan maken van zonnepanelen en regenwater dan is de hobby best nog te doen maar niet iedereen heeft deze opties zoals mensen die op een appartement wonen.
 
+ het gas wat je verbruikt om dit water op temperatuur te krijgen natuurlijk.

Als Groninger praat ik liever niet over gas. Maar toen onze verwarmingsketel versleten was heb ik een nieuwe ( en hele zuinige) laten plaatsen met een flinke overcapaciteit. Het gasverbruik is hier daardoor in de afgelopen twee jaar enorm gedaald.
Mijn huis is energiezuinig, dat scheelt ook weer.

Hobbygroet Jos Hut
 
LoL
:D:D
Hahaha, het is nochtans een handig attribuutje hoor.

Compleet safe om te klikken, you have my word!
Maar ja: alibaba maakt altijd rare Nederlandse vertalingen...

Ik heb het zelf toevallig ook in huis!
Ooit eens gekregen bij wat aquariumgerief en het is best handig moet ik zeggen hoewel ik zelf meestal afhevel met een gewone slang met een stuk pvc buis aan bevestigd. Ik heb een paar stukjes pvc buis in verschillende vormen geplooid zodat ik enkel het kopstukje moet vervangen en overal aan kan...

Maar ik gebruik dit wel om osmosewater uit een bidon te hevelen bvb...


Ik heb het gezien ja hahaha zo iets heb ik ongeveer maar die gebruik ik eigenlijk niet. Wel de elektrische. Erg handig hoor
 

Terug
Bovenaan