Superfish home 60


J

jeanke de visser

Guest
Hallo, ik was van plan in subject vermeld aquarium te kopen. Ik wou een aziatisch biotoop inrichten hierin. Hierin wou ik een groep van 20-25 pareldanio’s zetten en dan ook een 15-tal vuurgarnalen. Is dit haalbaar? Mvg
 
Dat is zeker haalbaar en hou er ook rekening mee dat 15 vuurgarnalen 100 worden :D
 
Hallo, bedankt voor de reactie. Geeft dat een probleem indien er na verloop van tijd 50-100 garnalen in het aquarium zitten. Of moet ik deze dan best verkopen en het aantal beperkt houden tot max 30 of zo?
 
Ik zou het beperken maar dat is dan een probleem voor later .
Eerst aquarium aankopen , inrichten en 4 weken laten indraaien . :D
 
Is er ook nood aan CO2 installatie voor de planten en vissen? Want dat was niet echt de bedoeling. Maar je leest vanalles dat dit beter is voor de planten ... je kan wel ook vloeibare CO2 gebruiken heb ik gelezen. Maar is dit nodig?
 
Begin maar gewoon zonder al het bijhorende en vloeibare co2 bestaat niet alhoewel sommige het beweren die er niks van kennen :D
Eerst leren fietsen dan later overgaan op een koersfiets .
 
Gewoon met niet al te moeilijke planten beginnen en dan red je het ook prima zonder CO2. Wil je echt ingewikkelde planten gaan houden dan gaat dat een stuk gemakkelijker met CO2. Vloeibare CO2 zou ik niet aan beginnen. Dat is namelijk niet echt CO2, maar meer een algenbestrijdingsmiddel.

Over je visbestand: 25 pareldanio's vind ik wel wat veel voor je bakje. Zou het op maximaal 15 houden. Vuurgarnalen kunnen prima. Een koppeltje honinggoerami's zou er dan ook nog bij kunnen, dan heb je meteen natuurlijke geboortebeperking voor de garnalen ;)
 

Terug
Bovenaan