Tips en Trucs gevraagd voor opstarten RIO 400


J

Jeffrey1985

Guest
Beste forumleden,

Eind van de maand ga een RIO 400 bestellen en daar heb ik van jullie nog wat tips en trucs nodig :sorry:

Nu heb ik een Vision 180 die met ups en downs door het leven gaat. De planten slaan aan/uit, alg krijg ik er uit komt weer terug etc. Voor mij geen succes. De vissen daarentegen hebben het allemaal prima. Daarom wil ik met de RIO 400 een betere start maken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een onderhoudsvrije bak. Waterwissels zijn natuurlijk geen probleem, maar ik bedoel er mee dat het standaard filter er in blijft en geen CO2 set er op komt. Een Z-A bak lijkt me dan ook erg leuk, maar hoe begin ik hieraan? Wat er in de bak moet kan ik wel na vinden op het forum aan vissen en inrichting. Wat ik me afvraag wat het aantal waterwissels zijn en wat ik meer aan wekelijks onderhoud moet doen om een optimaal resultaat te bereiken?

Ook wat betreft de toevoeging van carbo, plantenvoeding etc zou ik wat tips kunnen gebruiken!

De volgende vissen zitten er nu in:
- 7 zwarte/witte rouwtetra's
- 9 chinese danios
- 1 ancistrus
- 1 siamese algeneter
- 4 platy's
- 5 japonica garnalen
- vele slaketende slakken

Deze wil ik graag houden met wat aanvullingen van oa L-Nummers. Niet alle bovenstaande vissen behoren bij een Z-A bak, maar daar wil graag een uitzondering voor maken.

Graag hoor ik jullie mening!

Gr. Jeffrey
 
Nog iemand me op klein beetje kan helpen ? :book:
 

Terug
Bovenaan