Tc 420 led computer schakelt niet meer


A

AlexS

Guest
ik heb sinds kort een Trofis 1800, verlicht door ledstrips aangestuurd door een TC420. De ledstrips heb ik zelf geplaatst, de tc420 zat bin het aquarium.

Ik heb hem aangesloten gehad via Pled op de pc en een aantal gedownloade dagprogramma's geïnstalleerd. Dit ging prima. Daarna heb ik stroom gezet op de Tc420 en jawel, alles werkte. Aantal van de verschillende programma's bekeken en het mooiste/ best passende licht uitgezocht. Genoten van de zonsopgang en ondergang, maar toen.


Omdat ik het licht toch wel wat fel vond heb ik een ander programma geslecteerd en in ene brand mijn verlichting wel, maar schakelt hij niet mee volgens het programma. Ook als hij is aangesloten op de pc, kan ik hem niet versneld een cyclus laten doorlopen om te testen. In het menu van de Tc heb ik hem op on gezet. Voor de rest lijkt alles te werken, de tijd loopt ook gewoon.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, dus tips zijn van harte welkom!
 
Die loopt nu, met een uurtje of 2 weet ik het, maar ik heb niet veel hoop.
 
Helaas, ik heb het idee dat de verlichting gisteravond wel begon te dimmen, maar daarna niet verder ging. Gisteravond de stekker er uit getrokken en vanochtend er weer in. De bak is inderdaad donkerder als gisteren, dus er gebeurt wel wat, maar hij draait zeker niet een heel programma.
 
Hoi heb je het oude programma verwijderd, maak even een printscreen van je programma .
heb mijn wit licht terug gebracht naar 90 %

pled programma.PNG
 
Laatst bewerkt:
Laptop aansluiten dan onder tab controle en dan clear/all aanklikken dan is alles van je controller gewist.
dan nieuwe gemaakt programma installeren en tijd weer synchroniseren
 
Ik heb inmiddels ontdekt wat het probleem is. Ik had mijn aansluitingen als volgt:
Ch1 Rood
Ch2 blauw
Ch3 groen
Ch4 wit

Ik gebruik rgbww strips. Wit zat eerst niet goed aangesloten en maakte geen contact. Nadat ik de draad opnieuw had aangesloten, ging het mis. Vanavond de witte draad losgemaakt en nu doet hij het weer. Als ik wit aansluit op Ch4 ook al staat deze nu op 0% dan geeft hij toch volle bak licht.

Morgen ga ik wit aansluiten op Ch5 en dan in de software de aansturing aanpassen. Kijken wat er dan gebeurt. Ch5 staat nu op 0% en als ik de draad aansluit blijft het lichtbeeld gelijk = goed
 
Vreemd 4 en 5 moeten het beide gewoon doen .
Heb je wel bij het maken van je programma bij package /new voor channelnum 5 gekozen .
Als je bv 0% heb staan en de volgend op 50 en hij staat op fade kan hij al wat licht geven .
als je hem geprogrameerd hebt stuur hem even door .ben wel benieuwt waar je voor gekozen hebt.
 

Terug
Bovenaan