Tips? Malawi


M

MacFish

Guest
Hoi! het is voor mij denk ik een jaar of 2 geleden dat ik ben begonnen met een gezelschapsbak, was voor mij te saai...
Daarna dacht ik 'oeh piranhas, spannend' Helemaal niks aan dus!!
Nu ben ik uiteindelijk over gegaan naar malawi cichliden.
Ik heb mij door een collega en een kennis een beetje laten vertellen qua inrichting etc.
Ik zal hieronder een foto plaatsen van mijn aquarium, ik ben er gewoon mee begonnen en hij draait eigenlijk perfect, geen raar gedrag, ruzies of andere opvallend gedrag.
Ik heb wel wat last van algen, heb er algol van jbl in gegooid en de tijdschakelaar wat aangepast op 8 uur licht ipv 10 uur. heb het idee dat het rustig aan minder word... afwachten dus!
Het is trouwens een Rio 180.

Ik hoor graag wat jullie er aan vinden en tips kan ik alleen maar van leren!

hvyLT5vQI4Tw_8NBOj-naCWNHkTYBt1P.jpeg


Gr Rick.
 
Ziet er goed uit,Rick.

Een groter foto zou leuker zijn.
 
Hier is een grotere versie haha =)
OmiotqzLU6EVcBUeHlS_BllFrimVp98s.jpeg
 
Mooie bak heb je daar en vissen . Nu je alg. ga je ook snel kwijtraken 'Malawi cichliden lusten ze heel graag , en ook een prachtige pleco ook .
 
Dank je.
Kan ik mijn bril weer afzetten.

En,ja, een plectostomus.inderdaad.
 
Bedankt prullebakje, Ik wist niet eens dat de pleco op de foto stond... 'Zoek de plectostomus haha!
 
Dat ziet er mooi uit. Je mag trouwens met je foto`s tot 800 pixels breed gaan.
 
@cidaan, bedankt! Ja dat foto upload programma werkt niet ivm dat ik een MacBook heb... Ik gebruik tinypic
 
Dit lijkt mischien een domme vraag maar wat is dat linkse pompje tegen het glas ? Ik zie dit veel in zeewaterbakken maar ik wist nooit wat dat eigenlijk is .
 
Zover ik weet een stromings pomp
 
@Prullebakje, ik heb gister veel in m'n bak lopen roeren en er kwam een troep onder de stenen vandaan wat niet meer grappig was dus dacht ik dat het misschien zou helpen als ik een stromings pomp richting de filter zou zetten.. zodat alle zwevende troep die kant op zou gaan.
Ik moet ook een nieuwe pomp in me filter hebben denk ik... hij is niet zo krachtig meer op een 1 of andere manier.

Een vriend van mij heeft ook een stromings pomp bij z'n cichlides.
Heb ook nog eens op m'n stofzuiger gestaan voor de bodem dus die is kapot, ga morgen een nieuwe halen. ( Vandaar de vele troep in m'n bak )
 
Die troep heb je altijd wat bij het herinrichten h� . Wat je wel kan doen is een buitefilter plaatsen omdat zoon interne filter van juwel niet zo comfortabel is met cichlide en zeker de grote van jou vissen .
 
Oke maar krijg ik dan toch die lelijke kit resten? En ik moet dan zeker eerst m'n hele bak leeghalen??
 
Denk dat je een heel eind komt na het schoonmaken van filter. Boel even flink uitknijpen in een emmer met water uit je bak, je lege filter even doorspoelen met je hand en je filterinhoud weer terugplaatsen en de boel weer aanzetten.
 
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om een buitenfilter te nemen alleen als ik niet van die kitresten krijg en als ik hem niet leeg hoef te halen.
 
Ikzelf heb zowel een binnen- als een buitenfilter op m'n Malawi-bak (op m'n gezelschapsbak trouwens ook). Het interne filter alleen met filterwatten, en het buitenfilter met de normale filtermedia.
Werkt prima.


Mooie bak heb je trouwens. Mooi formaat vissen ook :)
 
@Kenji Dat vind ik ook wel een goed idee, en als ik dan ooit me bak helemaal schoon maak enz kan ik hem er ooit nog uithalen.
Denk dat ik dat ga doen!
Bedankt voor je compliment! Word heel vrolijk van de goede reacties haha
 
Graag een update! Foto`s :D
 
Echt een mooie aquarium !!
 
Echt een mooie aquarium !!
 

Terug
Bovenaan