Taiwanese garnalenbakjes van Seabait


Ja zijn er aardig wat.

20180408_215505.jpg
20180408_215750.jpg
20180408_220006.jpg
20180408_215831.jpg
20180408_215355.jpg
 
Hoe is het met je kweek probeersel? Rood/blauw?

Foto's van de shrimpies wederom :smitten::smitten::smitten:
 
Bedankt! ;)

Tot nu toe alleen maar red ruby/wine Mandy maar loopt nog een dame met eitjes rond dus wie weet wat dat gaat worden.
 
Oh...dat wordt serieus kweken dus!! Ik zal een update posten, er zijn er nu weer vier zwanger gelukkig, hopen dat ze goed uitkomen!
 
oh wauw, wat heb ik zitten genieten van dit topic, vanaf pagina 1!

Vraagje, is het nu zo dat er dus uit de crystal reds en de blacks dan vanzelf blauw gaat komen? en hoevaak sorteer jij ze uit?
Ga je nu ook alle blue bolts bij elkaar sorteren en fokken die dan alleen nog maar blauw?
 
Ik ben geen expert maar het hangt ook van de genen af. Uit en TB kan een F1 nakweek komen met de gewone cr/cb kleuren maar daaruit kun je wel weer TB krijgen zover ik weet.
 
Bedankt voor de reacties!
Je mag heus wel eerder komen hoor Ronald! ;)

oh wauw, wat heb ik zitten genieten van dit topic, vanaf pagina 1!

Vraagje, is het nu zo dat er dus uit de crystal reds en de blacks dan vanzelf blauw gaat komen? en hoevaak sorteer jij ze uit?
Ga je nu ook alle blue bolts bij elkaar sorteren en fokken die dan alleen nog maar blauw?

Dat kan allemaal Yaik maar is niet altijd te zeggen van dit komt dat en van dat komt dit en heeft allemaal met de genen te maken wat andere John al aangeeft.
Ik heb tot nu toe vooral de gewone cr en cb uitgeselecteerd en apart gezet maar ben wel van plan om wat meer te gaan selecteren.
Is eigenlijk gewoon steeds een grote verrassing wat er tussen de nakweek zit en dat is wel leuk vind ik! ;)

Ben nu bezig om de 35 liter leeg te halen trouwens en dan gaan de F1 weer bij elkaar en de Taiwan bees van deze bak gaan apart.
 
Gaaf! Ik ben vooral fan van de combinatie CR en CB bij elkaar in 1 bak! Maar het zou natuurlijk gaaf zijn als er dan blauwe uit komen!
 
Prachtig hoor John!

Heeft dat niet met de dominantie van de genen te maken want ik ken geen rood/blauwe garnalen volgens mij binnen deze familie.
Kan, maar kleur kan ook intermediar overerven. Dat betekent dat als een dier heterozoygoot (1 dominant allel en 1 recessief allel) is, het een tussenvariant krijgt. Bijv. blauw met rode stippen;)

Maar dat moet John gewoon uitproberen, heb eens gegoogled of er ergens site's zijn met informatie over allelen van garnalen, maar niet gevonden...

John, zou je willen bijhouden welke garnalen je met welke kruist? En wat daar uitkomt etc. mischien wel interresant om bij te houden, dan kun je onderzoeken welke allelen dominant en welke recessief zijn etc. (Daar wil ik ookwel mee helpen);)
 
Nu maar dat de blue boltjes ook zin hebben om zich te vermenigvuldigen.

Love should be multiplied, not divided :D
 
John, zou je willen bijhouden welke garnalen je met welke kruist? En wat daar uitkomt etc. mischien wel interresant om bij te houden, dan kun je onderzoeken welke allelen dominant en welke recessief zijn etc. (Daar wil ik ookwel mee helpen);)
John is momenteel druk bezig al zijn garnalen een naam te geven en te kijken wie met wie op date gaat:D
 
Dankje Richard,ja ik ben er ook heel blij mee.
Had halverwege dat ik er mee bezig was ff een momentje van waar ben ik nu aan begonnen maar nou dat de boel staat en er steeds meer bakjes met garnalen gevuld zijn vind ik het echt super!
 
Bedankt voor de reacties.
4 bakjes van de stelling gevuld nu.


20180423_201940.jpg
20180423_173342.jpg
20180423_201849.jpg
20180422_193901.jpg
20180423_201905.jpg
20180423_201757.jpg
20180422_213156.jpg


20180422_153132.jpg


Laatste foto is niet de bedoeling maar krijg het niet weg! :juggle:
Bakje met de Bleu Bolts is nog wat karig maar hopelijk snel nakweek! ;)
 
Laatst bewerkt:
Is de vijver bij mijn schoonvader maar stikt idd enorm van de kikkers en kikkervisjes! ;)
 
Het zijn goede eters zo te zien:) Blue bolts komt vast ook goed.
Ben je nu kikkers aan het kweken voor de verkoop?! "Koop een kikker, kus hem en kijk of het uw droomprins is":D
 
Mooi hoor!


Als je de foto wilt verwijderen moet je dat via bewerk - meer opties doen;)
 
Dat is wel een goed idee Thea! ;)
Ja zijn ook enge beesten hoor Mandy....:stars::D
Heb tot nu toe een stuk of 16 bolt in de stelling waarvan 1 met eitjes dus zal nog een tijdje duren voor er een leuk aantal zijn.

Dankje Ruben.

20180423_212052.jpg
20180423_213014.jpg
 

Terug
Bovenaan