Tegen alle regels in


Zeggen dat er wel bodemrot zit is om dezelfde reden net zo goed onzin.


Dat is een rare uitspraak. Dan vraag ik mij af ,waarom er zoveel rotte eieren lucht uit de bak komt. op een diepte van 4 cm of meer, komt er geen zuurstof of stroming. is dus stilstaand. Heb je het wel eens geroken?
IK wel, elke keer dat ik in de sloot donderde ,en naar huis moest lopen.

Dat ruik je dan ook in het aquarium. dode bacterie zonder zuurstof.
 
Dat ruik je dan ook in het aquarium. dode bacterie zonder zuurstof.
Zo'n slootje heb ik ook achter mijn huis. Diep onder het zand krijg je anaerobe bacteriën, dat stinkt en het gas dat er af komt, als er te veel in wordt omgewoeld, is giftig voor vissen.

Vanmiddag liep ik langs een vijver die ze pas hebben gehekkeld. Daarbij is ook flink in de bodem geroerd gezien de kleur van het water. Er dreven allemaal dode vissen in. Zonde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zie je hier? of hier.
Hier vind ik dus de foto van TS op lijken.

Bij daad werkelijke bodem rot zijn er andere signalen die dat aangeven hoef je niet onder het zand te kijken
das dus lariekoek weer 1 van de vele verhalen die nergens op gebaseerd zijn
Ja, die andere signalen zijn een sterke rotte eierengeur en dode vissen. Als je op die signalen af gaat ben je te laat. Zwarte en groene plekken onder het zand zijn de beste signalen, dan weet je dat je niet te laat bent
 
Beste mensen. Ik had een tijdje niet gekeken omdat ik geen mailtjes meer kreeg over reacties.
Ik ben blij met alle commentaar en inderdaad, het leegmaken van het bio en weer vullen kun je zien als een waterwissel.
En ja, nu weet ik dat ik de begin perikelen gewoon met rust moet laten en dat alles dan goed komt.
Zolang ik de balans tussen licht en voeding maar in de gaten hou.
Ik vind het ook wel prettig om te zien dat mijn vriend niet alleen maar foute dingen doet met de bak.
Feitelijk doet hij het zo al decennia maar hij heeft nu wel gezegd geen zilverzand maar filterzand te gaan gebruiken.
Al het commentaar heeft in ieder geval meer inzicht gegeven.
Bedankt voor alles.
Groetjes,
Margo
 

Terug
Bovenaan