Tanganyika garnaal Macrobrachium moorei


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Garnalen zijn ontzettend fascinerende beestjes om te zien in het aquarium. Daarom zou ik graag de Macrobrachium moorei aan mijn toekomstig biotoop toevoegen.
Dakuma.jpg

Ik heb gelezen (bron) dat kleine cichliden als medebewoners best mogelijk zijn.

Na met een aantal winkels in Nederland te hebben gemaild kwam ik er al snel achter dat deze Macrobrachium niet veel voorkomt binnen de hobby. Hij zou het vervoer niet overleven. Op het Aquaforum (klik voor bron) las ik echter dat in 2010 het Duitse Aquatreff een aantal van deze Macrobrachium heeft geïmporteerd.

De exporteur doet inmiddels geen zaken meer. Dit bleek ook na contact met de importeur:
Hallo, ich habe diese Tiere damals über Fishes of Burundi importiert.
Leider gibt es diesen Anbieter / Züchter nicht mehr am Tanganjikasee.
Ich kann Ihnen im Moment keine Tiere anbieten.

Danke
Thomas Engel

Aqua-Treff


Desondanks heb ik momenteel meerdere exporteurs aangeschreven alsook een aantal grotere importeurs in Europa.
Mocht je zelf Macrobrachium moorei bezitten en deze willen kweken en verkopen of heb je een idee waar deze te verkrijgen zijn, dan hoor ik graag van je! Mocht je nu ook graag een garnaal willen toevoegen aan je Tanganyika biotoop en je bent bereid de gok te wagen en een aantal van deze Macrobrachium moorei te importeren, hoor ik natuurlijk ook graag van je!
 

Terug
Bovenaan