Te lage ph en te hoge no3 gevaarlijk?


kh tussen 3-6
Daarmee kun je geen ph van 4-5 krijgen, test je met druppels?


Heb je deze waardes van de site van de waterleverancier gehaalt?
Dit kan namelijk, lijkt mij, niet, zo'n groot verschil in kh, ph van het aquarium en kraanwater. En zo'n lage ph met een kh van 4-5:rolleyes:;)
 
Dat hangt van je vissen en planten af. De mikrogeophagus ramirezi zal een lage pH waarde wel waarderen. Een black molly zou dat niet direct waarderen.

Zo ook met planten. Maar over het algemeen doen planten het minder goed bij een hele lage ph waarde.

Sera heeft ook een testkoffer. Heel compleet, ook ijzer kan je meten.
 
JBL sansibar black bodem getest met stripjes heb nu snelgroeienden planten erin gedaan ook om de nitraat te verlagen.
 
JBL sansibar black bodem getest met stripjes heb nu snelgroeienden planten erin gedaan ook om de nitraat te verlagen.
Dus je test met stripjes?


Heb je een viswinkel in de buurt? Mischien eens vragen of ze de ph willen testen met druppels. Of zelfs zo'n testkoffer halen voor drie tientjes;)
 
upload_2018-2-10_22-2-14.jpeg

Deze had ik ermee getest.
 
Ik geloof niet dat je een PH van 4-5 hebt met kraanwater. Behalve als je er elke week een flinke scheut zoutzuur ofzo in gooit... Met zo'n hoge KH ga je nooit zo'n extreem lage PH krijgen, anders wil ik graag weten hoe je je water behandeld ;)
 

Terug
Bovenaan