Tips bij aquarium


Yaantje_13

Well-known member
Lid geworden
27 december 2022
Berichten
253
Leeftijd
23
Ik weet niet of het bij het goede onderwerp staat , maar ik vindt nu dat de vissen erin zitten het wel mooi alleen er moeten nog wat planten bij enz maar mijn vraag is of mijn visbestand vol zit ?
1 snowball l nummer
15 keizer tetra’s
7 Brochis splendens corydoras
er komt dan nog een paartje diamant grouramis bij
Den maten zijn 120 lang 60 hoog 30-40 breedt vanwege de gebogen ruit
180 inclusief de decoratie planten en bodem enz normaal was die 260

Ik dacht bij toevoeging iets kleurijk bv nog een Kleine school neons of rasboras

Zoals je ziet moet ik nog werken aan de bodem kwa planten maar het ziet er best leeg uit
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 68
Leuke bak! Een schooltje neontetra kan geen kwaad.
Geniet ervan.
 
Ik zou in jouw geval de school keizertetra's flink uitbreiden. Ik denk dat dat mooier is dan 2 schooltjes.
 
Mooie inrichting hoor! Er past nog wel iets bij.
 
Dan ben ik tot nu toe de enige die de bak vol zat vindt.

Bedoel je met de snowball de LDA33? Die haalt de 20-25 cm dacht ik zo gauw te zien. De Brochis splendens is een wat groter soortje onder de "Cory's". De Diamant gouramies houden van rust en ik vraag me af of ze dat gaan krijgen met zoveel (of meer) keizertetra's.

Ik ben het met @Lysia eens dat ik geen tweede schooltje zou nemen, dat gaat erg onrustig ogen. Keizertetra's uitbreiden vind ik een hele goede als je perse er iets bij wil zetten. Overigens zouden gouramies erg blij worden van drijfplanten. Kan nu niet goed zien of die erin zitten.
 
20 kardinaaltetras kun je er wel bij doen hoor, als je dat mooi zou vinden.
Die geven maar weinig extra belasting in je water.
 
Die keizertetra's worden vanzelf meer, kweken wel redelijk goed. Daar zou je nog wel wat van bij kunnen doen.

En waarom niet wat meer Brochissen?
 
Het is ook nog zo dat alle vissen er per week bij komen omdat ik het filter niet in een keer een grote belasting wil geven maar eerst , er zitten mega veel drijfplanten in zoals je zit op de foto de wortels knip ik af als ze 10cm plus zijn met de watersla , en de l nummer weet ik niet uit mijn hoofd maar ik weet nog dat die 12-15 cm wordt Volgens mij is het de l142
En ik vindt dat teveel corydoras teveel wordt want ze worden max 9cm en ik heb een de diamant gouramis gedacht ik heb drijfplanten javavaren boven liggen in het aquarium en de uitstroom laag gezet en van de tweede filter staat die iets hoger kwa uitsroom maar ook lager in de bak en ik wou dan een mooi extra schooltje toe voegen maar ik heb geen idee kwa aantallen en soort en of het goed gaat met z’n alle , nog iets extra , eerst was de l nummer heel schuw en nu is die meer naar buiten gekropen en eet een beetje maar het is niet zo dat die de bak aan het verkennen is of de ramen en ik heb geen probleem meer met pest slakken nadat ik 4 slak etende slakken had toegevoegd en alg is er nauwelijks dus het gaat nu prima 👌 en is met dit aantal vissen 30 procent waterwissel per week voldoende ?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 23
  • image.jpg
    image.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 25
  • image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 26
Metingen van je waterwaarden kunnen je vertellen of je voldoende water wisselt. Er mag geen NO2 en NH3/4 inzitten, en je NO3 en PO4 mag niet teveel oplopen. Zolang dat het geval is, wissel je genoeg water.
Bij mij heb ik nooit jonkies of zelfs maar eitjes van de keizertetra's gezien, maar ik had er dan ook maanvissen bij, dus ik vrees dat die erg rigoreus aan geboortebeperking deden.
Verder denk ik dat je goeramivrouwtje je dankbaar is als je haar nog een vriendin geeft en dus een harempje neemt.
 
Ik miste even wat interpuncties hierboven, maar ben eruit gekomen :) .

Veel L-nummers zijn niet de meest gezellige vissen in de zin van dat ze zich overdag laten bekijken, dat is meer in de avond- en nachturen. Zie het meer als een cadeautje.

Maar om hier nog even door te gaan over de keizertetra's: in m'n 2,5 mtr. bak bleef het aantal stabiel op zo'n 30, nadat ik er 20 had uitgezet. In de 1,60 mtr. bak verdween er nog wel eens achter de kiezen van de vlaggen, in de grote bak eigenlijk niet meer gezien. Ook van de manen niet trouwens.
 
er zitten mega veel drijfplanten in zoals je zit op de foto de wortels knip ik af als ze 10cm plus zijn met de watersla
(y)
en de l nummer weet ik niet uit mijn hoofd maar ik weet nog dat die 12-15 cm wordt Volgens mij is het de l142
Dat is toch wel van belang om te weten. Niet alleen vanwege de uiteindelijke afmating maar ook om de juiste temperatuur te kunnen kiezen .
 
Het is nu zeker weten de l142 de water waarden zijn erg stabiel en ik was van plan om ook een harem te kopen alleen bij de lfs bij mij in de buurt heeft alleen jonkies dus ik kon niet zien of er een man of vrouw was maar welke scholen vis kan er dan bij ? Ik dacht meschien 20stk alleen welke soort ?
 
Ik zou in jouw geval de school keizertetra's flink uitbreiden. Ik denk dat dat mooier is dan 2 schooltjes.
Wat bedoelt u met flink hoeveel aan tallen er dan nog bij ?
 
Als de keizertetra's kweken bij jou, kun je er dus een aantal van houden. En hoeveel? Net een beetje minder dan dat ze stress van het aantal worden of dat je aquarium uit balans raakt. Blijven testen dus.
 

Terug
Bovenaan