tast nifurpirinol (bactopur direct)de bacteriecultuur in je filter aan?


D

doejfa

Guest
Ik heb een caca met een dikke buik die niet reageert op levamicil. Hij laat zich niet vangen. Nu las ik in een medische vissenboek dat nifurpirinol geen duidelijk effect geeft op het nitrificatieproces in zoet water.
Weet iemand of ik de vis met bactopur direct in het aquarium kan behandelen zonder de bacteriecultuur in de filters aan te tasten????
 
Een anti bacterieel middel zal ook je bacteriecultuur in je filter aantasten.
 
Een anti bacterieel middel zal ook je bacteriecultuur in je filter aantasten.
Dat dacht ik ook.
Een optie is misschien om 1 filter los van het aquarium te laten doordraaien en na de behandeling met bactopur heb je dan 1 goed ingedraaid filter. Probleem is denk ik dat ook de bacteriecultuur in de bodem weg is en je dus toch komt te zitten met een bak met nitriet en ammoniumproblemen.
 
Als bacterie in kort gesloten filter zit heb je kans dat na aansluiten het weer in je water komt.
 
Als het een bacterieel ding is zou je al meer slachtoffers met symptomen moeten zien zwemmen gezien hij het al een tijdje heeft. Vinrot, bekrot, oogjes dieuit kop komen ed. Als het alleen 1 caca is zou ik toch trachten hem uit te vangen.

Zie je geen schubjes uit staan? Waterbuikzucht? Eet hij wel?
 
Zoals vermeld, als je iets wilt behandelen moet je de hele bak incl filters behandelen.

Anders heb je kans dat de ellende in je filters blijft steken..
 
Als het een bacterieel ding is zou je al meer slachtoffers met symptomen moeten zien zwemmen gezien hij het al een tijdje heeft. Vinrot, bekrot, oogjes dieuit kop komen ed. Als het alleen 1 caca is zou ik toch trachten hem uit te vangen.

Zie je geen schubjes uit staan? Waterbuikzucht? Eet hij wel?
Ik heb 1 caca met dikke buik en 1 molly die als een denneappeltje rondzwemt en kapotte huid heeft. De molly heb ik uitgevangen en die zit nu in de bactopur direct. De molly heeft m.i. buikwaterzucht. De caca misschien ook, maar veel minder duidelijk. Het lukt me niet om de caca te vangen. Er zwemmen nog zo'n 40 vissen in de bak (450 liter), die allemaal gezond lijken.
De bak is in de afgelopen 2 jaar goed ingedraaid en ik wil nooit meer de ellende van een niet goed ingedraaide bak. Dus antibiotica in de hele bak inclusief filters is geen optie. Ik heb een paar keer geprobeerd de caca te vangen en hij is er alleen maar schuchterder van geworden. Ik zie hem dus meestal niet en weet dus ook niet of hij nog eet.
Maar gewoon afwachten,vrees ik.
Bedankt voor de reacties. soms blijkt opeens iets wel te kunnen.
 
Ja kan me voorstellen dat je aquarium niet wil behandelen want dat worden aardige verversingen met 450 liter. Bacterieel is ellende Dit verspreid zich door heel je bak. Ik heb ook ooit 1 filter kort gesloten met het idee dat ik dan niet zo veel ellende had en na 14 dagen wellicht de bacterie wel dood was maar ik meen een week of 4 later kwam alles wenrot en vinrot gewoon weer terug. Blijkt dat sommige stammen ingekapseld kunnen overleven en groeien later weer vrolijk door. Ik ben al lange tijd met bacterieel bezig en heb ondertussen 2 sluiers verloren en er liggen er op het ogenblik weer 2 op de bodem. Ik word er niet goed van en krijg het maar niet weg. Zo gaat het weer weken goed en dan begint het weer.
 
Ja kan me voorstellen dat je aquarium niet wil behandelen want dat worden aardige verversingen met 450 liter. Bacterieel is ellende Dit verspreid zich door heel je bak. Ik heb ook ooit 1 filter kort gesloten met het idee dat ik dan niet zo veel ellende had en na 14 dagen wellicht de bacterie wel dood was maar ik meen een week of 4 later kwam alles wenrot en vinrot gewoon weer terug. Blijkt dat sommige stammen ingekapseld kunnen overleven en groeien later weer vrolijk door. Ik ben al lange tijd met bacterieel bezig en heb ondertussen 2 sluiers verloren en er liggen er op het ogenblik weer 2 op de bodem. Ik word er niet goed van en krijg het maar niet weg. Zo gaat het weer weken goed en dan begint het weer.
Ik begrijp dat er altijd wel ziektekiemen in je bak zitten en dat dat bij gezonde vissen verder geen nare gevolgen heeft. Je krijgt je bak nooit bacterievrij. Daar troost ik me dan maar mee. En duimen dat het niet een heel agressieve bacterie is. Ik probeer de omstandigheden nu zo optimaal mogelijk te houden voor de caca's dus weinig nitraat en fosfaat, en wat extra vitaminen en mineralen (diporal). De caca met de dikke buik lijkt me te vermageren.
 
Ja inderdaad 2 visjes is niet leuk maar nog te overzien op z on groot aquarium. De easy life voogle claimt ook bacteriedruk verlagend. Staan wel meer posts op forum maar heb nooit echt gevonden wat er nu precies inzit en wat dan het bacteriedruk verlagende middel is. Staat niets op fles wat er precies inzit en is geloof ik niet op het net te vinden.

Vingers crossed en hopen dat het verdwijnt
 
Ja inderdaad 2 visjes is niet leuk maar nog te overzien op z on groot aquarium. De easy life voogle claimt ook bacteriedruk verlagend. Staan wel meer posts op forum maar heb nooit echt gevonden wat er nu precies inzit en wat dan het bacteriedruk verlagende middel is. Staat niets op fles wat er precies inzit en is geloof ik niet op het net te vinden.

Vingers crossed en hopen dat het verdwijnt
IK heb van de klantenservice van easylife gehoord wat er in Voogle zit (heb ik ook op aquaforum gezet) Het is met name de aloe vera die het middel bijzonder maakt. Er zit geen zeoliet in. Maar ik gebruik nu biotopol, daar zit ook aloe vera in. Ik heb niet echt gemerkt dat Voogle veel beter is.
 
Ja inderdaad 2 visjes is niet leuk maar nog te overzien op z on groot aquarium. De easy life voogle claimt ook bacteriedruk verlagend. Staan wel meer posts op forum maar heb nooit echt gevonden wat er nu precies inzit en wat dan het bacteriedruk verlagende middel is. Staat niets op fles wat er precies inzit en is geloof ik niet op het net te vinden.

Vingers crossed en hopen dat het verdwijnt
Ik heb een tijdje geleden aan Easylife gevraagd of er hormonen in Voogle zaten, vanwege de cortisolverlagende werking.
dit is hun antwoord:


"Voogle bevat geen hormonen, maar bevat polysacchariden die het immuunsysteem sterk ondersteunen.
Deze polysacchariden, zoals acemannan, worden geleverd door de aloe vera die in het product verwerkt is. Daardoor worden de macrophagen gestimuleerd om immuunstoffen zoals interferon aan te maken. Ook bevat de aloe vera diverse soorten vitaminen. Voogle heeft dan al met al een immuunversterkend effect, waarbij het cortisol verlaagd wordt. Deze cortisolen kunnen dan de lysosomen die in de slijmhuid zitten, niet meer chemisch veranderen zodat deze lysosomen ongehinderd hun dodelijke fusie met pathogenen kunnen aangaan."
 
Voogle bevat geen hormonen, maar bevat polysacchariden die het immuunsysteem sterk ondersteunen.
Deze polysacchariden, zoals acemannan, worden geleverd door de aloe vera die in het product verwerkt is. Daardoor worden de macrophagen gestimuleerd om immuunstoffen zoals interferon aan te maken. Ook bevat de aloe vera diverse soorten vitaminen. Voogle heeft dan al met al een immuunversterkend effect, waarbij het cortisol verlaagd wordt. Deze cortisolen kunnen dan de lysosomen die in de slijmhuid zitten, niet meer chemisch veranderen zodat deze lysosomen ongehinderd hun dodelijke fusie met pathogenen kunnen aangaan."



klinkt een beetje als het 2qr complex:
https://www.2qr.com/about-2qr/
 

Terug
Bovenaan