TC421 led aansluiten.


P

petar

Guest
Dag iedereen,

Gezien ik een TC421 binnen heb gehad met 1 rbg, 2 warm wit en 1 koud wit strip vraag ik mij af op welke wijze moet ik deze aansluiten zodat ik gebruik kan maken van de standaard configuratie zodat ik deze enkel hoef aan te passen naar mijn wensen ik zelf ben niet erg thuis in de programmeer wereld.
Ik zie veel mooie voorbeelden en ik zelf heb al led in mijn bak zitten.
Mijn configuratie is.

ch1,ch2,ch3= rbg 1 strip van 100cm
ch4= warm wit 2 strippen van 100cm
ch5= koud wit 1 strip van 100 cm

Kan iemand mij op weg helpen aan een config file die mijn configuratie laat werken zoals zonsopgang en ondergang.
Of even in de juiste richting wijst zodat ik zelf met dit programma aan de slag kan gaan.

Iedereen alvast bedankt die graag wil helpen.
 
Dank je zal dit eens proberen, lees wel dat ch5 niet aanstaat dan zal ik deze aanmoeten zetten en ch5 nog moeten instellen
 
Gisteren even met het programma in de weer geweest maar bij open van de reeds bestande files kan ik enkel de.pmf openen (HVP Aqua schema.pmf) de andere bestaande voorbeelden zie ik dus niet zoals afrika, amazone enz enz.

Heeft iemand een pmf file die reeds is voorbewerkt?????
 
Je maakt eerst zelf een project aan (vergeet niet het 5e kanaal aan te zetten conform handleiding shop in kwestie). Dat project sla je op (liefst in een door jezelf gekozen vrij te benaderen map). Binnen het project maak je een schema aan (kan zijn dat het anders heet; ik doe het even uit het hoofd, Pled niet bij de hand). Die geef je de naam van het uiteindelijke tmf bestand dat je wilt gaan gebruiken (bijvoorbeeld Plant80 uitgaande van de eerste keuze op de site in kwestie). Ga nu naar de map waar de eerder genoemde bestanden zijn opgeslagen, verwijder de (in dit voorbeeld) Plant80.tmf en zet de gedownloade Plant80.tmf ervoor in de plaats. Als je de map niet kunt vinden doe dan een global search op je PC naar de bestandsnaam die je gebruikt hebt voor het pmf bestand.

Waarom zo omslachtig? Omdat in het pmf bestand een absoluut pad (dus bijvoorbeeld "c:\whateverdir\whateverfile.tmf") staat. De pmf zal dus altijd in die map kijken, ook als je de hele boel verplaatst naar een andere map. De hierboven beschreven methode zorgt ervoor dat je pmf naar de juiste plek verwijst. Je kunt het pmf bestand overigens even openen met kladblok om te zien of er inderdaad een correcte verwijzing naar het tmf bestand in staat. Niet per ongeluk opslaan in kladblok (want het is een binair bestand).

Overigens heb je met dit alles niet te maken als je zelf vanaf nul begint TOTDAT je een keer een backup wilt terugzetten (vanaf een andere map of zelfs schijf). Bovenstaande is dan ook de procedure die ik toegepast heb om m'n eigen backup weer benaderbaar te maken (kan zijn dat het voor sommige andere situaties eenvoudiger kan).
 
Bovenstaande blijkt dus helemaal niet nodig te zijn als je even de inputmode switcht (zag ik in een ander topic). Chips zeg, dat ik dat niet wist.
 

Terug
Bovenaan