Terug van weggeweest en op zoek naar nieuwe informatie! RIO240 visbestand


M

Meerval

Guest
Beste liefhebbers,

Na een lange periode actief geweest te zijn hier, heb ik even pauze genomen (andere verplichtingen, hobby's...). Zo ben ik de reptielen ingedoken en zijn er veel dieren bij gekomen, maar kriebelt de aquarium hobby nog steeds!

Ik heb een lange tijd een meter bak gehad, en ga nu over op mijn grootste ooit: een rio240 (120 cm).

Nu ben ik een ontzettende goudvisliefhebber, maar bezit ik nog 4 grote maanvissen waar ik geen afstand van wil doen. Eerst even deze uitzitten.

Rest van het bestand zijn een school Corydoras Aeneus (8 stuks), een Ancistrus, Crossocheilus oblongus (4 stuks) en enkele Otocinclus Vittatus (deze zijn via via bij mij terecht gekomen maar wil hier niet meer in uitbreiden).

Zoals de meeste wel opmerken zijn dus de enige eyecatchers de maanvissen, en voor de rest zijn het flink wat grijze muizen die je amper tot niet ziet. Ik houd namelijk ook van flink begroeide bakken (veel vallisneria, crypto's en één gigantische echinodorus).

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een mooie aparte schoolvis die tegen een stootje kan i.v.m. de temperamentvolle maanvissen. Ik verneem graag suggesties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom terug op het forum Meerval wat die scholenvis betreft zal zeker zuid Amerikaans moeten zijn he.
 
Wellicht de tetras, daar zitten best grote varianten tussen (zowel in kleur, formaat als gedrag).
 
Hyphessobrycon soorten vooral de hooggebouwde zoals de H. Erythrostigma of H. Pyrrhonotus zijn heel geschikt is mijn ervaring.
 

Terug
Bovenaan