Terrarium in aqua 40


B

Biologist

Guest
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden is mijn superfish aqua 40 lek geraakt aan de kitrand aan de bodem. We hebben hem overnieuw proberen te kitten, maar is helaas niet meer waterdicht te krijgen. Nu vind ik het zonde om weg te gooien en is mijn interesse de laatste tijd (zeker na het vivarium) ook wel uitgegaan naar terraria.

Ik ben bezig met inlezen, maar mijn vraag is: is het mogelijk om een aqua 40 om te bouwen naar terrarium en zijn er diersoorten die geschikt zijn om in deze kleinere maat te houden (ong 35x25x40)? Mijn voorkeur gaat uit naar een kikker of gekko/salamander soort. Insecten en spinachtigen gaan het absoluut niet worden, daar krijg ik echt de kriebels van ;)

Mocht het niet mogelijk zijn, hoor ik het ook graag. Dan gaat het aquarium helaas mee met het grofvuil.
 
Gifkikkers zouden ook de voorkeur hebben, maar ik wist dus inderdaad niet of dit aquarium wat aan de krappe kant zou zijn.

Maar bedankt! Dan ga ik me daar alvast wat verder over inlezen. Ik zag dat ze vaak in koppels worden gehouden? En zijn er bepaalde soorten die kleiner blijven?
 
Voor een koppel is dit zeker te klein vrees ik. Meestal word een bak van 50 bij 50 bij 50 aangehouden voor de minimale bakmaten voor een koppel.
Sja je wilt geen insecten of spinachtigen, maar vampierkrabben zouden kunnen (een koppeltje). Maar dan moet je slim en optimaal gebruik maken van iedere vierkante millimeter. Ik ben zelf ook begonnen met krabben houden in zo'n bakje maar ik vond dat ze toch wel iets groter verdiende. Het is mogelijk, maar deze maten zijn het absolute minimum voor vampiertjes. Mocht je toch geïnteresseerd zijn in deze geweldige beestjes kan ik je wel verder helpen qua inrichting e.d. :D
 
Bied het aquarium op marktplaats: gratis op te halen want is lek. Een handige klusser kan het dan misschien weer opknappen
 

Terug
Bovenaan