Superfish Smart Heater 55 watt


Jonalies

Well-known member
Lid geworden
5 april 2021
Berichten
183
Leeftijd
70
Hoi, Ik plaatste gisteren de bovengenoemde heater en ik kwam tot de ontdekking dat je wél de graden kan verhogen maar "wat te doen" voor te verlagen ??
In de gebruiksaanwijzing staat dit niet vermeld.
IK heb de stekker uitgetrokken, even gewacht en terug aangesloten maar hij blijft de hogere graden aangeven !
Komt er nog bij dat er een temperatuurverschil opzit van 4 graden !
Is dit voor de vuilbak ??
 
 
En als je hem even van het stroom afhaalt dan want uit het topic begrijp ik dat je hem dan weer moet instellen op de gewenste temp.
 
Dit heb ik gisteren ook reeds gelezen maar er kunnen misschien andere reacties op komen ;)
 
Ja vreemd want bij de andere leden moest je hem wel opnieuw instellen na stroomuitval. Vreemd ding dan en wellicht dat er een ander lid die hem gebruikt je kan helpen.
 
Als er geen oplossing voor is ga ik hem terug binnen brengen....dat ze dit dan maar eens bekijken. Ik heb alvast een "gewone" heater gekocht en er ingehangen.......
Ja vreemd want bij de andere leden moest je hem wel opnieuw instellen na stroomuitval. Vreemd ding dan en wellicht dat er een ander lid die hem gebruikt je kan helpen.
Idd. daarom plaats ik het even hier.....
 
Hoi, Ik plaatste gisteren de bovengenoemde heater en ik kwam tot de ontdekking dat je wél de graden kan verhogen maar "wat te doen" voor te verlagen ??
In de gebruiksaanwijzing staat dit niet vermeld.
IK heb de stekker uitgetrokken, even gewacht en terug aangesloten maar hij blijft de hogere graden aangeven !
Komt er nog bij dat er een temperatuurverschil opzit van 4 graden !
Is dit voor de vuilbak ??
Ik heb mijn versie van superfish smart heater 300 Watt in de bak gehangen. Eerst een half uur laten wennen aan de temperatuur van het water. Daarna aangezet, set knop ingedrukt gehouden en ingesteld op 26 graden.

Bij het instellen gaat hij stapsgewijs naar 32 graden door te klikken op de set knop na ingedrukt te hebben gehouden. Daarna bij de klik na 32 graden verschijnt 17 graden en kun je ook weer hoger.

5 seconden niks doen, en de huidige temperatuur wordt aangegeven. Brandt een extra lampje dan is hij aan het verwarmen.
 
Aha dus na de maximale temp die is in te stellen begint hij weer van voren af aan zeg maar. Dus om hem lager in te stellen moet je hem dan eerst voorbij de max hebben.
 
Ik wens je een prettige zondag :cool:

Ik heb mijn versie van superfish smart heater 300 Watt in de bak gehangen. Eerst een half uur laten wennen aan de temperatuur van het water. Daarna aangezet, set knop ingedrukt gehouden en ingesteld op 26 graden.

Bij het instellen gaat hij stapsgewijs naar 32 graden door te klikken op de set knop na ingedrukt te hebben gehouden. Daarna bij de klik na 32 graden verschijnt 17 graden en kun je ook weer hoger.

5 seconden niks doen, en de huidige temperatuur wordt aangegeven. Brandt een extra lampje dan is hij aan het verwarmen.
Ah zo.....in orde en hartelijk dank voor de info !
 
Hoi, Ik plaatste gisteren de bovengenoemde heater en ik kwam tot de ontdekking dat je wél de graden kan verhogen maar "wat te doen" voor te verlagen ??
In de gebruiksaanwijzing staat dit niet vermeld.
IK heb de stekker uitgetrokken, even gewacht en terug aangesloten maar hij blijft de hogere graden aangeven !
Komt er nog bij dat er een temperatuurverschil opzit van 4 graden !
Is dit voor de vuilbak ??
Met de schakelaar op het snoer (set) kan de gewenste temperatuur ingesteld worden.
 
Mooi dan is dat weer opgelost maar in de handleiding mag dat denk ik wel wat duidelijker staan dan.
 
Mooi dan is dat weer opgelost maar in de handleiding mag dat denk ik wel wat duidelijker staan dan.
Jazeker, het wordt totaal niet vermeld en bij opstart durfde ik niet verder gaan dan 31° en ik kreeg het na reset er ook niet af. Maar dank zij... is het duidelijk ! Bedankt !
 
Mijn ervaring met deze heaters, ik heb ze 2 jaar lang gebruikt, kocht altijd de 500W versie omdat een kleinere bijna hetzelfde kost.

De ingestelde temperatuur op de huidige modellen blijft (bij mij dan) gewoon bewaard hoor als je de spanning er af haalt, misschien zit een een buffertje in dat na een paar dagen of weken leeg is ?

Ik heb er nu 4 in gebruik, best wel naar tevredenheid, maar nu kom er achter dat 1 ervan na een jaar begint te verlopen, het water is ruim een graad te warm, waar gaat dat heen ?

Omdat Discussen de naam hebben best gevoelig te zijn voor temperatuur heb ik vandaag besloten om ze allemaal te gaan vervangen door Eheim Thermocontrol E (....) die kost ongeveer hetzelfde, is instelbaar tot op 0.5 °C en heeft de naam super betrouwbaar te zijn. let op de E in het type voor electronische regeling !

Verder heb ik geleerd in mijn kweektanks dat een te grote verwarming grotere temperatuurschommelingen geeft dan nodig, dus ik ga eheims bestellen van 100, 125 en 250 watt en ik gebruik de Superfish als spare en voor mijn osmosewatertank.

Mijn advies is dus, overweeg ook die van Eheim ?
 
Mijn advies is dus, overweeg ook die van Eheim ?

Ik krijg net een 2x Eheim thermocontrol E binnen, de ene lijkt gewoon goed maar de andere zit er gewoon dik 3 graden celcius naast, "made in germany" staat op de doos nou ik weet niet of ik dat wel geloof, ali-express kwaliteit is het gewoon, mopper, mopper...
 
OK dan, melding gedaan en de leverancier (frits kuiper) stuurde me razendsnel een nieuwe, die hangt er nu in en werkt net als de andere perfect, kan gebeuren...

De superfish smartheater maakte vaak een tikkend geluid als hij opwarmde, dat geluid ga ik absoluut niet missen want deze zijn fluisterstil en ik moet zeggen, ik zie helemaal geen temperatuurschommeling meer (dus kleiner dan 0.1 celcius) Toch nog maar eentje bestellen voor mijn grote tank dan....
 

Terug
Bovenaan