Tanichthys albonubes in 80*40*35


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Die fonteinbak waar ik het in een ander topic al over had heeft in de topictitel vermelde afmetingen. Aan ��n zijde is er een verhoog waar water komt uitgestroomd als een soort van watervalletje. Er staan waterplanten in (als biotoop ?) maar voor de rest geen filtering.

Op dit moment zit er een goudvis in die later verhuist naar een vijver. Heb em aangeraden om de bak op een vorstvrije plaats te zetten, 3x te voederen per dag en minstend 1x per week om 50% te verversen.

Als alternatief zou ik em eventueel aanraden om er een schooltje Tanichthys albonubes in te plaatsen. Zo een stuk of 6 bijvoorbeeld.

Is dat te doen in zo een bak ? Zoja, mits welke aanpassingen ?

Ik zal er later als ik er een foto van heb hier ��ntje van posten.
 
Op seriouslyfish en nog een andere site staat dat het een makkelijk visje is dat temperaturen kan verdragen van 5�C tot 30�C, ph ranges van 6 tot 8,5 en matig hard water kan verdragen.

We gaan het erop wagen. :)
 
Het kan. Mits de bak binnen staat is Xiphophorus variatus ook een geschikte keuze.

Deze moet ook niet zo warm en kan makkelijk een paar maanden op 15 graden gehouden worden, maar een paar manden hoog in de 20 graden kan ook geen kwaad.En ik weet van iemand die in het natuurlijk verspreidingsgebied is geweest. Dat ze, ze daar vonden in wateren met een temperatuur van 8 graden.
 

Terug
Bovenaan