Superfish Aqua-Flow 50 Binnenfilter


J

Jeem

Guest
heeft iemand ervaring met de superfish aqua flow 50?
Deze filter kwam bij mijn aquarium maar iedere week na het verversen van het water is het een beetje een gedoe..
Voordat ik begin haal ik de stekker van zowel de verwarming als de filter uit het stopcontact en begin met het verversen van een gedeelte van het water, echt wanneer ik klaar ben en de stekkers weer in het stopcontact doe maakt de filter een hele hoop lawaai en komen er ook heel veel kleine luchtbelletjes uit de luchtgaatjes.
De hele pomp trilt dan ook heel erg..
Meestal gaat dat na een paar uur wel voorbij maar eenmaal was het een dag later alleen maar erger geworden en heb ik de onderkant van de filtervervangen.
Nu vind ik dit vrij vervelend dat het iedere week best wat moeite en tijd kost om de filter weer goed te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand anders een goed alternatief voor een 20liter aquarium met 1 betta erin? Gezien de betta moet de filterstroom dus wel lager gezet kunnen worden. I
 
Er zal lucht in je filter komen denk ik als je ververst en dat is normaal. Je kan ook kijken voor een Aquaell mini pat sponsfilter.
 
Dank jullie wel, dan ga ik daar even naar kijken. Ik heb alleen geen ervaring met sponsfilters maar dan moet ik maar even opzoeken hoe dat werkt.
 
Voor een klein bakje is die prima en ik gebruik ze op de 30 liter bakjes.

Klein vraagje.. hij is zo juist binnen gekomen, er zit een wat ruwe spons op maar ik heb er ook los een zachtere spons by gekregen die heet mini dense.
Moet ik die ruwe er op laten of de densere erop zetten?

Ik snap soieso nog niet zo goed hoe ik hem in elkaar moet zetten, dat staat niet aangegeven in de beschrijving.
 
Ik denk dat de video wel duidelijk is en ik heb de iets wat grovere spons omdat de fijne nogal snel dicht ging zitten.
 
Ja, naar de ruit, je kunt altijd nog wat dimmen, he.

Zo heb ik hem nu ook staan dus dan hou ik hem zo bedankt.

Ik heb alles zo ingesteld dat de stroom al op zijn zachts staat. Hoe zou ik hem veder nog kunnen dimmen dan
 

Terug
Bovenaan