Superfish gravel cleaner zuigt heel langzaam/helemaal niet

H

Hidde Strikwerda

Guest
Hallo Allemaal,

Ik gebruik de hierboven genoemde gravel cleaner om mijn aquarium schoon te houden. Helaas werkt deze bij mij heel traag en vaak zelfs helemaal niet.

Volgens de instructies moet je de gravel cleaner zich laten vullen met water en dan vervolgens heen en weer schudden, en dan zou hij moeten beginnen. Dit werkt bij mij echter helemaal niet.
Als ik aan het uiteinde zuig dan begint hij wel met lopen, echter doet hij dit zo traag, dat ik niet echt goed het gravel schoon krijg, aangezien hij niet genoeg zuigkracht heeft, en vaak stopt.

Ik heb de emmer waar het water naar toe word gezogen wel gewoon ver onder het aquarium staan, dus zwaartekracht is niet het probleem.

Heeft iemand tips of advies hoe jullie dit doen?

Groeten,
Hidde Strikwerda
 
Heb er 1 van eheim met een een 16/22 slang erop en nooit problemen gehad.
 
Hallo Allemaal,

Ik gebruik de hierboven genoemde gravel cleaner om mijn aquarium schoon te houden. Helaas werkt deze bij mij heel traag en vaak zelfs helemaal niet.

Volgens de instructies moet je de gravel cleaner zich laten vullen met water en dan vervolgens heen en weer schudden, en dan zou hij moeten beginnen. Dit werkt bij mij echter helemaal niet.
Als ik aan het uiteinde zuig dan begint hij wel met lopen, echter doet hij dit zo traag, dat ik niet echt goed het gravel schoon krijg, aangezien hij niet genoeg zuigkracht heeft, en vaak stopt.

Ik heb de emmer waar het water naar toe word gezogen wel gewoon ver onder het aquarium staan, dus zwaartekracht is niet het probleem.

Heeft iemand tips of advies hoe jullie dit doen?

Groeten,
Hidde Strikwerda


Als het water je emmer in loopt, heb je dan de volledige slang gevuld of krijg je maar zo'n pisstraaltje wat na 15 seconde ophoudt?
 
zit misschien wat in het klepje bovenin.

Die heb ik ook.
 
Zal er wat in het klepje zitten, bovenin.

Slang er af, in het gat kijken
 
@Hobbeldino Ja dat klopt inderdaad, herken jij dit?

@Bertus Er zit geloof ik inderdaad iets in, ik ga binnenkort even een stukje ijzerdraad o.i.d. halen om te kijken of ik het er uit krijg
 
Misschien een gekke vraag, maar wat voor bodem heb je dat je deze met een gravel cleaner wilt schoonmaken?
 
@Hobbeldino Ja dat klopt inderdaad, herken jij dit?



Tja als er wat opgezogen is , stopt hij er mee. terugblazen.


@Bertus Er zit geloof ik inderdaad iets in, ik ga binnenkort even een stukje ijzerdraad o.i.d. halen om te kijken of ik het er uit krijg
Blaas op de slang. Gaat het err ook uit.
 
Misschien een gekke vraag, maar wat voor bodem heb je dat je deze met een gravel cleaner wilt schoonmaken?
Ik zeg dat is een goede vraag. Ik zweer bij alleen een stuk slang met een stukje buis.
 
Ik heb een stukje mos er uit weg gehaald, dus ik hoop dat hij bij de volgende schoonmaak weer beter presteert.

@TonHageraats Ik heb bruine gravel als bodem, ik weet niet meer wat voor merk het was
 
@TonHageraats Ik heb bruine gravel als bodem, ik weet niet meer wat voor merk het was
Doch blijkt dan dat je bodem het vuil niet kan afvoeren door de bacterie werking, mogelijk moet je eens kijken naar ander voedsel voor je dieren welke wel goed natuurlijk afbreekbaar is.
 
Terug
Bovenaan