Thermometer probleem


@Nicolientje-W Okee top bedankt voor je uitleg! Dan toch eens kijken daarvoor

@Dirk Bazuin heel erg bedankt voor de link ziet er idd Heel deftig uit. Maar dan vraag ik me af hoe nauwkeurig is die temperatuur meter want als die verkeerd loopt heb ik hetzelfde probleem? Of kan je die kalibreren?

@biljoenblik Haha bedankt met 2 dezelfde link moet het wel top zijn ;)


Er zit op deze een koeler uitgang en een heater uitgang klopt het? Dan kan ik maar 1 stopcontact gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@dirk en Biljoenblik, ik had al eerder in dit topic een link naar een temperatuurcontroler geplaatst :petjeaf:
 
@Nicolientje-W ja klopt maar met die eerste link was het nog zelf in elkaar te steken enzo dacht ik. Dat vind ik wat moeilijker als ik dan iets verkeer doe. Die van ink ziet er wel goed uit en kan hel bestellen via allie express. Heb al eens filmpje opgezocht is blijkbaar wel nog ingewikkeld om in te stellen.
 
Oke, ja je hebt ze in allerlei vormen op aliexpres/ebay/wish, kwestie van zoeken, het scheelt nogal in de kosten namelijk.
 
@Nicolientje-W weet jij welke beste temperatuur meting geeft? Die andere link van inbird is rond 45 euro. Voor mij is het Gwn belangrijk dat de meting goed gebeurt. @Dirk Bazuin en @biljoenblik weten jullie als die temperatuur goed wordt gemeten van die inkbird omdat ik op hun site ook zag dat je de kleine temperatuur sensor kon vervangen door een lange staaf. Die zal wss nog betere meting geven deze; http://www.ink-bird.com/products-accessory-12in-Sensor.html
 
Ik heb niets aan de inkbird veranderd. De bijgeleverde sensor is goed. En compleet water dicht.

Je kunt er ook zo een nieuwe op zetten. Zit met een soort ‘oordopjes stekker van een didkman’ vast.

Je kunt er een kiezen waar 2 heaters op kunnen. Maar 1 met heater en cooler.

Is voor de zomer misschien handig om een ventilator aan te sturen.

Je kunt de set temp instellen. Dus welke temp je wilt.
De HD heating differential ( verschil tussen aan het uit) min 0,3 graden.
Dus wordt het 0,3 graden koeler dan gaat deze aan.

Bij mij staat deze op 24,5 graden met 0,3 verschil. Praktijk is dat het 24,4 graden is.

Je kunt ook een CD instellen. Verschil wanneer de koeler aan gaat. Staat op 3 graden bij mij.

Je kunt min en max alarm waardes geven. Dan gaat deze piepen.

En je kunt eventueel een temp correctie ingeven. Dus calibratie.

Maar ze zijn beter dan welke aquarium computer dan ook.

Het moeilijkste is nog wel de beste plaats voor de sensor vinden. Dat maakt een hoop verschil.

Ik heb de sensor heel dichtbij de afzuig zitten.
 
@biljoenblik bedankt voor de mooie uitleg! Je hebt me volledig overtuigd! Het is wel wat geld maar idd in de zomer kan ik een ventilator opzetten die ik ook liggen heb via allie. Dus belangrijkste om te weten voor ik bestel is dat die sensor egt op de graad juist is. Dan is mij probleem opgelost hiermee. En zie je enkel max en min temperatuur op de display of kanj ook de effectieve temperatuur zien?


Dan plaats ik hem later ook aan de afzuiging van me potfilter
 
Je ziet de actuele temperstuur en de ingestelde temperatuur.

B844ACD4-FBD9-46CA-B9A6-690DDC78FC47.jpeg
 
Okee zalig!

Ik heb deze gevonden die is wss hetzelfde alleen de 310 ipv 308

Alleen zie ik niet als bij de eu stekker ook cooler bij is. Omdat er niets op de stekker staat en bij uk aansluiting wel. Want wil wel met cooler. 2x heater ben ik niets mee

http://s.aliexpress.com/yQVZrqu2
 
Dank je wel voor de foto een mooie opstelling heb je daar @biljoenblik
 
Ik zou mijn link gebruiken. Dan heb je een veilige eu gekeurde Inkbird.

220volt van ali is dodelijk.
 
@dirk en Biljoenblik, ik had al eerder in dit topic een link naar een temperatuurcontroler geplaatst :petjeaf:
Klopt maar deze lijkt mij degelijker. Had hem zelf ook haast gekocht maar ja toen had ik een nieuwe ph controller nodig en kocht ik er een die oom de temperatuur regelt.
 
Wat betreft exacte meting betreft hoe belangrijk is dat?
Als hij altijd 1 graad lager aangeeft als je wil hebben zet je hem toch een graad hoger.
Meeste electronische meters wijken af.
 
Ik wil nog even erop terug komen. Omdat ik me er nog altijd aan erger ;)

Ik zag de beste oplossing van @benvo
De;


https://nl.aliexpress.com/item/0-36...c089a39&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0

Deze die al aangesloten was maar kan ik deze gebruiken en de draadjes aan een batterij leggen met wat tape? Omdat ik een voeding met stopcontact wil vermijden.

Iemand die hier kan helpen of verstand van heeft?
Dit ding werkt op een DC (gelijkstroom) voeding van 4 tot zelfs 28 V. Op batterijen of d.m.v. een adapter kan dus uitstekend.
 
Klopt maar deze lijkt mij degelijker. Had hem zelf ook haast gekocht maar ja toen had ik een nieuwe ph controller nodig en kocht ik er een die oom de temperatuur regelt.
Wij hebben van mijn link 8 stuks in gebruik al enkele jaren en bevalt prima, prijs zegt niks over kwaliteit.
 
Jaa is waar maar ik moet met dat ander systeem wel nog zelf stopcontact aan hangen en een stekker voor stopcontact aan maken want zijn Gwn losse kabels. Die inkbird is natuurlijk al compleet.
 
@Dirk Bazuin ja idd zo kan je hem wel precies zetten. Maar dan moet wat water vullen en mijn 2 ziektethermometer gebruiken om hem desnoods te kalibreren. Of hoe kalibreer je hem correct
 
@biljoenblik je link ziet ze goed uit maar zag wel dat het een ITC-308 was ipv ITC 310?
 
@Dirk Bazuin ja idd zo kan je hem wel precies zetten. Maar dan moet wat water vullen en mijn 2 ziektethermometer gebruiken om hem desnoods te kalibreren. Of hoe kalibreer je hem correct
Geen idee. Maar als je het water op 25 wil hebben en je de controller daarvoor op 26 moet zetten werkt het toch ook.
 
Okee top. Ik zal ze calibreren met mijn thermometers van de apotheek. En dan kan in desnoods de fout marge wat aan passen zou hij perfect moeten zijn. Ik bestel hem vandaag bedankt voor jullie hulp! Wel gezien dat het 10 euro verzending is op de link. (Naar belgie eh ;)
 
Okee, hij is besteld!! Dank je wel voor jullie hulp en advies!
 
Heb de inkbird besteld was tevreden over de nauwkeurigheid maar al direct een probleem. De koeling blijft haperen. Ingesteld op 25,5 met koeling 2 tolerantie. Dus boven de 27,5 begon de ventilator te draaien maar op 26,3 bleef hij nog altijd draaien ook de tolerantie hoger gezeten en veranderd maar eenmaal hij aanslaat gaat de koeling nietmeer af xs hopelijk kan iemand helpen
 
Heb de inkbird besteld was tevreden over de nauwkeurigheid maar al direct een probleem. De koeling blijft haperen. Ingesteld op 25,5 met koeling 2 tolerantie. Dus boven de 27,5 begon de ventilator te draaien maar op 26,3 bleef hij nog altijd draaien ook de tolerantie hoger gezeten en veranderd maar eenmaal hij aanslaat gaat de koeling nietmeer af xs hopelijk kan iemand helpen

Dat staat er ook.

De koeling gaat aan als het 2 graden warmer is geworden. Maar gaat pas uit, als het weer 25,5 graden is.

Net als bij verwarmen. De verwarmer gaat bij 25,2 aan, en bij 25,5 weer uit.
Of als je daar ook 2 graden tolerantie zet. Dan aan bij 23,5 en uit bij 25,5.
 
@biljoenblik ow zo werkt het dus had de tolerantie volledig verkeerd op. Ik betwijfel wel dat mijn ventilator ooit tot de 25,5 zal kunnen koelen. Ik bekijk het vanavond nog eens Haha
 
Dankzij biljoenblik kan de dag al nietmeer stuk! Hij werkt dus perfect! Zalig toestel iedereen die me geholpen heeft met de keuze dank u wel! Het is idd een goed toestel als je wat verder nadenkt ;)
 

Terug
Bovenaan