Superfish Home 80 van NicoleE


Helaas je veranderd er nu weinig aan he. Duur grapje en blijft gissen. Hopelijk vanaf nu alleen nog maar voortplanten en over 3 maanden de bak geheel geel :D
 
Nare ervaring ik kan er over meespreken , maar na slechte tijden komen er goeie dus hoop houden .
 
Ja Stefan, van tegenslag weet je alles, ik inmiddels ook.

Hoe het met de bak gaat. Ik heb nog 1 Oto over, zucht... de garnaaltjes krijg ik niet geteld maar het bakje draait rustig op het moment. Ik zie de slakjes ook regelmatig en volgens mij hebben de torenslakjes zich voorteplant want heel af en toe zie ik een mini torenslakje over het glas kruipen.

Helaas voorlopig geen foto update. De telefoon camera is zoals jullie weten overleden. Ik moet nog werk maken van reparatie, als dat niet te duur is. Het was geen echt dure telefoon dus wil er niet teveel geld aan uit geven. Eigenlijk wil ik er een origineel Apple onderdeel in maar daar zal ook wel een niet zo leuke prijs aan hangen.
 
Oto's zijn zeer gevoelige visjes en gaat meestal maar 2 richtingen uit of goed of slecht .
Spijtig natuurlijk maar hoort soms bij de hobby al willen we alleen het beste voor onze diertjes.
 
Oto's zijn zeer gevoelige visjes en gaat meestal maar 2 richtingen uit of goed of slecht .
Spijtig natuurlijk maar hoort soms bij de hobby al willen we alleen het beste voor onze diertjes.
Ja dat is zo, baal er zo van dat ze het aanvankelijk erg goed deden, de garnalen komen erbij (aan hun voer was niks veranderd, behalve dan dat ze garnalenvoer mee aten) en de een na de ander valt uit. Blijft een mysterie.

Maar het is extra erg omdat het Oto's zijn, toch wildvang waarvan er tijdens het transport al heel veel sterven.
 
Tja ik had er ook 6 stuks in het aquarium van mijn schoonmoeder gedaan , maar na dag 2 waren ze allen spoorloos .:stom:
 
Nu maar hopen dat je foon snel is gerepareerd;)
Als ik hem al laat repareren, een en ander zal van de prijs af hangen. Omdat het om de camera gaat en ik waarde hecht aan goede foto's wil ik toch echt graag een Apple camera erin en het moet in verhouding staan tot de prijs van de telefoon. De iPhone SE is namelijk een relatief goedkope telefoon. Ik twijfel omdat de telefoon net een jaar oud is - wel of niet doen - ben er nog niet uit.
 
Graag gedaan jongedame....ik heb in mn SE dit jaar de lightning connector laten vervangen bij een zaak hier in Hardenberg, gerunt door dhr Amiri. Prima service, €45,- origineel onderdeel en 6mnd garantie.
 
Gelukkig doen de garnalen het wel goed :) dat is dan 1 pluspunt. Hopelijk kan je weer snel foto's maken ;)
 
Gelukkig doen de garnalen het wel goed :) dat is dan 1 pluspunt. Hopelijk kan je weer snel foto's maken ;)
Ik heb nog steeds wat uitval bij de garnalen hoor, zo supergoed doen ze het dus niet,
 
Eindelijk, eindelijk lijkt de bak stabiel. Ik heb wel heel slecht nieuws. Alle oto's zijn gestorven en de reden is me niet bekend. De laatste heb ik deze week uitgevangen toen ik een rode kieuw zag en een rode streep langs de buik naar beneden. Bij de anderen heb ik dat nooit gezien.

Vanaf dat moment werd de Home dus een speciaal bakje met wel wat slakjes erin en zo zal het voorlopig ook blijven. Eerst de garnaaltjes maar eens hun ding laten doen. Ik heb bij hen ook best veel uitval gehad maar daar lijkt nu ook een einde aan gekomen, gelukkig! Je breekt toch je hoofd wat je kunt doen om het te voorkomen - maar als het bakje rustig draait met NH en NO2 beiden op 0... Wat kun je dan nog meer?

Ik heb de grote Windelov er een tijdje geleden uit gehaald en vervangen door een klein exemplaar uit de Fusion. Jullie zullen het hopelijk vanavond nog te zien krijgen.
Ik heb net onderhoud gedaan en een kleine waterwissel - en voor de zekerheid gebruik ik altijd VFM, dus het water is nog een beetje mistig. Ook teveel reflectie nu.
 
Jammer van al die tegenslag Nicole, maar er is altijd zon na een donkere tijd.
 
Heel erg zonde van de Oto's maar helaas kan dat weleens gebeuren!
Ik wacht je foto's af! ;)
Toen de ene na de andere Oto uitviel wist ik eigenlijk wel wat ging gebeuren - maar ik hoopte dat er een paar sterke exemplaren bij zaten die het wel zouden overleven. Inderdaad erg zonde van deze wildvang visjes.

Jammer van al die tegenslag Nicole, maar er is altijd zon na een donkere tijd.

We kunnen het helaas allemaal wel eens meemaken. Frustrerend blijf het wel. @stefanC kan er over meepraten. Nou gaat het hopelijk weer allemaal berg opwaarts :)
 
Zo jammer van je oto's. Hoop dat het vanaf nu weer de positieve kant opgaat:daisy:
 
Vandaag foto’s proberen te maken maar wat bewegen die garnaaltjes veel. Morgen nog een poging :)
 
Nou dan ga ik nu maar naar bedje want dan is het snel morgen... ;)
Slaap lekker , hier is een flink onweer aan de gang. De Duitse app van Meteogroup gaf er code rood voor. Volgens hen zit het centrum op 15 minuten van hier. Toch maar mijn bedje in :)
 
Ja inderdaad jammer,
vandaag nog een poging wat stil zittende garnaaltjes te fotograferen. Gisteren rende het gros door de bak heen. Veel langs de voorruit maar zo snel is een telefoon niet met fotograferen hihi
 
Toch maar al een paar fotootjes ondanks dat het gisteren niet zo wilde lukken. Ze zaten niet op een kluitje maar verspreid door de bak.




garnaal1.jpg



Nadat ik het mos vervangen heb het filter en de verwarming weer helemaal in het zicht. Ik ga volgende week de verwarming eruit halen, die is in deze tijd van het jaar toch niet meer nodig omdat het in de huiskamer niet meer onder de 21 graden zakt.
garnaal2.jpg


Het middenstuk van de bak. Zoek en ge vindt 3 garnaaltjes.
garnaal3.jpg




3 stuks.
garnaal5.jpg
 

Terug
Bovenaan