Sweet Divider - World Citizen


16A11C13-589A-4F06-AF37-C3F1955B878B.jpeg
 
Mini sneak peak. Na wat passen en meten en klooien... Ik kijk hier eens een week tegenaan denk ik, en zet dan door.
Meer info in een echt update!

upload_2018-6-13_22-28-37.png
 
upload_2018-6-17_9-55-49.png


Het is dan ongeveer zo ver dat ik me bezig ga houden met de inrichting. Uiteraard moet ik dan weer anders dan normaal. Het is geen positieve eigenschap, maar ik vind traditioneel niet zo een fijn woord... Je kunt het eigenwijs noemen, maar ik hoop altijd dat het eerder creatief bestempeld word.

Ik wil niks op de bodem, en dat zet ik door. Na jaren ervaring met aquariums leer je bepaalde dingen omtrent gebruikersgemak en het vriendelijk houden van onderhoud. De doelstelling met deze bak is om dat zo gunstig mogelijk voor mijzelf te maken. Het klinkt een beetje denegrerend, maar ik heb geen zin om het onderhoud te doen van een traditioneel aquarium, dus zoek naar alle mogelijk oplossingen om dat te vermijden.

Het hout heb ik opgehangen middels kunstof balkjes waardoor deze op de horizontale strips van mij bak leunen. Het gewicht van hout in water is maar heel laag dus de bak krijg niet veel druk te verduren. Ik ga dit nog los in een foto sessie weergeven, maar omdat het nu een test setup is en het er nog niet echt netjes uitziet, laat ik voorlopig even het resultaat zien.

De 2 stukken zijn los van elkaar opgehangen. Ik kan dus de stukken los uit de bak halen, omruilen, verder uit elkaar hangen, omdraaien.. etc. Ik haal de kap er af en met 1 hand pak ik een stuk hout vast aan het draagmechanisme en til het eruit. Voor onderhoud of aanbrengen van planten pak je er dus het stuk uit, doet je werk erop en hangt het weer terug.

Een bijkomend voordeel is dus dat je op de bodem nergens dode plekken krijgt. Ik heb geen zin om met afzuigers op minutieuze wijze elk hoekje en gaatje leeg te zuigen. Ik heb ooit een bak met grote rivierstenen gehad, en moest ontzettend veel moeite doen om daar niet allemaal zooi tussen te krijgen. Nu kan ik de 2 stukken hout dus of opzij schuiven of er helemaal uithalen en de bodem schoonmaken. Tevens heeft te bodem nergens weerstand, dus vuil zal zich al makkelijk over de bodem heen laten blazen richting de pomp inlaat.

upload_2018-6-17_10-4-56.png


Het zijn 2 verschillende stukken hout geworden omdat ik die kleuren combinatie wel mooi vond. Het een is kienhout en het andere Mangrove hout. Ik heb de stukken een half uur onder een hele hete druppelende douche gezet en ben al van flink wat kleurstof af. Het water kleur een stuk minder dan ik gedacht had, dus dat zit mooi mee.

Hier een foto van wat denk ik de definitieve setup is. Maar.... ik kan de 2 stukken altijd omdraaien, ruilen, flippen etc.

upload_2018-6-17_10-8-21.png


upload_2018-6-17_10-8-31.png


Voor de planten ben ik nu aan het shoppen.

Aangezien er dus niets in de bodem geplant gaat worden zal alles op het hout terecht komen. Ik heb al een flinke selectie gevonden van Epifyten die aan mijn waterwaardes en lichteisen voldoen. Dit zijn over het algemeen hele makkelijke soorten die weinig licht nodig hebben, PH van 8 kunnen hebben en niet te gek snel groeien.

Ik denk uiteindelijk
- 2x mini anubias soort
- 1x medium anubias soort
- 2x Microsorum
- 2x Bolbitis heteroclita
- Riccia fluitans

Dit zal allemaal gebonden worden op het hout. Ik ben nog aan het overwegen om er een uitdaging bij te maken, maar wellicht dat ik dit later doe. Het zou me leuk lijken om bv met een 25mm speedboor een 5cm diep gat ergens in het hout te boren. Daar een voedingscapsule met grind in te doen, en dan een grassoort erop te laten groeien. Een soort mini lokale voedingsbodem. Maar ik ga dit pas beslissen als ik zie hoe alle andere planten ogen op het hout. Wellicht heb ik het niet nodig, maar een plant die eruit ziet als gras oogt voor mij vaak wel heel goed.

Ik ben even met Photoshop aan de gang gegaan en heb snel een idee in elkaar gefloept. Sorry als het niet super geshopt is, maar het was vannacht 1:30 :)


(Photoshop)
upload_2018-6-17_10-17-27.png

(Photoshop)
 
Vandaag de knoop doorgehakt en maar online besteld. Na een paar tips van wat leden hier uitgekomen bij APO. Heel hun assortiment gegoogled en ik denk dat ik gevonden heb wat ik wil. Het is lastig om vanaf plaatjes te zoeken, en er valt al een hele berg af door mijn eisen pakket.

Wellicht is het te veel maar die geven we dan wel weer weg.

1x Microsorum pteropus trident
1x Microsorum pteropus latifolia
1x Microsorum pteropus Broad Leaf
2x Pogostemon Helferi
1x Anubias barteri
1x Riccia fluitans
2x Anubias nana pangolino
2x Anubias nana
1x Vesicularia Dubyana Java mos,

1x Plantenpracht poeder

Met die poeder ga ik starten en als die op is ga ik zelf mengen.

Ook gelijk wat accessoires op Wish besteld... kost echt geen drol

5x doseerpompje voor plantenvoeding 5euro per stuk
1x aquascape set 2 scharen, 2 pincetten, 2 bodem strijkers 11euro
1x Digitale PH meter 4 euro
1x Digitale EC meter 4 euro

Dus nu is het ff wachten tot de pakjes binnen komen :D
 
Schiet al aardig op dus! Succes!
Vastzetten van de planten? Met visdraad of toch lijm? Want wellicht handig om dat dan ook in huis te hebben, mocht dat nog niet zo zijn
 
Schiet al aardig op dus! Succes!
Vastzetten van de planten? Met visdraad of toch lijm? Want wellicht handig om dat dan ook in huis te hebben, mocht dat nog niet zo zijn

Thanks.

Ik ga toch gewoon voor draad. Ik heb op zout heel veel getest met lijmen, maar ben er geen fan van. Ik had er geen problemen mee in de bak, maar mocht je iets weer weg willen halen hou je lelijke plekken over. Ik doe het dus met draad en hoop dat het dan naar een paar maanden vast zit zodat ik het weg kan halen.
 
Thanks.

Ik ga toch gewoon voor draad. Ik heb op zout heel veel getest met lijmen, maar ben er geen fan van. Ik had er geen problemen mee in de bak, maar mocht je iets weer weg willen halen hou je lelijke plekken over. Ik doe het dus met draad en hoop dat het dan naar een paar maanden vast zit zodat ik het weg kan halen.

Doe dat altijd met zwart “ijzergaren” is erg sterk. En je ziet het amper.
 
Doe dat altijd met zwart “ijzergaren” is erg sterk. En je ziet het amper.

Ik heb het eea liggen dus was van plan te gaan testen. Ijzergaren heb ik ook nog wel maar niet de juiste kleur. Ik zal morgen even langs de Hema rijden. Goede tip.

Ik heb een aantal soorten vislijn in verschillende kleuren en diktes (allemaal oplosbaar). Ook verschillend garen.
Daarnaast zoek ik graag kieren en gaten in het hout om het daar plukken in te steken.

Als binddraad echt in het zicht zou komen te zitten dan boor ik wel 2 kleine gaatjes naast elkaar, steek het draadje erin en maak van een sateh prikker een plugje die het opklemt.
 
Yes na bijzonder goed contact te hebben gehad met Joost van https://www.devisvoerwebwinkel.nl kan ik zaterdag een Co2 set afhalen :D , kunnen we die ook weer afstrepen.

Het gaat dan om
2x 2liter fles
1x Regelaar
1x Magneetventiel
1x CO2 meetbolletje
1x CO2 meetvloeistof
1x Mini diffuser
1x large diffuser
1x U pijpje glas
1x Dennerle bellen teller


Joost, super bedankt voor de toffe communicatie en nette prijs!

Owja, en de planten zijn binnen :D, ik ga ze even uitpakken en zal wellicht straks even een photo plaatsen .
 
Aah, geweldig! Voor mijn nieuwe aquarium heb ik ook een zwevende inrichting overwogen. Geweldig om te zien! Misschien dat ik in de toekomst zoiets ook ga doen, erg mooi om te zien!
 
Ik ga langzamerhand erg benieuwd worden naar je toekomstige visbestand, komen er nog drijfplanten in?
 
Ben benieuwd of al je ideeën gaan werken, ik blijf het in ieder geval volgen.
over het hout, je hebt nu het dikke stuk van het hout onder zitten. is het niet natuurlijker om dit andersom te doen alsof er een overhangende boom is en de takken de wortels zijn?
Dit is het eerste wat mij te binnen schoot en ik weet natuurlijk niet of het kan en of het mooi is met deze stukken hout

Ik heb even gekeken of ik een foto kan vinden dat is niet zo goed gelukt maar ik bedoel zoiets alsof de aarde is weg gespoeld
13 Boomwortels.jpg
 
Aah, geweldig! Voor mijn nieuwe aquarium heb ik ook een zwevende inrichting overwogen. Geweldig om te zien! Misschien dat ik in de toekomst zoiets ook ga doen, erg mooi om te zien!
Ziet er mooi uit hoor World:thumbs:

Thanks :D

Ik ga langzamerhand erg benieuwd worden naar je toekomstige visbestand, komen er nog drijfplanten in?

Ahja, visjes... Dit is lastig Ton, ik ben er echt nog lang niet over uit en heb het nadenken uitgesteld tot mijn PH straks rond de 7 zit. Ik wil eerst dat stabiel krijgen en dan kijken wat ik er aan bezetting in kan zetten. Maar de PH moet sowieso een tandje lager ivm de anubias planten. Ik hoop dat dus vanaf morgen een beetje te gaan onderzoeken aangezien ik dan mijn Co2 set heb.

Ik wil geen Discus of maan of grote andere vissen (past ook niet). Daarnaast KAN ik geen bodem of onderlaag vissen. Althans, het lijkt me niet dat die zich thuisvoelen in een bak zonder schuilplekken op de bodem. Ik moet dus op zoek naar midden en bovenlaag vissen. Daarnaast vind ik het altijd wel leuk als er 1 koppel van iets groters bij zwemt. Maar niet veel groter als 7x7 cm.

Ik denk dus

1 schooltje - Dat kan Brigittae zijn maar ook tetras of andere dingen die ik heb gevonden. Zolang het maar heel klein blijft, gruisvoer eet en fel van kleur is. Groepje van 25.
1 soort Garnaal - De kleur is afhankelijk van welke vis erin komt. Maar stel dat er (rode) Brigittae in komt, dan komen er dus geen rode garnalen bij maar een ander kleurtje. Dit zullen overigens wel gewoon de simpelere neocaridina zijn.
1 koppel medium tot klein formaat
HOOGUIT nog 1 extra visje in een groepje van 7 of 10 (ook weer klein blijvend maar contrasterend kwa kleur)

Maar dit kan veranderen. Ik ga hier vanuit omdat dit me in onderhoud gunstig uitkomt, en ik eigenlijk dagelijks levendvoer wil vermijden. Droog of gruis voer zou ideaal zijn en dan aangevuld met 2 wekelijks levendvoer. Het kan echter zomaar zijn dat ik iets bijzonders tegen ga komen en het een speciaalbak word.

Ik verwacht dat dit allemaal nog zeker 4 weken minimaal gaat duren. Eerst wil ik de PH lager, dan moeten de planten wat gegroeid zijn en meer schuilplekken gemaakt hebben, en daarna ga ik pas echt zoeken naar vissen. Het kopen van die vissen is dan nog het grootste probleem want ik wil SS+ grade... Bij Brigittae wil ik ze zelf stuk voor stuk selecteren bijvoorbeeld

Owja, en drijfplanten weet ik nog niet. Optie moet ik nog over nadenken.

Ben benieuwd of al je ideeën gaan werken, ik blijf het in ieder geval volgen.
over het hout, je hebt nu het dikke stuk van het hout onder zitten. is het niet natuurlijker om dit andersom te doen alsof er een overhangende boom is en de takken de wortels zijn?
Dit is het eerste wat mij te binnen schoot en ik weet natuurlijk niet of het kan en of het mooi is met deze stukken hout

Ik heb even gekeken of ik een foto kan vinden dat is niet zo goed gelukt maar ik bedoel zoiets alsof de aarde is weg gespoeld
Bekijk bijlage 252968


Ja je hebt gelijk... Ik heb het "natuur getrouw" moeten laten varen. Ik heb met Photoshop de 2 houtstukken op wel 20 manieren in de bak gezet en ben het met je eens dat andersom een natuurlijk ogend plaatje was geweest. Ik heb echter puur uit functionele redenen besloten die eis niet te ambiëren, en heb het dus andersom gehangen. De redenen daarvoor:

- Ik moet de planten ergens kwijt en wil die niet helemaal bovenin de bak. Als ik het hout dus andersom hang dan moet ik de planten aan de stelen binden en dat was niet mooi.
- Ik kon het hout makkelijker ophangen op deze manier. De punten zijn doorboord en met een draagbuisje opgehangen.
- Het water heeft nu de minste weerstand onder in de bak, dus stroomt mooi onder het hout en voert te stoffen straks goed aan
- Puur vanuit design oogpunt vond ik dit mooier. (ik ben het dus met je eens dat dit niet natuur getrouw is)

Ik ben ook bang dat vele mijn dagboek gaan zien en hetzelfde denken als jij. Als die natuur getrouwe bakken mooi vinden, dan kijken ze dus anders naar mijn bak dan ik kijk. Ik kijk puur vanuit design kwa inrichting.
 
  • Leuk
Waarderingen: DAFW
Nou, laat ik dan dit van zeggen; wanneer iemand eigen ideeën doorvoert, gewoon omdat hij of zij dat mooi vindt, prima toch? Als dat bovendien op een leuke en creatieve uitgevoerd wordt kan ik er alleen maar met veel respect naar kijken. Dus zou ik zeggen, ga hier vooral mee door! Mooi!
 
Ja je hebt gelijk... Ik heb het "natuur getrouw" moeten laten varen. Ik heb met Photoshop de 2 houtstukken op wel 20 manieren in de bak gezet en ben het met je eens dat andersom een natuurlijk ogend plaatje was geweest. Ik heb echter puur uit functionele redenen besloten die eis niet te ambiëren, en heb het dus andersom gehangen. De redenen daarvoor:

- Ik moet de planten ergens kwijt en wil die niet helemaal bovenin de bak. Als ik het hout dus andersom hang dan moet ik de planten aan de stelen binden en dat was niet mooi.
- Ik kon het hout makkelijker ophangen op deze manier. De punten zijn doorboord en met een draagbuisje opgehangen.
- Het water heeft nu de minste weerstand onder in de bak, dus stroomt mooi onder het hout en voert te stoffen straks goed aan
- Puur vanuit design oogpunt vond ik dit mooier. (ik ben het dus met je eens dat dit niet natuur getrouw is)

Ik ben ook bang dat vele mijn dagboek gaan zien en hetzelfde denken als jij. Als die natuur getrouwe bakken mooi vinden, dan kijken ze dus anders naar mijn bak dan ik kijk. Ik kijk puur vanuit design kwa inrichting.



Dit was zeker niet kritische bedoeld alleen mijn eerste ingeving was waarom niet andersom en daarom was ik zeer benieuwd naar jou redenen.
En zoals benvo al zegt het is de bedoeling dat jij de bak mooi vind aangezien jij er elke dag naar moet(mag) kijken;)
 
Dit was zeker niet kritische bedoeld alleen mijn eerste ingeving was waarom niet andersom en daarom was ik zeer benieuwd naar jou redenen.
En zoals benvo al zegt het is de bedoeling dat jij de bak mooi vind aangezien jij er elke dag naar moet(mag) kijken;)

Ow joh, ik ben juist blij als jullie dat soort vragen stellen. Ik vind het leuk om er over te schrijven en uit te leggen. Vaak heb ik best lang nagedacht over een keuze maar schrijf ik dat niet echt op... dus het is me een eer :D (ik heb over dit onderwerp 3 dagen nagedacht en echt uren in photoshop gehangen. Het is juist een hele goede vraag)

Dus blijf zo doorgaan!!!
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn (Arduino) aquarium controller wilde bouwen met "andere" meters bijvoorbeeld, vergde dat ook veel nadenkwerk qua programmering. Mensen vertelden me, "maak het jezelf niet moeilijk". Toch heb ik er nooit spijt van gehad omdat het nu iets eigens is geworden waarnaar ik met genoegen (….euhhh, en klein een beetje trots...) naar kijk. Jouw project zal denkelijk ook dat effect opleveren!
 
Toen ik mijn (Arduino) aquarium controller wilde bouwen met "andere" meters bijvoorbeeld, vergde dat ook veel nadenkwerk qua programmering. Mensen vertelden me, "maak het jezelf niet moeilijk". Toch heb ik er nooit spijt van gehad omdat het nu iets eigens is geworden waarnaar ik met genoegen (….euhhh, en klein een beetje trots...) naar kijk. Jouw project zal denkelijk ook dat effect opleveren!

Ik las daar wat over ja, maar wilde je topics nog eens op mijn gemak doorlezen als mijn bak opgestart was. Ik vind je Arduino project ook een goed plan voor mijn toekomstige zeebak. En aangezien Arduino me totaal niet onbekend is ivm Drones die ik uitsluitend daar op vlieg, was mijn plan jouw voorbeeld eens flink te bekijken :D

Ik hoop dat mijn project slaagt... het is nu al een groter project dan ik initieel wilde, maar na wat meer kennis opgedaan te hebben van zoet moest ik ergens toch bepaalde dingen doen. Co2 en plantenvoeding stond niet als wens op mijn lijst, maar ach.. je wilt wat.

Thanks!
 
Toen ik mijn (Arduino) aquarium controller wilde bouwen met "andere" meters bijvoorbeeld, vergde dat ook veel nadenkwerk qua programmering. Mensen vertelden me, "maak het jezelf niet moeilijk". Toch heb ik er nooit spijt van gehad omdat het nu iets eigens is geworden waarnaar ik met genoegen (….euhhh, en klein een beetje trots...) naar kijk. Jouw project zal denkelijk ook dat effect opleveren!
Ik las daar wat over ja, maar wilde je topics nog eens op mijn gemak doorlezen als mijn bak opgestart was. Ik vind je Arduino project ook een goed plan voor mijn toekomstige zeebak. En aangezien Arduino me totaal niet onbekend is ivm Drones die ik uitsluitend daar op vlieg, was mijn plan jouw voorbeeld eens flink te bekijken :D

Ik hoop dat mijn project slaagt... het is nu al een groter project dan ik initieel wilde, maar na wat meer kennis opgedaan te hebben van zoet moest ik ergens toch bepaalde dingen doen. Co2 en plantenvoeding stond niet als wens op mijn lijst, maar ach.. je wilt wat.

Thanks!

Ik vind de projecten met arduino prachtig om te zien, ik ben namelijk bezig met de hbo opleiding elektrotechniek.
Ik ben zelf aan het nadenken of ik met arduino nano's draadloos alle temperatuur waardes van mijn aquaria op een scherm kan laten zien(dit is nog meer nadenken en ik moet me hier nog even verder in verdiepen)
 
Ik vind de projecten met arduino prachtig om te zien, ik ben namelijk bezig met de hbo opleiding elektrotechniek.
Ik ben zelf aan het nadenken of ik met arduino nano's draadloos alle temperatuur waardes van mijn aquaria op een scherm kan laten zien(dit is nog meer nadenken en ik moet me hier nog even verder in verdiepen)
In dat geval zou ik meer kijken in de richting van een NodeMCU op basis van bijvoorbeeld een ESP 8266. Die dingen zijn door de Chinezen ontwikkeld en werken (ook) met Arduino software. Je hebt dan draadloze mogelijkheden die wat beter en gemakkelijker werken dan met een nano.
 
In dat geval zou ik meer kijken in de richting van een NodeMCU op basis van bijvoorbeeld een ESP 8266. Die dingen zijn door de Chinezen ontwikkeld en werken (ook) met Arduino software. Je hebt dan draadloze mogelijkheden die wat beter en gemakkelijker werken dan met een nano.

We hebben zelf gewerkt met een paar 433 Mhz verzenders en ontvangers(werken prima zolang er maar geen andere zenders zijn) dus gaat mijn voorkeur een klein beetje naar uit omdat ik daar al beetje ervaring mee heb en de sensoren kosten ook geen drol dus leuk om beetje mee te testen.
Maar ben nog in onderzoeksfase dus ga ernaar kijken, bedankt voor de tip:)
 
En het eerste testje is gedaan. Eigenlijk stom van me dat ik voor die Sera ben gegaan. Ellendig aflezen met die kleuren in die handleiding. Nu weet ik weer waarom ik vandeweek constant dacht... "Volgens mij was ik vroeger geen fan van Sera", en nu valt het kwartje :D

Maar goed, het werkt

upload_2018-6-23_9-3-51.png


pH - 8
kH - 7
gH - 9
NO2 - 0
NO3 - 0
PO4 - 0.5
Fe - 0.1

Leuk begin, maar die pH moet dus een stap omlaag. Ik ben er nog niet zeker over hoe ik dit systematisch ga doen zonder mijn gH en kH omver te gooien over langere tijd, maar dit weekend staat in ban van de waterchemie lessen :D.

Ik viel trouwens bijna achterover toen ik die PO4 test deed. Maar, owja.. zoet. :)
 
Haha, dat was dus schrikken bij de po4 test:D:D. Nou valt dat nog mee hoor want ik volg de EI en dan is de po4 al snel rond de 3.0
Ik denk dat je voordeliger een koffer van Colombo had kunnen kopen maar goed dat wellicht een volgende keer he;)
 
Denk toch dat je de KH wel moet verlagen wil je naar PH 7 komen.
 
Awww ik ben blij de deal te hebben gemaakt. Super aardige mensen!!

Straks een review van de nieuwe Co2 set, maar hier alvast:

upload_2018-6-23_12-8-55.png



Haha, dat was dus schrikken bij de po4 test:D:D. Nou valt dat nog mee hoor want ik volg de EI en dan is de po4 al snel rond de 3.0
Ik denk dat je voordeliger een koffer van Colombo had kunnen kopen maar goed dat wellicht een volgende keer he;)

Ik was lui en ben naar de bouwmarkt gereden :), had geen zin om te wachten op een bestelling.

Denk toch dat je de KH wel moet verlagen wil je naar PH 7 komen.

Ik moet nog meer lezen... Ik snap het concept wel, maar niet de methodes om dat bij zoet te doen. En ik moet nog iets beter begrijpen hoe het over een jaar uitspeelt. Ik heb ooit wel eens bij zee een bak in top orde gehad, maar na een jaar was er een waarde helemaal uit de pan gelopen die je niet in de meetresultaten terug zag. Bij zoet kan dat vast ook.
 
We hebben zelf gewerkt met een paar 433 Mhz verzenders en ontvangers(werken prima zolang er maar geen andere zenders zijn) dus gaat mijn voorkeur een klein beetje naar uit omdat ik daar al beetje ervaring mee heb en de sensoren kosten ook geen drol dus leuk om beetje mee te testen.
Maar ben nog in onderzoeksfase dus ga ernaar kijken, bedankt voor de tip:)
Kan het toch nog even niet laten... Ook iets leuks zijn de Sonoff modules, eigenlijk bedoelt voor IOT (Internet of things). Ze zijn er in allelei vormen. Kosten weinig en zijn omdat ze ook gebaseerd op een ESP8266 kan je die dingen als je ze open peutert gemakkelijk zelf programmeren. Ook weer met bijvoorbeeld de Arduino C programmeertaal. De 433 Mhz zender ontvangertjes die ik ook wel in gebruikt heb gehad hebben als nadeel dat er niets is beveiligd zodat je buurman al of niet per ongeluk iets bij je kan aanzetten of uitzetten, zoals mij zelf is overkomen.

https://nl.aliexpress.com/item/2017...VbgHTCh1-egDhEAQYASABEgIYtfD_BwE&gclsrc=aw.ds
 
upload_2018-6-23_14-14-14.png


We zijn toch maar voor een Co2 gegaan, aangezien dit toch wel verstandig is. Ik zag er een beetje tegenop omdat het toch een investering is voor in mijn geval een "tijdelijke tussendoor bak".

Hoe dan ook heb ik een tof pakket kunnen vinden en vanmorgen opgepikt :D Na een afspraak te maken werd ik vriendelijk ontvangen. Ze hadden net een magazijn en dat stond alles lekker vol met spullen.

Ik liep vrolijk naar buiten met :

upload_2018-6-23_14-17-10.png


upload_2018-6-23_14-17-38.png



Alles bij elkaar was het best wel wat, en ik moet zeggen dat ik de verpakkingen goed geregeld vind. Alles zat in een passend doosje met bescherming en was verpakt met Nederlandse handleiding die ook duidelijk is.

Er zat een persoonlijk kaartje bij met wat proefverpakkingen. Altijd top als men dit doet !

upload_2018-6-23_14-19-34.png




Ik wilde heel erg graag 2x een 2 liter fles. Deze zijn lekker klein, maar doe je toch lang mee. Inclusief zo een draagbeugel passen ze ook precies onder mijn meubel. 2 stuks is natuurlijk gewoon handig omdat je dan niet hoeft te haasten met vullen. Netjes gesealed en gevuld.

upload_2018-6-23_14-21-50.png


De regelaar is er een van Aqua Noa, Het is fijn dat hij een wat langere steel heeft en dus niet zo kort op de fles zit. Duidelijk afleestbaar en bij het instellen ook geen enkel probleem gehad.

upload_2018-6-23_14-22-23.png


De diffuser die ik voorlopig ga gebruiken is wat groot, maar verder prima.

upload_2018-6-23_14-23-53.png


Het magneetventiel voldoet ook prima aan de verwachting. Er zit geen bevestigings methode aan op of, maar met wat t-wraps zit hij prima vast aan de flsedraagbeugel

upload_2018-6-23_14-25-20.png


Dropchecker!

upload_2018-6-23_14-25-50.png


En uiteraard een bellenteller. Ik vind dit soort prima, maar overweeg nog een andere

upload_2018-6-23_14-26-27.png


En verder nog wat slangen en 20mg/l test vloeistof voor Co2.

upload_2018-6-23_14-40-32.png


Aansluiten was in een half uurtje gedaan. De handleiding is duidelijk en als je bij het inregelen de stappen volgt en alles een beetje laat stabiliseren heb je binnen een dik uur je setup draaiend. Ik begin nu met 1bps, en zal eens kijken wat de 20mg/l test dan aan gaat geven.

upload_2018-6-23_14-31-21.png


upload_2018-6-23_14-34-12.png


upload_2018-6-23_14-34-30.png


Dank aan de verkopers!
 

Terug
Bovenaan