Superfish home 25XL van Polarbear


P

Polarbear

Guest
We hebben momenteel een kleine bakje 25XL, dit omdat we de 1.20 meter bak momenteel niet kunnen gebruiken, dat ten spijt.
Dit bakje staat er nu 3 weken, alles draait en groeit uitstekend.
Af en toe bruine alg gehad, maar verdween ook snel dat het kwam.

Maak gebruik van Bio CO2 op basis van Geleisuiker ipv gewone suiker.
Dit werkt voor mijn idee beter en langere duur. Zeker in zo'n klein bakje handig.

Visbestand (miss net te druk):
10x neon tetra
1 betta splender man
3x kleine algeneters

Iedereen leeft vrolijk door de bak heen. Zeker voor de betta is er voldoende schuilplaatsen (soms nogal zoeken ook in kleine bak)
20180913_193802.jpg
 
Leuk bakje. Vuurtoren erg grappig. Misschien wel teveel vissen..... Ken het probleem
 
Leuk bakje inderdaad maar ik zou alleen de Betta hierin houden.
 
Een grotere bak komt. Hierin komen uiteindelijk vuurgarnalen.
Totheden hebben ze geen problemen met de ruimte gebrek. Maar grotere bak komt zoiezo, moet alleen even goedkoop kastje regelen.
 
dit omdat we de 1.20 meter bak momenteel niet kunnen gebruiken, dat ten spijt.

WAt is daar dan mee?
 
dit omdat we de 1.20 meter bak momenteel niet kunnen gebruiken, dat ten spijt.

WAt is daar dan mee?
Met de bak zelf niks mee. Alleen kan hem nu niet kwijt in huis. We gaan binnen een jaar verhuizen naar een grotere woning waar hij wel kan staan

Leuk bakje hoor!



En dat baseer je op? :juggle:;)

Eigenlijk meer op qua gedrag. Geen stress, niemand zit achter elkaar aan. Eten normaal. Hetzelfde als in een grotere bak. Had eerder verwacht dat de betta iets zou doen, maar is ook rustig. Dat is eigenlijk mijn bevinding xD
 
Volgens mij is bijna iedere bak altijd te klein, want de natuur is vaak groter. Goed om te horen dat je graag een grotere bak wil en dat dit hoogstwaarschijnlijk binnen een jaar gaat gebeuren. Ik denk dat je het beste voor hebt met de beestjes.
 
Ik snap je probleem maar de vissen behalve de betta zitten veel te klein en daarbij houdt een betta van rust en dat vindt hij nu echt niet in zo n klein bakje met de medebewoners. Ik hoop dat het zolang goed zal gaan in elk geval.
 
Ik snap je probleem maar de vissen behalve de betta zitten veel te klein en daarbij houdt een betta van rust en dat vindt hij nu echt niet in zo n klein bakje met de medebewoners. Ik hoop dat het zolang goed zal gaan in elk geval.

Ik denk dat dit tijdelijk wel goed gaat. Betta zwemt veel onder en bovenlaag en weinig in de buurt van de tetra's, die weer veel onder/midden zitten.
En anders zit ie rustig verstopt tussen de planten.

Ze gaan zeker groter, alleen moeten we een kast regelen waar onze oudere bak van 60 cm op kan staan. Die is vorige week opnieuw gekit en komt dan terug en hopelijk ook een kast er voor. Alleen vaak prijzig. Zelfs in een tweedehands winkel :(
 
We hebben er 1 die graag kijkt hoe warm het vandaag is.
20181008_192239.jpg
 

Terug
Bovenaan