Superfish Retro LED


A

aqua1992

Guest
Ik had al ff op oude topics gezocht maar ik kwam niet tot de gewenste resultaten dus dan maar zo :)

Ik heb een behoorlijke poos geleden al mijn tl balken vervangen voor 2 Superfish Retro Led lampen. Ik heb een Juwel RIO 240. Eerst had ik er een bright en een color voor gebruikt maar ik vond het dan te donker in de bak omdat de rode lamp niet genoeg licht gaf naar mijn mening. De rode had ik achter en de bright voor.

Even later kwamen dan ook de juiste formaat lampen van de combi uit dus daarna heb ik er een bright en een combi in gehad. De bright voor en de combi achter.

Mijn vraag is wat jullie ervaringen met deze LED verlichting is ten opzichte van de tl balken, andere LED verlichting en ook in het algemeen: wat vinden jullie de beste combinatie van deze LED lampen?
Om tl balken te vervangen is het systeem van Superfish volgens mij wel het meest gemakkelijke. Ik vond het in ieder geval ideaal.

Ik twijfel nu zelf om er tweemaal een combi in te hangen.
 
Mooie ringband snoekjes op je avatar (profielfoto) hoeveel heb je er zo zitten en doen ze het goed in je bak?
 
Op een bak van dergelijk formaat, voorop gesteld dat de keuze een plantenbak zou zijn, zou ik kiezen voor kwaliteits leds. Bij het genoemde merk vind je die niet naar mijn mening.
 
@Altispinosa ; ik stuur je even een pm. Foto is afkomstig van internet maar ik heb deze visjes zelf ook veel gehouden.

@benvo ; zijn er andere ledlampen die je boven een Juwel bak kan hangen? Ik heb voor Superfish gekozen vanwege het handige systeem. Ik hoefde alleen de lampen te vervangen en niet de kap of e.d.
 
@Altispinosa ; ik stuur je even een pm. Foto is afkomstig van internet maar ik heb deze visjes zelf ook veel gehouden.

@benvo ; zijn er andere ledlampen die je boven een Juwel bak kan hangen? Ik heb voor Superfish gekozen vanwege het handige systeem. Ik hoefde alleen de lampen te vervangen en niet de kap of e.d.
Ik heb JMB, wanneer je door mijn fotoboek bladert zie je dat dit, in mijn geval een Juwel rio 180, ook kan.
 
@benvo: Mag ik van jou een onderbouwing waarom de kwaliteit van Superfish Retro LED, in jouw ogen althans, minderwaardig zou zijn t.o.v. andere merken met TL-vervangende Ledlampen?
Ik ben er echt benieuwd naar temeer, daar ik ook overweeg om over te gaan stappen van TL naar (retro) led.
 
@benvo: Mag ik van jou een onderbouwing waarom de kwaliteit van Superfish Retro LED, in jouw ogen althans, minderwaardig zou zijn t.o.v. andere merken met TL-vervangende Ledlampen?
Ik ben er echt benieuwd naar temeer, daar ik ook overweeg om over te gaan stappen van TL naar (retro) led.
De Superfish leds zijn goedkoop, bewust goedkoop gemaakt maar er wordt ook nooit iets aangegeven over de gebruikte materialen. Er zijn meer merken die dit niet doen, evenals trouwens aanbieders. Dat blijkt wel belangrijk. Je merkt te vaak dat de intensiteit niet toereikend is maar ook, en dat is problematischer, dat de producten al na korte tijd de geest geven. Bladerend door deze site geven je voorbeelden te over. Bij de betere merken, die er echt ook zijn, betaal je uiteraard meer maar dit komt terug in kwaliteit én in de aangifte van de ingrediënten die gebruikt zijn. Zo kan je dan echt beoordelen of, bijvoorbeeld, de gebruikte leds geschikt zijn voor je bak of wellicht een te geringe intensiteit bieden. Uiteraard mag je dan ook rekenen op een langere gebruikstijd door een veel hogere kwaliteit waardoor een belangrijk deel van de kosten zichzelf terugbetalen.
 
Deze redenatie kan ik volgen, maar ik voorzie voor ons aquarioten, toch wel problemen dan, we hebben immers helaas geen goede referentie kaders om te kunnen vergelijken, enerzijds te weinig reviews van de diverse merken en anderzijds zijn ze nog niet lang genoeg op de markt om iets zinnigs te kunnen zeggen over de duurzaamheid. Ook over een eventuele teruggang in intensiteit, net zoals bv bij T5 en T8, is bijna niets te vinden. Lastig om te kiezen.....! Wel bedankt voor je commentaar!
 
Ik heb een easyld van aquatlantis in gebruik en daar ben ik zeer tevreden over, op een ding na en dat is de kleur van het licht. Deze is iets te veel naar mijn smaak. Ik heb een superfish bright gekocht om een aantal uren per dag aan te vullen.

Aangezien mijn nieuwe bak in opbouw is op het moment kan ik er nog niet veel over zeggen. De rest met de oude bak en deze erbij zag er veelbelovend uit.

En ja als de kwaliteit iets minder is dat de top merken.... Je betaald ook aanzienlijk minder, dus ik durfde de gok wel aan. De twee led balken samen gaven in de test hoor helder licht, dus dat voldoet aan mijn wensen.
 
Deze redenatie kan ik volgen, maar ik voorzie voor ons aquarioten, toch wel problemen dan, we hebben immers helaas geen goede referentie kaders om te kunnen vergelijken, enerzijds te weinig reviews van de diverse merken en anderzijds zijn ze nog niet lang genoeg op de markt om iets zinnigs te kunnen zeggen over de duurzaamheid. Ook over een eventuele teruggang in intensiteit, net zoals bv bij T5 en T8, is bijna niets te vinden. Lastig om te kiezen.....! Wel bedankt voor je commentaar!
Juist dan is het van belang dat een producent gegevens bij het aangeboden product zet aangaande gebruikte leds, zoals type ed. Verder kleur en sterkte in, bijvoorbeeld, Lumen. Een groot aantal, voornamelijk goedkopere merken doen dit niet, evenals aanbieders van bijvoorbeeld ledstrips. Alleen al dat maakt mij, in ieder geval, wantrouwig. Veel en volledige gegevens maken een keuze gemakkelijker. Graag gedaan overigens!
 
Ik heb een easyld van aquatlantis in gebruik en daar ben ik zeer tevreden over, op een ding na en dat is de kleur van het licht. Deze is iets te veel naar mijn smaak. Ik heb een superfish bright gekocht om een aantal uren per dag aan te vullen.

Aangezien mijn nieuwe bak in opbouw is op het moment kan ik er nog niet veel over zeggen. De rest met de oude bak en deze erbij zag er veelbelovend uit.

En ja als de kwaliteit iets minder is dat de top merken.... Je betaald ook aanzienlijk minder, dus ik durfde de gok wel aan. De twee led balken samen gaven in de test hoor helder licht, dus dat voldoet aan mijn wensen.

Een kleur is teveel? Welke kleur?

Is gewoon daglicht 6800K
 
Iets te fel wellicht? Ik vind de Easyled ook teveel van het goede op 100% (schittert me tegemoet). Maar gedimd tot 55%... Helemaal super.
 
Welke kleur is te veel moet zijn te geel:oops:. maar had ZA bak, dus verkleuring van licht door bruin water zal ook zeker meegespeeld hebben.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan