Teveel vissen?


R

Romy__

Guest
Hoi,

Ik heb een maand geleden een 120 liter aquarium inclusief visbestand van iemand overgenomen. Hiervoor had ik een nano met vuurgarnalen en galaxy rasbora's. Ik heb nu mijn vissen ook in de 120 liter zitten, maar vraag me af of het niet te druk is in het aquarium..

In het aquarium zitten nu:

20 vuurgarnalen
10 neon tetra's
8 dwergrasbora's
8 galaxy rasbora's
4 guppen
2 plaatjes
2 dwergalgeneters

Ik heb zelf nog weinig ervaring in het houden van vissen en vroeg me af wat jullie van het visbestand vinden en of dit niet teveel is?
 
Het zijn allemaal kleine visjes dus dat scheelt, heb je een goed filter?

En de plaatjes (platy's) lusten wel een garnaaltje, dus daar zou ik mee oppassen
 
Maakt het niet uit dat het veel verschillende soorten in 1 bak zijn?

Ik heb een grote filter waar nu een panty overheen zit voor de garnalen. Eten platy's ook volwassen vuurgarnalen? Of alleen de baby garnalen?
 
Over de verschillende soorten zal je even op moeten zoeken op internet, en dan even kijken naar de waterwaardes.

Volwassen garnalen zijn misschien te groot voor ze, maar is mogelijk, het zijn rotzakjes die platy's
 
Oke, thanks voor de tip!
 
Hoi,

Ik heb een maand geleden een 120 liter aquarium inclusief visbestand van iemand overgenomen. Hiervoor had ik een nano met vuurgarnalen en galaxy rasbora's. Ik heb nu mijn vissen ook in de 120 liter zitten, maar vraag me af of het niet te druk is in het aquarium..

In het aquarium zitten nu:

20 vuurgarnalen
10 neon tetra's
8 dwergrasbora's
8 galaxy rasbora's
4 guppen
2 plaatjes
2 dwergalgeneters

Ik heb zelf nog weinig ervaring in het houden van vissen en vroeg me af wat jullie van het visbestand vinden en of dit niet teveel is?

vind het een beetje een mengelmoes, maar kwa biologische belasting op de bak is het goed te doen m.i.
 
Ik heb inmiddels het bestand toch aangepast, omdat ik het wat chaotisch vond met al die verschillende soorten scholenvisjes. In de bak zitten nu:

20x vuurgarnaal
10x galaxy rasbora
10x dwergrasbora
4x guppy
4x otocinclus
 

Terug
Bovenaan