superfish home 25 en garnalen


A

Anke - Anquarium

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een paar weekjes een superfish home 25. Hier zitten een aantal guppen in, maar ik wil heel graag garnalen erbij gaan houden. Is de bak opzich daar geschikt voor? Mijn grootste zorg (naast het standaard pompje wat erin zit) is namelijk de afdekplaat die er bovenop ligt. daar zit rondom (zoals jullie natuurlijk wel weten) overal een halve cm ruimte. Gaan garnalen uit het water kruipen, of doen ze dat in principe niet?

Ik heb een aantal jaar geleden een prachtige grote juwel vision gehad, en het begon toch weer te kriebelen om iets van waterleven in huis te hebben. Nu wilde ik geen grote bak meer, simpelweg omdat ik er de ruimte niet voor heb, en ben me bewust van dat daar ook weinig geschikte beestjes voor zijn voor zo'n kleine behuizing. Garnalen kunnen volgens mij wel in een kleinere bak (correct me if I'm wrong ;-) ), vandaar dat ik graag deze beestjes bij de guppen (van mijn dochter) zet zodat het ook wat mooier oogt. Maar als dat afgeraden word om wat voor reden dan ga ik verder zoeken naar wat er eventueel wel in/bij kan...

Groetjes Anke
 
Guppen moet je niet in zo n klein bakje houden en al helemaal niet met garnalen. In deze bak kun je prima garnalen houden maar hij is niet geschikt voor Guppen. Normaliter zullen de garnalen niet langs die afdekplaat komen. Uitzonderingen zijn er vaak wel te melden maar ik heb daar bij de nano s ook geen last van. Voor Guppen is de bak echt te klein en ze zullen de jonge garnalen ook merendeels op gaan eten. Je kan er vast een hele leuke garnalenbak van maken voor je dochter met mooie gekleurde garnalen.
 
ok, thanks John.
Ik moet wel zeggen dat het nou niet zo is dat er 100 guppen inzitten ofzo hoor. Momenteel zwemmen er 7 in rond. Ik ben me er van bewust dat dit aantal snel op kan lopen, maar zodra het er meer zijn gaan ze eruit en gaan ze naar andere liefhebbers...Ik zal het nog eens in de groep gooien thuis. Een grotere bak is in ieder geval geen optie mocht iemand dat gaan opperen :p.

grtz Anke
 
Ja deze vissen horen gewoon in een grotere bak en misschien zou het een idee zijn om ze te ruilen bij de lfs als je garnalen gaat kopen. Je leest heel vaak dat kids helemaal gek zijn van leuke gekleurde garnalen;)
 
Doen ze dat? vissen inruilen? zal eens navragen!

grtz Anke
 
Sommige lfs doen dat weleens. Het wil weleens helpen als je uitlegt hoe en waarom je van de vissen af zou willen. Maar zoals ik al aangaf zal niet iedere lfs dat doen maar proberen kun je altijd natuurlijk:)
 
Inderdaad te klein voor guppen, zeker in combi met garnalen. Garnalen kruipen weleens uit de bak maar wanneer ze gewoon tevreden zijn met het water en derg. zullen ze dat niet snel doen. Ik draai ook twee nano bakjes met zo'n kier rondom en nog geen weglopers gehad.
 
Guppen met garnalen zou ik sowieso niet doen, tenzij je garnalen als guppenvoer bedoeld zijn. En voor Endler guppen zou het wel kunnen, maar gewone guppen worden idd wat aan de grote kant. Ik heb zelf ook garnalen in zo'n bak gehad en dat ging prima.
 

Terug
Bovenaan