Tips gevraagd voor inrichting 60cm bak


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
We zoeken tips voor de inrichting van onze 60cm bak.

Afmeting ca. 60x30x30
Bewoners:
- Honinggoerami (1 man; komt nog 1 vrouwtje bij)
- Vuurneon (7x)
- Otocinclus (5x; kunnen eventueel naar andere bak)
- x aantal Helena & poelslakjes

Het betreft een AQUATLANTIS Aquarium Advance LED. Nu willen de planten niet bijzonder groeien onder deze LED hebben we ondervonden, al lukt het ons beneden onder de TL ook niet heel goed. Drijfplantjes Limnobium gaan langzaam maar zeker de goede kant op in deze bak. De crypto's die erin staan zien er al vanaf het begin zo uit. Soms een geel blaadje, maar ze groeien niet heb ik het idee. Ze gaan ook niet kapot trouwens. De anubias is wel flink gegroeid. De Vallisneria heb ik al wat van moeten weggooien, die gaat niet geweldig hier.

Iemand tips qua planten die we zouden kunnen toevoegen en eventuele andere tips nog (ook qua bezetting). We willen sowieso de filter links wegwerken. Even twee foto's (telefoon, excuus) toegevoegd.




 
Aangezien al je planten het niet zo goed doen, moeten we eerst even kijken naar de voedselvoorziening.
Wat voeg je allemaal toe; kleibollen/voedingstabletten voor wortels, CO2, sporen of dergelijke?
Wat opvalt is dat de anubias goed groeit, en laat dat nu net het plantje zijn dat heel weinig nodig heeft qua voeding en licht.
 
Aangezien al je planten het niet zo goed doen, moeten we eerst even kijken naar de voedselvoorziening.
Idd, en graag ga ik juist kijken naar de planten zelf, hoe zij reageren op jouw bak.

Op welke preciese manier kwijnde de Vallisneria weg? Waar op de stengel (boven/onder) groeit de Anubias bij, zowel qua wortels, als blad? Hoe doen de Cryptos het? Welke drijfplanten heb jij? Hoe doen deze het?
 

Terug
Bovenaan