Superfish Aqua Flow 50


A

Azraq

Guest
Het binnenfilter (SuperFish Aqua Flow 50) van mijn SuperFish Wave 15 maakt lawaai. Hij staat in mijn slaapkamer en het geluid is dus erg storend. Het filter zit in een apart compartiment, zie foto.

20120831_130855.jpg


Als ik hem los in het water hang zonder dat die iets aanraakt, is die vrijwel stil. Als ik hem tegen het glas plak of in het aparte compartiment doe, maakt die lawaai. Hij laat de bak dus meetrillen neem ik aan.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen? Hij staat nu namelijk uit.
 
WEg gooien, heb ik ook gedaan .
Zijn misbaksels van filters.
De 100 is 100 x beter.
 
Die van mij maakt ook aardig wat herrie. Ik heb AquaDistri een mailtje gestuurd en ik mag de mijne gaan omruilen in de winkel... Twijfel nog of ik dat doe of hem gewoon laat hangen zolang hij het doet... Heb al veel meer berichten over de 'geluidsproductie' van dit filter gelezen en ben dus bang dat een evt. nieuwe hetzelfde probleem zal gaan geven...
 
Kijk anders eens of de rotor wel helemaal goed zit en soepel draait? En misschien zit er nog lucht in het filter?

Mijn filter maakte de eerste keer dat ik die aanzette ook vrij veel lawaai (en inderdaad ook vrijwel niet als deze nergens aan vast zat). Rotor nagekeken, zat een rubbertje een beetje scheef, dit rechtgezet. Daarna goed ondergedompeld / scheef gehouden / beetje geschud onder water. Er bubbelden er nog wat belletjes uit. Daarna was het filter ineens heel erg stil. Weet dus niet zeker of het door het rotortje of door de lucht kwam, of door een combinatie, maar misschien helpt het bij jou ook!

Toevoeging: ik heb overigens een filter van een ander merk, maar wel ongeveer even groot denk ik.
 
Dan kan je niet vergelijken.
De een is de ander niet,he.

Al die handelingen heb ik al genoeg doorlopen, weg ermee.

Doe er eens en spons weerszijde,dat hij daar tussen rust.
 
Je kan ze inderdaad niet een op een vergelijken, daarom heb ik het er bij gezet ;)

Daarnaast kan ik me voorstellen dat je dat al geprobeerd had, maar Azraq kan er misschien nog iets aan hebben? Helpt het niet kan hij nog steeds een nieuw filter kopen (of als er nog garantie op zit, omruilen), helpt het wel, is het mooi meegenomen.
 
Doe er eens en spons weerszijde,dat hij daar tussen rust. zei ik.

Hij draait wel,die van hem, resoneert in dat kastje.
 
Er is niet echt plek voor een spons of iets dergelijks in dat aparte compartiment. En als ik het filter buiten dat compartiment moet plaatsen kon ik beter een standaard glazen bak kopen. :stom:

Ik heb even in de rotor gekeken en die draait gewoon goed. Nu heb ik AquaDistri ook maar een mailtje gestuurd of ze weten welk ander merk filter in dat compartiment past. Erg jammer want het is een bak met een heel mooi design.
 
Daarom resoneert hij, helaas.

Als ik die foto boven ziet, zit ij toch ruim?

En waar zijn die zuignappen voor? voor aan het glas.

En ,75 euro voor zo,n bakje???? Voor Design??
Ammenooit niet.
 
Ja, die afbeelding had ik gewoon van Google. Daar lijkt het inderdaad een stuk ruimer. Hierbij even een foto van mijn filter.

20151102_204923.jpg


Die zuignappen zorgen er eigenlijk voor dat het filter niet al te ver naar beneden valt. Daarmee hangt het filter zeg maar aan een stuk plastic. Als ik daar wat filtermateriaal onder doe, dat het dan misschien scheelt. Zal het morgen even proberen.
 
Door dat interne huis hebben wij de Home25 verkocht. Ik had er een Aquaflow 100 in en die zijn veel beter. Als hij buiten dat huis wel stil is dan resoneert hij daarin denk ik en zou ik hem of er buiten doen of de 100 gaan aanschaffen.

Ik kreeg dat interne huis er ook niet uit dus al heb ik ze gezien die wel dit hadden verwijderd. Maar hoe is mij niet bekend.
 
Heb ook zo'n bakje (home 60).
Gewoon de zuignappen van het filter afhalen, plukje watten onderin en werkt dan prima.
 
Ik gebruik in de Aquaflow 100 nooit geen watten verder.

@Peter
Het zijn verder qua model leuke bakjes maar ik had in de 30 of 40 versie garnalen en die gingen steeds dat huis in. Vandaar dat ik het voor garnalen minder geschikt vond.
 
Ben het dan helemaal met je eens en toch zijn er nog vrij veel die deze bakjes voor garnalen gebruiken.
 
peterdenhaag53 zei:
Heb ook zo'n bakje (home 60).
Gewoon de zuignappen van het filter afhalen, plukje watten onderin en werkt dan prima.

Oh dat scheelt inderdaad een hele hoop! Wist niet dat je die zuignappen er gewoon kon uittrekken.

Alleen nu maakt de rotor een geluid van 'DRR DRR DRR', volgens mij zitten er nog luchtbellen in. Geheel onder water schuin dicht maken gaat namelijk niet in zo een kleine hokje. Zouden die er met de tijd zelf wel een keer uitgaan?
 
jessicapilon zei:
Ik gebruik in de Aquaflow 100 nooit geen watten verder.

@Peter
Het zijn verder qua model leuke bakjes maar ik had in de 30 of 40 versie garnalen en die gingen steeds dat huis in. Vandaar dat ik het voor garnalen minder geschikt vond.

Ik wel, kleinere spons in gedaan, dan 1 cm watten, om de kleine garnalen buiten te houden.
 
Ik zag deze aquaria ergens staan en vond ze heel mooi, alleen die interne bak kan je toch eruit slopen? Ik vind ze oerlelijk. Ook omdat ze halverwege de zijruit zit.
 

Terug
Bovenaan