Tc420 doet vreemd


Stoffel

Well-known member
Lid geworden
25 september 2023
Berichten
49
Leeftijd
51
He Hallo,
er gebeurd wat vreemds bij mijn tc420, en ik snap niet hoe dat kan.
heb van de week 1 rgb /wit en warm wit aangesloten en een programma gemaakt.
programma loopt gedurende de dag volgens schema maar als het schema om 23.00 uur zegt dat alles uit moet zijn blijft er iets van kleur doorlopen.
smorgen laat ik volgens het schema om 8.30:uur de boel aanspringen(zonder fade) maar als ik om 6.30 uur beneden kom draaien de lampen al met redelijk licht.

Daarnaast kan ik gewoon via de laptop communiceren met de Tc (downloaden, resetten, tijd synchroniseren enz. ) maar het versneld afspelen doet hij wel op de laptop maar de lampen reageren daar niet op?
iemand die mij kan helpen met dit raadsel?
Alvast dank,
Stoffel
 
Je moet na 2300 even een punt maken op 23:01, en daar alles op 0 zetten, em ook op 8:29. Anders loopt het progr door van 2300 tot 8:30 volgens mij. Er moet een paar 0 punten tussen zitten,

misschien verduidelijkt dit filmpje wat.
 
Dank voor je snelle reactie Albert, ga meteen eff aanpassen!
 
Helaas niet gelukt, programma blijft in de nacht aanspringen.
Heb nu maar een ander standaard programma gepakt en vermaakt naar eigen smaak, deze doet het nu wel🤷‍♂️
 
Dat ding is af en toe zo onlogisch. Maar als je eenmaal de onlogica door hebt, zit het geheel erg logisch in elkaar.

Je moet hoe dan ook op 0:00 met alles op 0 beginnen. En het liefst ieder volgend uur ook op 0, totdat je programma begint.
En standaard is altijd fade.
Maar als je het uitzet, dat geld dat pas na het schakelpunt.

Dus 8:00 zonder fade aan.

Is 6:00 alles 0 met fade. Is standaard.
Dan 7:00 alles 0 zonder fade. En om 8:00 instellen zonder fade.
Het commando werkt pas nadat het punt is gepasseerd.
 
bedankt voor je uitgebreide bericht, dacht dat ik goed naar het filmpje van Albert had gekeken en onderstaand was het resultaat. Echter toch licht aan om in ieder geval 06.15 toen ik beneden kwam.
 

Bijlagen

  • IMG_8967.jpeg
    IMG_8967.jpeg
    7.4 MB · Weergaven: 35
  • IMG_8966.jpeg
    IMG_8966.jpeg
    7.3 MB · Weergaven: 33
Nu heb ik onderstaande en deze werkt wel volgens schema, en dat is ook prima😄
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    6.6 MB · Weergaven: 39
Heb je al eens de stekker andersom in het stopcontact gestoken? Bij sommige dimmers heb je nog een ook lekstroom die voldoende is om LEDs te laten branden.
 
Dat ding is af en toe zo onlogisch. Maar als je eenmaal de onlogica door hebt, zit het geheel erg logisch in elkaar.

Je moet hoe dan ook op 0:00 met alles op 0 beginnen. En het liefst ieder volgend uur ook op 0, totdat je programma begint.
En standaard is altijd fade.
Maar als je het uitzet, dat geld dat pas na het schakelpunt.

Dus 8:00 zonder fade aan.

Is 6:00 alles 0 met fade. Is standaard.
Dan 7:00 alles 0 zonder fade. En om 8:00 instellen zonder fade.
Het commando werkt pas nadat het punt is gepasseerd.
Laat ik hier nou helemaal geen snars van snappen en opeens ben ik weer blij met de Lumines controller;)
 
Laat ik hier nou helemaal geen snars van snappen en opeens ben ik weer blij met de Lumines controller;)
Och, ik ben ook heel blij dat ik de er van af ben. Heb de daytime controller gekocht.
Kon ook een op tc421 gebaseerde controller kopen voor Daytime, maar daar had ik geen behoefte aan.
 
Bij mij was het probleem eerder de software dan de controller zelf. Dat programmatje, weet effe niet hoe het heet, is heel onvriendelijk in gebruik, en de helft van de functies werkt gewoonweg niet.

Als je eenmaal de nukken van de software weet te omzeilen werkt het prima.

Als ik een redelijk geprijsd alternatief vind die volledig te programmeren (en volledig offline!) is stap ik direct over.
 
Bij mij was het probleem eerder de software dan de controller zelf. Dat programmatje, weet effe niet hoe het heet, is heel onvriendelijk in gebruik, en de helft van de functies werkt gewoonweg niet.

Als je eenmaal de nukken van de software weet te omzeilen werkt het prima.

Als ik een redelijk geprijsd alternatief vind die volledig te programmeren (en volledig offline!) is stap ik direct over.
Dan bouw je zelf iets met bijvoorbeeld een Arduino. Is te maken op jouw manier én te programmeren zoals jij dit wilt. Dat deed ik met mijn gebouwde Arduino aquarium computer. Waarmee ik licht temperatuur en mijn Co2 aanstuurde. Het mooie was dat mijn Arduino van begin af aan zo opgezet was dat het ding ook voor eventuele uitbreidingen, bijvoorbeeld een extra lamp, toepasbaar was. De meters heb ik getekend met Inkscape, ronde omdat ik wat anders wilde, en in geprogrammeerd. Dat laatste moest, omdat ik een Nextion scherm gebruikte deels in een andere taal als het gebruikelijke C in de Arduino.
IMG_20190929_122527.jpgIMG_20190929_122534.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: B94
Dan bouw je zelf iets met bijvoorbeeld een Arduino. Is te maken op jouw manier én te programmeren zoals jij dit wilt. Dat deed ik met mijn gebouwde Arduino aquarium computer. Waarmee ik licht temperatuur en mijn Co2 aanstuurde. Het mooie was dat mijn Arduino van begin af aan zo opgezet was dat het ding ook voor eventuele uitbreidingen, bijvoorbeeld een extra lamp, toepasbaar was. De meters heb ik getekend met Inkscape, ronde omdat ik wat anders wilde, en in geprogrammeerd. Dat laatste moest, omdat ik een Nextion scherm gebruikte deels in een andere taal als het gebruikelijke C in de Arduino.
Bekijk bijlage 367110Bekijk bijlage 367111
Helaas ben ik niet zo bekwaam op het gebied van programmeren...
 
Er zijn dingen die je kan leren....:):);)
Dat klopt, maar dit is één van die kundes waar de investering van tijd en moeite het resultaat niet waard is. Als ik nou wekelijks iets wilde regelen met een arduino, oké...
 
Dat klopt, maar dit is één van die kundes waar de investering van tijd en moeite het resultaat niet waard is. Als ik nou wekelijks iets wilde regelen met een arduino, oké...
Nou ja, je zou nog een koeling systeem kunnen bouwen, een voedingsautomaat voor je aquarium. Deze dingen heb ik al gemaakt maar je kan ook denken aan automatisering in de rest van je huis. Te veel om op te noemen! Daarnaast, en dit is niet onbelangrijk, kan je de wijsneus uithangen tegenover anderen zoals ik nu doe. :):);)
 
Er zijn dingen die je kan leren....:):);)
Ik heb het al wel vaker gezegd en in zoverre heb je gelijk maar je moet er denk ik wel wat feeling mee en bij hebben en er zijn altijd mensen die er niets mee hebben en dan kun je er beter niet aan beginnen denk ik en plug en play spullen kopen. Dat is dan ook de reden dat ik een kant en klare led controller heb gekocht want anders wordt het niets.
Ik moet wel bekennen dat al dat knutselen me ook helemaal niet boeit. Het is maar goed ook dat veel mensen zoals ik zijn want anders werd er niets kant en klaar meer verkocht;)
 
Ik heb het al wel vaker gezegd en in zoverre heb je gelijk maar je moet er denk ik wel wat feeling mee en bij hebben en er zijn altijd mensen die er niets mee hebben en dan kun je er beter niet aan beginnen denk ik en plug en play spullen kopen. Dat is dan ook de reden dat ik een kant en klare led controller heb gekocht want anders wordt het niets.
Ik moet wel bekennen dat al dat knutselen me ook helemaal niet boeit. Het is maar goed ook dat veel mensen zoals ik zijn want anders werd er niets kant en klaar meer verkocht;)
Nou ja, plug and play is toch ook te vaak plug and pray....
 
Ja ook dat is soms nog een hele studie voor mij Ben maar gelukkig heb ik goede ondersteuning van moeders de vrouw als ik er niet uitkom:DD
 

Terug
Bovenaan