Tijdschakelaar ?


Gebruik zelf de superfish smart timer, voordeel van deze schakelklok is dat deze 8 schakelmomenten on/off heeft, en dat deze met minuten en seconden on/of werkt.
 
Nou wat een opties komen er spontaan,
Met een app of allemaal knopjes mij niet bellen :ROFLMAO:,

Heb er een oude wetse schakelaar met pinnetjes tussen gezet 😬 hoeft allemaal niet zo moeilijk
 
Lijkt me een heel verstandige keus en ik heb die pinnetjes ook en betaal er bij de Action bijna niks voor. Alleen bij het wijzigen ivm winter en zomertijd een uurtje hem verdraaien en gaan met de banaan;)
 
Nou wat een opties komen er spontaan,
Met een app of allemaal knopjes mij niet bellen :ROFLMAO:,
Niet storen kan ook nog. :DD
Heb er een oude wetse schakelaar met pinnetjes tussen gezet 😬 hoeft allemaal niet zo moeilijk
Goede keuze. Wat er niet op zit kan niet stuk gaan. Ik had/heb een set van 3 stuks van karwei.
 
Er zat denk ik wel een gebruiksaanwijzing bij en als je die goed hebt gelezen stond er vast niet in dat je erop moet gaan zitten Andre:DD:pp
Precies wat ik schrijf dus.
(edit.. Volgens mij zijn ze uit het assortiment van de Action.)

En playmobil zou ik niet aanraden..... :deal::juggle:
1000004884.png
 
Laatst bewerkt:
Analoge stekkers zijn heel erg makkelijk. Iedereen kan ze bedienen. Je hoeft er geen boekje bij te houden. Nadelen zijn er ook. Vaak maar per 15 minuten in te stellen. En niet te kort na elkaar schakelen. Op den duur kunnen sommigen gaan ratelen.

Digitale stekkers is een ander verhaal. Ze zijn wel heel precies op de minuut af te stellen. Maar je moet vooraf wel bedenken hoe vaak je wilt schakelen.
Sommige kunnen maar max 4 schakelingen op 1 dag. Zomer en wintertijd gaat vaak automatisch.
Nadelen zijn er ook. Je hebt het boekje erbij nodig om ze te programmeren. Als je geluk hebt, kun je het zonder boekje.
Als je zoals ik ooit. Meerdere modellen in de loop der tijd hebt gekocht. Dan weet je echt niet meer hoe wat en waar.
Dus koop steeds dezelfde.

De smart plug via wifi. Om te beginnen erg duur in aanschaf, als je ze alleen gebruikt om wat aan en uit te zetten.
Maar er zijn veel voordelen. Programmeren gaat lekker makkelijk vanaf je luie stoel. Tijden staat altijd goed (wifi synchro).
En je hebt vaak nog een hoop extra functies. Niet altijd van toepassing op een aquarium. Maar wel voor afwezigheids verlichting en etc.

Zelf heb ik op dit moment 2 types in gebruik. Op de nano zitten 2 digitale schakelaars. Voor verlichting en CO2. 2 keer per jaar op je knieen voor het meubel om de tijd goed te zetten.

Op het grote aqurium zit een lichtcomputer via wifi en het geheel staat op een smart plug. Die smart plug is onderdeel van Home wizzard zodat ik het verbruik kan monitoren.

Maar die smart plug kan ook slim schakelen. Bijv als je terugleverd of als je dynamische tarieven hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Op het grote aqurium zit een lichtcomputer via wifi en het geheel staat op een smart plug. Die smart plug is onderdeel van Home wizzard zodat ik het verbruik kan monitoren.

Maar die smart plug kan ook slim schakelen. Bijv als je terugleverd of als je dynamische tarieven hebt.
Hier lees ik al diverse problemen voor een leek zoals ondergetekende en de TS, namelijk:
smart plug
slim schakelen
dynamische tarieven
home wizzard
lichtcomputer via WIFI

Kortom lang leve de analoge schakelaar:DD:DD:pp
 
Lijkt me een heel verstandige keus en ik heb die pinnetjes ook en betaal er bij de Action bijna niks voor. Alleen bij het wijzigen ivm winter en zomertijd een uurtje hem verdraaien en gaan met de banaan;)
Ik kijk niet naar zomer- en wintertijd. Wanneer je niet aan de schakelklok draait kunnen er ook geen pinnetjes per ongeluk ingedrukt worden.
 
Ik zelf ben altijd op zoek naar manieren om de hobby makkelijkere , beter , of voordeliger te maken.
Dat betekend dus automatisch dat je je in nieuwere en andere technieken verdiept.
Is natuurlijk niet nodig als je daar geen “zin” in hebt.
Elk genoemde manier volstaat om een lamp aan en uit te zetten als dat het enige doel is:
 
Lijkt me een heel verstandige keus en ik heb die pinnetjes ook en betaal er bij de Action bijna niks voor. Alleen bij het wijzigen ivm winter en zomertijd een uurtje hem verdraaien en gaan met de banaan;)
...en je niet te veel storen aan tijdsafwijkingen. Want erg nauwkeurig zijn die dingen niet.
 
Hier lees ik al diverse problemen voor een leek zoals ondergetekende en de TS, namelijk:
smart plug
slim schakelen
dynamische tarieven
home wizzard
lichtcomputer via WIFI

Kortom lang leve de analoge schakelaar:DD:DD:pp
Maar dan wordt de vraag: Weet je al het verschil tussen een analoge schakeling en/of een digitale? Toch interessant om te kiezen tussen de een of de andere. :DD:DD:juggle:
 
Maar dan wordt de vraag: Weet je al het verschil tussen een analoge schakeling en/of een digitale? Toch interessant om te kiezen tussen de een of de andere. :DD:DD:juggle:
Ja ik ken het verschil en kies daarom zo mogelijk bewust voor de analoge;)
De Lumines van de led op de Fusion is me al lastig genoeg.
 
...en je niet te veel storen aan tijdsafwijkingen. Want erg nauwkeurig zijn die dingen niet.
Nou die analoge van de Action daar heb ik dat niet mee maar ja met de Lumines die ik al noemde die wijkt zo 10 min af in 2-3 maanden.
 
Ja ik ken het verschil en kies daarom zo mogelijk bewust voor de analoge;)
De Lumines van de led op de Fusion is me al lastig genoeg.
Kortom: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....
 
Analoog is oke, . Tot je hem op een Co2 set aansluit en hij loopt vast, gevolg de co2 blijft doorlopen, of wordt niet vrijgegeven daardoor.

Dus waarom beknibbelen op een tijdschakelaar, terwijl er soms best wel kostbare apparatuur op wordt aangesloten is mijn mening.
 
Kortom: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....
Vaak komt het klagen daarna. Bijvoorbeeld bij een waterwissel als je dan de stekker van de heater eruit moet trekken en stekker van binnenfilter.
Bij de meeste toch ergens onder/achter in het meubel.
Met een smartplug schakel je deze met 1 druk uit op telefoon.
Is toch erg handig vind ik.
 
Ieder zo zijn ding en voorkeuren. Zullen we het daarop houden?
 
Ieder zo zijn ding en voorkeuren. Zullen we het daarop houden?
Ben ik het helemaal mee eens en ik herinner me nog de tijd in 2010 dat ik de verlichting in mn eerste bak nog elke dag met de hand aan en uit deed.
 
Voorkeuren is natuurlijk prima en iedereen moet doen wat die zelf fijn vind.
Maar als je de producten niet kent zul je er ook nooit aan beginnen en ook niet weten dat het makkelijker kan.
Aangezien topic starter maar 2 opties aan gaf om een lamp te schakelen ging ik er vanuit dat ze het product ook niet kent.

Aan haar reactie te zien dat ze daar dan maar net “zin” in moet hebben denk ik dat het wel klopt dat ze denkt dat er maar 2 opties zijn.

maar het is natuurlijk goed om de verdere opties ook te bespreken omdat andere mensen hier dit topic ook lezen en misschien wel openstaan voor veranderingen en/of verbeteringen.
 
Hier eventueel nog overzicht van de qnect stekkers op mijn telefoon:
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240430_150323_qnect home.jpg
    Screenshot_20240430_150323_qnect home.jpg
    224.8 KB · Weergaven: 6
  • Screenshot_20240430_150334_qnect home.jpg
    Screenshot_20240430_150334_qnect home.jpg
    153.8 KB · Weergaven: 6
  • Screenshot_20240430_150349_qnect home.jpg
    Screenshot_20240430_150349_qnect home.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 6

Terug
Bovenaan