Tc420 met sera led x change


Ja mijn verhaal is misschien wat onduidelijk.

Wat wil ik is de sera led aansluiten op de tc 420 m.b.v. de bijgeleverde voeding.

Probleem: Wanneer ik de voeding m.b.v. DC stekker aansluit begint de TC420 te knipperen.

Sera led is 20V o.a. hier:
https://www.aquaristikshop.com/aquaristic/sera-LED-X-Change-Tube-cool-daylight/388110/

https://www.dierenwinkelxl.nl/Aquarium/Lampen/4001942807739-Sera---LED-Voorschakelapparaat

De bijgeleverde voeding geeft als output 20V aan en als ik deze rechtstreeks aansluit op de sera led geeft dat geen problemen.


Vraag: hoe moet ik deze aansluiten op de TC 420
 
...............................Je moet de ledvoeding dus gewoon aansluiten op de klemmenstrook waar ook je leds op zitten..............................

Wit is dus de plus!
 
heeft geen kleur, alleen koperdraad

IMG_5930.jpg
 
Zou niet weten waarom niet.
Tc420 was 12-24v input dacht ik
Dus hoeft niet perse 12 of 24v te zijn, maar alles ertussenin is goed
 
Ja dat dacht ik dus ook.

Ik heb de voeding nu rechtstreeks op de in/output aangesloten en ook nu knippert de tc 420.

Wat betekend het knipperen van de tc 420!

Komt er wel de juiste voltage uit!!
 
Het probleem is opgelost.

Na nu blijkt dat het knipperen niet aan de voeding lag maar aan de dc kabels welke op de verschillende kanalen aangesloten moet worden.

De DC kabels had ik zelf gemaakt omdat ik de originele sera Led triple kabel behouden wilde, echter omdat het probleem zich bleef voordoen heb ik deze kabels doorgeknipt.

De Sera led triple kabel hebben de kleur zwart en rood, welke ik op de v+ en de verschillende kanalen heb aangesloten.

Daarna de voeding aangesloten en de TC knippert niet meer.
 
Helaas was de "vreugde" van korte deur.

Het programma geladen en gedownload echter bij het starten hoor ik wel de piep maar gaan de lampen niet kortstondig branden.

Ik heb het de tc 420 gereset en alles opnieuw geladen, de piep is te horen alleen de led gaan niet kortstondig branden wat nu!!
 
Dan zitten je lampen wellicht niet goed aangesloten (plus en min omgedraaid of de plus van de led niet aan de V+ maar aan de V- geknoopt). Na elke download MOETEN de lampen even kort knipperen. Post eens een foto van je daadwerkelijke controller zoals deze _nu_ is aangesloten. En overweeg simpel te beginnen (zoals ik eerder ook al zei). Eerst alleen de controller. Werkt dat goed, prima. Dan sluit je nu één lamp aan (dan kan er ook maar één lamp stuk gaan als het fout gaat). Leds hebben namelijk een pesthekel aan ompolen (beetje technisch maar de reverse spanning die een led aankan is fiks minder dan de 20V die jouw voeding levert). En post ook even een foto van je daadwerkelijke voeding (en dan met name van de teksten die op die voeding staan).

PS: De suggestie "de mantel is altijd de min" is niet altijd waar. Soms doen fabrikanten dingen expres tegen de logica in (om diverse behoorlijk logische redenen).

Dus: Foto van aangesloten controller, foto van voeding.
 
ben nu helaas niet in de positie om foto's e.d. te maken, maar ga het morgen doen.
 
Allen bedankt voor de hulp.

De TC 420 en sera werken volledig met 4 lampen.

Problemen zijn volledig opgelost:
probleem 1
voeding fuijtsu Siemens 4.5A
aangesloten op de ingang power > de tc 420 begon te knipperen > oplossing > DC stekker afgeknipt wit was in mijn situatie de plus
+ en - voeding.jpg
, en de min aangesloten op de input V+ V-

probleem 2
Ik had zelf DC stekkers gemaakt om de originele sera stekkers verdeler te houden > de zelf gemaakte stekkers gaven een probleem > ik heb toen de originele verdeler van sera de draden doorgeknipt en aangesloten, de 2 draden rood en zwart > rood is + welke ik allemaal aangesloten heb op V+ de zwarte heb ik op kanaal 1,2,3,4 aangesloten.

Software pled en programma geladen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nas
Bump...

Zou dit wat geven met een 12VDC voeding?
Men 20V is blijkbaar gesneuveld vannacht :(
Straks de multimeter en soldeerbout eens zoeke...
 
De TC 420 en sera werken volledig met 4 lampen.

Problemen zijn volledig opgelost:
probleem 1
voeding fuijtsu Siemens 4.5A
aangesloten op de ingang power > de tc 420 begon te knipperen > oplossing > DC stekker afgeknipt wit was in mijn situatie de plus + en - voeding.jpg , en de min aangesloten op de input V+ V-

probleem 2
Ik had zelf DC stekkers gemaakt om de originele sera stekkers verdeler te houden > de zelf gemaakte stekkers gaven een probleem > ik heb toen de originele verdeler van sera de draden doorgeknipt en aangesloten, de 2 draden rood en zwart > rood is + welke ik allemaal aangesloten heb op V+ de zwarte heb ik op kanaal 1,2,3,4 aangesloten.

Software pled en programma geladen.

Zou iemand mij foto willen maken hoe dit op de controller in werkelijkheid is. Ik heb 12-24 volt adapter aangesloten op mijn TC420 controller. Nu wil ik mijn Sera Led X change system (daylight sunrise 820) aansluiten samen met GT8-30WR en GT825W lampen wat ik probeer te begrijpen is dat je een 3 weg verdeler had geknipt en aangesloten. Zou je me hiervan foto willen maken aub 🙏🙏🙏 Ik ben bang om de boel op te blazen. Bedankt voor mee denken. Mvg Nas
 
De TC 420 en sera werken volledig met 4 lampen.

Problemen zijn volledig opgelost:
probleem 1
voeding fuijtsu Siemens 4.5A
aangesloten op de ingang power > de tc 420 begon te knipperen > oplossing > DC stekker afgeknipt wit was in mijn situatie de plus + en - voeding.jpg , en de min aangesloten op de input V+ V-

probleem 2
Ik had zelf DC stekkers gemaakt om de originele sera stekkers verdeler te houden > de zelf gemaakte stekkers gaven een probleem > ik heb toen de originele verdeler van sera de draden doorgeknipt en aangesloten, de 2 draden rood en zwart > rood is + welke ik allemaal aangesloten heb op V+ de zwarte heb ik op kanaal 1,2,3,4 aangesloten.

Software pled en programma geladen.

Zou iemand mij foto willen maken hoe dit op de controller in werkelijkheid is. Ik heb 12-24 volt adapter aangesloten op mijn TC420 controller. Nu wil ik mijn Sera Led X change system (daylight sunrise 820) aansluiten samen met GT8-30WR en GT825W lampen wat ik probeer te begrijpen is dat je een 3 weg verdeler had geknipt en aangesloten. Zou je me hiervan foto willen maken aub 🙏🙏🙏 Ik ben bang om de boel op te blazen. Bedankt voor mee denken. Mvg Nas
Heb je 12v en 24v aangesloten op dezelfde tc420?
 

Terug
Bovenaan