terrarium van anders


inmiddels weer nieuwe eieren gekregen. Die beesten fokken als konijnen:D
 
gaat snel die kikkervisjes. Ze hebben al achterpoten en voorpootjes
 
Leuk!:foto::foto::foto:
 
Kan ik de tweede leg bij de eerste leg doen? De tweede leg is nu 0,5cm en de eerste leg is rond de 3/4 cm. Worden ze denk je opgegeten of gaat het goed samen?
 
vandaag de derde leg binnen gekregen... :help:
Ik heb ondertussen een oude 1meter bak ingericht voor de jonge padjes. Ik denk dat ik ze niet verkoop en in die bak hou
 
update, de kleine nieuwe kikkertjes en de nieuwe bak

IMG_5088.JPG


IMG_5089.JPG


IMG_5091.JPG
 
Leuke diertjes!
 
ik heb ze helaas nog niet zien eten. Ik gooi nu miertjes, en fritvliegen erin maar ze negeren ze. (Of ze eten ze als ik niet kijk.) Maar ze doen het goed. Er is er helaas 1 dood gedaan toen ik een pompje erin hing, hij sprong voor de pomp werd weggeblazen door de stroming kwam tegen een steen en was onthoofd:stom:.... dus nu maar even geen pomp totdat ze volgroeid zijn.

IMG_3613.jpg


IMG_3614.jpg


IMG_3615.jpg


IMG_3616.jpg


IMG_3617.jpg


IMG_3620.jpg


IMG_3621.jpg
 
ik heb ze helaas nog niet zien eten. Ik gooi nu miertjes, en fritvliegen erin maar ze negeren ze. (Of ze eten ze als ik niet kijk.) Maar ze doen het goed.Het zijn er nu nog 6 Er is er helaas 1 dood gedaan toen ik een pompje erin hing, hij sprong voor de pomp werd weggeblazen door de stroming kwam tegen een steen en was onthoofd:stom:.... dus nu maar even geen pomp totdat ze volgroeid zijn.

Ben trouwens erg verbaasd dat die waterplanten het goed op het land doen.
 
Erg grappige beestjes Anders.
 
De jonge kikkertjes zijn al erg gegroeid. De salamander die erin zit ga ik binnenkort verhuizen naar een hillstream speciaal bak voor hem.
Dan is het water leeg, zou hier iets van kreeftjes/garnalen of kleinere bodemvisjes in kunnen? iemand een leuk ideetje?

Zelf dacht ik aan cpo kreeftjes of de cory hastatus met garnaaltjes
of zoiets als de woestijngrondel. In ieder geval alle ideeën zijn welkom.

Het water is onverwarmd,
De bak is 80cm x 40cm
Daarvan is ongeveer 30cm lang bij 20cm met water en dan nog een stukje water wat 40cm bij 50cm is, met een hoogte van 10cm. (rond de 30liter maar dan wel met een heel breed oppervlak)
 
Laatst bewerkt:
ieamnd een idee ?
 
Ik weet niet of het verstandig is om in deze h oeveleheid water vissen te gaan houden. Wordt het water wel gefilterd/is het stilstaand? En wat is onverwarmd? 15/20/25 graden?
 
Ik weet niet of het verstandig is om in deze h oeveleheid water vissen te gaan houden. Wordt het water wel gefilterd/is het stilstaand? En wat is onverwarmd? 15/20/25 graden?
het water wordt gefilterd en 1x per week water verversen van 50%. De bak blijft rond de 20graden.
 
even een update'tje
Het liefst zou ik zelf kreeften of iets van grondels willen.

IMG_5395.JPG


IMG_5397.JPG


IMG_5400.JPG
 
Slijk springers mischien?
 
Bedoel je deze bak of het terrarium waar ook de gekko's en volwassenen bombina's in zitten?

In het terrarium, absoluut niet doen. Die bak is al te vol. In de bak van je vorige bericht zou je wel corydoras kunnen houden.
deze bak waarvan je nu de foto's ziet.
Slijk springers mischien?
nou deze prachtige beestjes hebben 1meter x 1 meter minimaal nodig, zijn erg territoriaal en moeten brakwater dus dat word het niet

Zouden cpo kreeftjes kunnen? of woestijngrondels?
 
iemand?
 
Wellicht dat een topic in samenstelling visbestand je meer hulp oplevert?
 
Het zijn nu 5 kikkers. Zijn dat teveel bombint's voor een 80cm bak?

En de gekko eieren zijn trouwens uitgekomen, super schattig die kleine hagedisjes:D
 
Leuke foto s anders. Ververs je hier ook eigenlijk?
 
Leuke foto s anders. Ververs je hier ook eigenlijk?
ja 1 of 2x per week de helft. Het water staat stil maar heb tot nu nog geen last gehad van een kaamlaag of rotting. Er zijn zelfs watervlooien in gaan leven en andere kleine diertjes.
 

Terug
Bovenaan