Superfish aqua 30 tropical kit LED


R

Ronald K

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een superfish aqua 30 led gekocht

na heel wat plantjes geprobeert te hebben zien deze er vrij lelijk uit...

de verkoper bij de maanvis zegt dat mijn led verlichting te zwak is dit is namelijk 6 watt wit/blauw

rode plantjes worden niet rood heb bijna geen algen

ik voeg netjes het geadviseerde ml planten voedsel toe van easylife profito wat fosfo en nitraat en easy carbo.....

op het moment ben ik aan het wachten op een bio co2 setje van aliexpress... om dat is te proberen...

iemand ideeën/ suggesties?

mvg

Ronald
 
Wss is idd je verlichting niet van voldoende kwaliteit.

Is een Btje een bomen/bos verhaal helaas...
Een ledje is niet zomaar een ledje helaas..

Maar wacht eerst maar ff je bio CO2 af miss dat het voldoende helpt om het op een acceptabel nivo te krijgen.
Maar als je geen algen hebt denk ik niet dat CO2 het probleem is in dit geval
 
nee ik heb de afgelopen dagen ook veel zitten googlen over verlichting/wattage/lumen hier op het forum vandaar de vraag.. zo ben ik er achter gekomen dat de groeikleur rood er niet in zit.. ik kan het ook niet dimmen..

enige alg wat ik af en toe mag weg halen is groene punt alg op t ruitje maar dat is te weinig om op te noemen...

ik zal dit even afwachten met t bio co2 setje en is verder googlen..
 
Ik heb de expert 30 hier met ongeveer dezelfde verlichting. Rode planten doen het daar niet bij maar een javavaren of mosjes groeien langzaam maar redden het wel. Ik zou dus kijken naar makkelijke planten die niet veel licht vereisen.
 
hoe bedoel je ongeveer dezelfde verlichting ? ik heb een zuurstofplantje rotata walichi als ik het goed spel

en een plant wat groeit als kool waar ik de naam niet meer van weet en vallisneria
 
aaaah oke haha ik dacht dat je de leds vervangen had of er iets bij geplakt had ofzo..

ik zit wel daar aan te denken maar ik wacht eerst even het bio co2 setje af
 
Je kan er eventueel leds bijplaatsen maar je kan ook gewoon makkelijke planten nemen zoals de Javavaren Crypto en bepaalde snelgroeiers.
 
bedankt voor de tips zover! ik ga is kijken wat ik eraan kan doen! moet ik dit topic weer sluiten of?

mvg

ronald
 
moet ik dit topic weer sluiten of?
Je mag het proberen, zal niet lukken, het kan niet:D:p
Alleen beheerders kunnen dat en die doen dat alleen als het onrustig in het topic is ofzo. Topic zal dus gewoon open blijven, kunnen er altijd nog mensen in reageren:daisy:;)
 
Topic hoef je inderdaad niet te sluiten en als er niet meer wordt gereageerd zakt het wel weg in de lijst;)
 

Terug
Bovenaan