Teakhout in aquarium


Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Berichten
1,198
Teakhout is voor zover ik kan lezen hier op het forum (en elders op het web) niet echt gangbaar om in het aquarium te gebruiken.
Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat het hout erg licht is en dus drijft (wat je in een aquarium niet wil natuurlijk). Daarom is het niet echt praktisch om toe te passen in een aquarium.

Tegelijkertijd zijn er wel teakhouten ornamenten te koop, die op een stuk leisteen gelijmd zijn, zodat ze zinken.
Bijvoorbeeld deze:


Wat zijn jullie ervaringen met teakhout in het aquarium?
Aan te raden? Af te raden?

Is het aan te raden om hout op een dergelijke manier op een stuk steen te lijmen en in de bak toe te passen? Of is dit ongezond voor je bodem?

Ik lees het graag! Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dank vast voor het delen!
 
Er staat me vaag iets bij dat een tijdje terug iemand teak in het aquarium wou plaatsen waar de meningen over verdeeld waren maar kan het via de zoekfunctie zo gauw niet vinden
 
Er staat me vaag iets bij dat een tijdje terug iemand teak in het aquarium wou plaatsen waar de meningen over verdeeld waren maar kan het via de zoekfunctie zo gauw niet vinden
Dank je wel dat je voor me hebt gezocht!

Had zelf voor het starten van dit draadje ook even gezocht, maar kon er niets over vinden.
 

Terug
Bovenaan