Superfish Home 80 van NicoleE


Geen planaria in de bak?
Niet dat ik weet, wist trouwens ook niet dat die gevaarlijk zijn voor garnaaltjes.

Ik knip als ik niet slapen kan nog wel eens de lamp aan en heb ze nooit gezien.

Ik las laatst dat ze goed te vangen zijn met filet Americain. Zal daar wat van meenemen als ik boodschappen haal morgen en er iets van in de bak doen. Ga ik halverwege de nacht eens kijken dan weten we het wellicht zeker.
 
Niet dat ik weet, wist trouwens ook niet dat die gevaarlijk zijn voor garnaaltjes.

Ik knip als ik niet slapen kan nog wel eens de lamp aan en heb ze nooit gezien.

Ik las laatst dat ze goed te vangen zijn met filet Americain. Zal daar wat van meenemen als ik boodschappen haal morgen en er iets van in de bak doen. Ga ik halverwege de nacht eens kijken dan weten we het wellicht zeker.
Met of zonder uitjes?
 
Met of zonder uitjes?
Voor mij met uitjes graag :)

Ik ben gisteren nog gaan halen en heb er wat van in de bak gedaan. Vannacht niks dat je niet in de bak wil hebben gespot. Heb wel maar 1 keer gekeken. Zal het vannacht nog eens doen.
 
Voor mij met uitjes graag :)

Ik ben gisteren nog gaan halen en heb er wat van in de bak gedaan. Vannacht niks dat je niet in de bak wil hebben gespot. Heb wel maar 1 keer gekeken. Zal het vannacht nog eens doen.
Vervuilt dat de bak niet erg?
 
Vervuilt dat de bak niet erg?
Wordt ook gebruikt om planaria te vangen toch? Heeft er een uurtje of 7 in gelegen. Of bedoel je dat ik filet Americain met uitjes in de bak heb gedaan?

Nee, zo eet ik ze op mijn brood :)
 
Jongens, het gaat helemaal niet goed met de garnaaltjes. Ik blijf uitval houden. Heb hierover nog overleg met Sanneke gehad maar een reden kunnen we niet bedenken.
Ik heb gisteren het varentje even verplaatst, en de stukjes hout ook, omdat zich daaronder een beetje vuil had verzameld en ik zo gelijk beter kon zien hoeveel garnaaltjes ik kon over had.
Heel schokkend, ik kon er maar 5 vinden.

Ik denk ook dat dit doorzet totdat er geen meer over zijn.

Geef het een kans tot de laatste gestorven is, als dat daadwerkelijk gebeurd, breek ik het bakje af en ga ik me eens bezinnen wat ik er wel nog mee wil.
Garnalen even niet meer zoals jullie begrijpen.

Ik zal vanavond nog even een totaaltje plaatsen, niet dat er wat veranderd is met die langzame groeiers LOL
 
pffff, dat is echt balen van die garnalen...:mad:

Ik zou ook zo niet de oorzaak kunnen bedenken.
Positief blijven inzien, zijn genoeg andere dieren die in dit bakje kunnen. Als je het gehele bakje hebt leeggehaald, zou je het wel opnieuw kunnen proberen, misschien is de 'ziekte' er dan uit?:)

Maar het blijft klote dat ze maar dood blijven gaan zonder dat je de oorzaak weet...
 
Jammer, zijn soms helaas maar tere diertjes die garnaaltjes.
 
Oh dat meen je niet. Dat is op zijn zachts gezegd zwaar kloete! Wellicht wel ''goed'' om opnieuw te beginnen en dan een paar Zeeuwse erin ;)
 
Bedankt allemaal,

ik durf het in dit bakje niet meer aan met garnalen. Ik betwijfel of het überhaupt een ziekte is want bij Sanne blijven ze het gewoon doen, alleen nog geen eitjes/jongen.
Ik durf het eigenlijk helemaal niet meer aan met garnalen. Krijg nou de hik, ik heb vroeger ook vuurtjes gehouden zonder problemen. De Japonica's deden het ook erg goed.

Wie had dit gedacht. De Oto's doen het weken prima, vallen een voor uit zodra de garnalen erbij komen. Dan beginnen ook de garnaaltjes uit te vallen. Ik heb zo vaak de waterwaarden gecheckt, zelfs een nieuwe testset van NO2 en NH3/4 gekocht voor het geval dat de ander niet meer goed was.

Ik kan geen oorzaak bedenken, Sanne ook niet.

Overigens doen de puntslakjes en posthoorntjes het heel erg goed... dat vind ik wel erg typisch. Met goed bedoel ik dat ik de puntslakjes af en toe zie en ik er wat jongen van gespot heb, de posthoorntjes zie ik ook regelmatig tegen een ruit klimmen.

Nou ja, meer heb ik er niet over te zeggen, jullie snappen wel dat ik gefrustreerd en teleurgesteld ben.
 
Kunnen de vissen iets hebben afgegeven qua stofje of andersom? Ik heb werkelijk geen flauw idee of dat wel kan hoor maar het is en blijft een raadsel ja
 
Kunnen de vissen iets hebben afgegeven qua stofje of andersom? Ik heb werkelijk geen flauw idee of dat wel kan hoor maar het is en blijft een raadsel ja
Ik heb dat nooit gehoord van Oto's. Ze worden wel vaker bij garnalen gehouden ook.
Maar het is al een tijd dat de laatste Oto overleden is en de uitval bij de garnalen is straf doorgegaan.
 
Erg jammer Nicole en soms heb je uitval zonder een aanwijsbare reden. Dat is vaak garnalen eigen zeg maar.
 
Erg jammer Nicole en soms heb je uitval zonder een aanwijsbare reden. Dat is vaak garnalen eigen zeg maar.
Ja dat heb ik inderdaad vaker gehoord, maar dat dat nou met een nieuwe groep met gebeuren. Begrijp je dat ik het geen tweede keer aan durf? Veel te bang dat iets in mijn bakken zit wat dat veroorzaakt (kruisbesmetting tussen bakken)
 
Totaatje van de Home

totaaltje 310518.jpg


Toch wel zonde om die straks eventueel af te breken, daar ga ik op het moment nog steeds van uit, of er moet een wonder gebeuren.






garnaal 310518.jpg


Remi (bijna) alleen op de wereld :'(
 
Zou zeker zonde zijn om zo'n mooie bak te stoppen maar snap het wel als het zo tegen zit!
Wie weet zorgen die paar overgebleven garnalen weer voor een mooie grote groep!
 
Ja daar hoop ik ook op John, fingers crossed.

Ik heb in elk geval nog 2 vrouwtjes, 2 mannetjes zo te zien.
 
Tja hier wordt je idd niet echt vrolijk van. Ik help je hopen op een wondertje:daisy:
 
Het plezier is er zo wel af ja.
 
Ik twijfel, maar geen garnalen meer. Zoals ik al schreef bang voor kruisbesmetting tussen de twee bakken, je weet maar nooit.
 
Ik twijfel, maar geen garnalen meer. Zoals ik al schreef bang voor kruisbesmetting tussen de twee bakken, je weet maar nooit.

Ik heb vuurtjes en japonica’s in de fusion.

De vuutjes doen het daar geweldig goed.
 
Ik heb vuurtjes en japonica’s in de fusion.

De vuutjes doen het daar geweldig goed.
Misschien dat ik dat nog eens probeer.
Mijn Japonica's deden het in de Home ook goed, natuurlijk geen voortplanting. Ze zitten nu in de Fusion en zie ze daar nog af en toe verschijnen.
 
Misschien heb je er pech mee gehad Nicole maar ja achteraf is dat niet te zeggen natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan