Tanganyika Rio240 van Esther83


apart zo met die schelpen.
 
Gaat lekker met de jongen dus en hier kweekten ze volgens mij 365 dagen per jaar.
 
Heel mooi!

Dat gaat hard met die kleintjes:D
 
Inmiddels weer een paar maanden verder. En het visbestand is nu compleet.

Wel ontzettend hardnekkig last van donkere algen op de stenen, slakkenhuizen en ook het zand.

20190127_202344.jpg


Daardoor vind ik overzichtsfoto's al even niet de moeite waard. Gelukkig heb ik het idee dat ik de strijd nu langzaam aan het winnen ben. Het komt na schoonmaken steeds wat minder dik terug. Afgelopen week heb ik de slakkenhuizen één voor één met een schuursponsje schoon gemaakt, en zie het verschil.

IMG_20190122_143952_440.jpg


IMG_20190122_143952_438.jpg
 
Bruinalg zo te zien? Heb ik in de malawibak ook heel erg.
 
Bruinalg zo te zien? Heb ik in de malawibak ook heel erg.

Ik denk het (ook) wel.
Op de stenen is het meer vliesachtig, ik kan soms hele lappen tegelijk eraf trekken.
 
Ik denk het (ook) wel.
Op de stenen is het meer vliesachtig, ik kan soms hele lappen tegelijk eraf trekken.

Ja heb ik ook helaas, groeit ook vooral op gladde oppervlaktes.

ik ben elke 2 weken met een tandenborstel in de weer om het eraf te krijgen!
 
Ja heb ik ook helaas, groeit ook vooral op gladde oppervlaktes.

ik ben elke 2 weken met een tandenborstel in de weer om het eraf te krijgen!

Hmm, goed idee van de tandenborstel, dat ga ik ook es proberen.
 
Lang weer niet geweest hier.
:oops:

Inmiddels heel wat algexplosies verder, wat het niet altijd leuk maakt. Momenteel nog met wat blauwalg in gevecht. Nieuwe poging met Vallisneria.

Anyhow, even een snelle foto van hoe het er nu bij staat.

d99c37c9-d813-46ba-86ff-6629f56da6eb-original.png
 
De alg heeft nog wel iets vindt ik zelf. Maar ik ben dan ook weer fan van hillstream, dus dat kan al wat verklaren. :)
 
Zal hoog fosfaat zijn. denk ik.

Weet wel, dat met het ozon apparaat bij mij haast geen alg meer te zien is. in mijn bak


Gebruiken ze ook bij waterleiding bedrijf.
 
En anders is er nog de ouderwetse tandenborstel methode om hardscape alg vrij te maken :rolleyes:
 
Binnenkort gaat er wat veranderen. Mijn Tanganyika gaat naar een andere bak (1 meter) met minder vissen, voornamelijk alleen nog de multi's. Ik kan er niet genoeg voldoening uithalen maar helemaal afscheid nemen lukt ook niet. Dus toen mijn vader mij laatst gratis zijn 1 meter aquarium aanbood was het snel besloten.

In deze rio 240 ga ik dan met een aquascape beginnen. Daar zal ik dan wel een nieuw topic voor starten. Ook omdat ik dan voor het eerst met co2 ga werken kan ik alle tips wel gebruiken. Bedankt nog voor alle reacties hier!
 
Ik zie nu je topic pas voor het eerst aller eerst mooie bak super gaaf! Ik snap alleen wel wat je bedoeld. Zo ben ik ook is aan een tanganyika begonnen (lid 120) met multi's maar knapte ook af door alle alg (bruin en ook blauw) al is het gedrag van de multi's fantastisch.
Zo heeft elk aquarium wel wat....
Suc6 met je toekomstige scape en geniet nog van je multi's dat zijn ze waard
 
Ik lees jouw topic nu ook voor het eerst. Maar ik moet zeggen dat ik het een mooie bak vind hoor, mijn complimenten! :petjeaf:

Leuke vissen ook zeg. Erg mooi om te zien en ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe scape die je wilt gaan maken!
 
Ik zie nu je topic pas voor het eerst aller eerst mooie bak super gaaf! Ik snap alleen wel wat je bedoeld. Zo ben ik ook is aan een tanganyika begonnen (lid 120) met multi's maar knapte ook af door alle alg (bruin en ook blauw) al is het gedrag van de multi's fantastisch.
Zo heeft elk aquarium wel wat....
Suc6 met je toekomstige scape en geniet nog van je multi's dat zijn ze waard

Dank je! Voor de multi's ga ik een mooi nieuw plekje maken. Eerst moet er nog op de kamer gekust worden waar die bak komt te staan. Geduld, geduld.... :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Ik lees jouw topic nu ook voor het eerst. Maar ik moet zeggen dat ik het een mooie bak vind hoor, mijn complimenten! :petjeaf:

Leuke vissen ook zeg. Erg mooi om te zien en ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe scape die je wilt gaan maken!
Ik ook haha. Natuurlijk heb ik een idee, maar hopelijk lukt het me ook dat te realiseren. Al wel druk met o.a. mooie stukken spiderwood inslaan wat ik hier en daar tegenkom. Kan ik tzt lekker gaan knutselen.
 
Komt vaker voor dat mensen weer afstappen van een Tanganyika bak :deal:
althans, ik lees het vaker. eigenlijk ook met dezelfde reden "voldoening".

ik denk toch dat mensen kleur in de bak missen, hetzij van de vissen zelf of van een eventuele plantenpracht.

afijn hoe dan ook: ben benieuwd naar het volgende project :)
 
Toch een mooie bak (geweest). Op de valreep dus: wat heb je met de jonge visjes gedaan?
 
Komt vaker voor dat mensen weer afstappen van een Tanganyika bak :deal:
althans, ik lees het vaker. eigenlijk ook met dezelfde reden "voldoening".

ik denk toch dat mensen kleur in de bak missen, hetzij van de vissen zelf of van een eventuele plantenpracht.

afijn hoe dan ook: ben benieuwd naar het volgende project :)

Dat is het helemaal. In een grotere bak zou ik meer kunnen realiseren maar helaas groter gaat het niet worden. Dus heb ik voor anders gekozen waar ik vooral ook weer veel nieuwe uitdaging in zie.
 
Toch een mooie bak (geweest). Op de valreep dus: wat heb je met de jonge visjes gedaan?

Van de multi's? Een deel van hen heb ik verkocht, het andere deel groeit op tussen de rest. Misschien doe ik er na de verhuizing wat 'vers bloed' bij.
 
Klopt het dat je stopt definitief met deze bak of hem gaat omgooien Esther?
 
Klopt het dat je stopt definitief met deze bak of hem gaat omgooien Esther?

Ja klopt. Met deze bak was ik al gestopt, ze zitten nu in een ander aquarium maar ook dat bevalt me niet genoeg. Ik stop ermee en wil dan het 1 meter aquarium voor wat nieuws gebruiken.
 
Ok, ja ik las het al in je topic maar wist niet dat ze in een andere bak zaten. Nou ja op naar de volgende uitdaging dus ;)
 
Ok, ja ik las het al in je topic maar wist niet dat ze in een andere bak zaten. Nou ja op naar de volgende uitdaging dus ;)

Ik had het ook niet meer bijgehouden op dit forum. ? En ja zeker weer een nieuwe uitdaging, ben nog aan het nadenken wat precies. Maar daar komt dan wél een topic over. ?
 

Terug
Bovenaan