Superfish aqua 30 led inrichten


N

Natasja73

Guest
gisteren kreeg heel lief van mijn jongste zoon een superfish aqua 30 met led verlichting kado. Er zit een binnenfilter en thermostaat bij. Nu komt het probleem want wat kan ik in zo’n klein aquarium voor vissen doen, de verkoper had mijn zoon verteld dat er black molly’s Of guppy’s in moesten vandaar dat hij het gekocht heeft. Ik wil zoon lief niet terleurstellen, vind het enorm lief van hem. Betwijfel alleen of de verkoper gelijk had. Oja en garnalen zijn geen optie dat vinden de heren in dit huishouden niet mooi:rolleyes:

Is er hier misschien iemand met een idee?
 
Nou dat is een verkoper met erg weinig kennis. In zo n bakje kun je echt weinig houden en vak gebruikt men deze voor garnalen en die vinden kinderen vak dan ook erg leuk. Wat ook kan is 1 Betta maar dan houdt het al snel op zeg maar.
Jammer dat de mannen bij jouw garnalen niet leuk vinden;).
 
1 Betta man hou ik zelf in dit aquarium en daar is het een erg leuke bak voor. Veel meer kun je er helaas niet mee als garnalen geen optie zijn.
 
1 Betta man hou ik zelf in dit aquarium en daar is het een erg leuke bak voor. Veel meer kun je er helaas niet mee als garnalen geen optie zijn.

Ik geloof dat ik nog een optie heb, terug brengen naar de winkel en de bewuste verkoper deel genoot laten worden
van mijn boosheid :mad: Voor zoonlief minder leuk maar hij heeft €59,- betaald omdat hij opgescheept werd met een verkooppraatje. Er komt vanzelf een keer een groter aquarium bij.

Bedankt voor jullie wijze raad maar weer.
 
Dat is inderdaad ook een optie als de verpakking nog dicht zit. Al is een betta ook echt heel erg leuk (en verslavend).
 
Ik geloof dat ik nog een optie heb, terug brengen naar de winkel en de bewuste verkoper deel genoot laten worden
van mijn boosheid :mad: Voor zoonlief minder leuk maar hij heeft €59,- betaald omdat hij opgescheept werd met een verkooppraatje. Er komt vanzelf een keer een groter aquarium bij.

Bedankt voor jullie wijze raad maar weer.
En omruilen voor een 60cm bakje? Kun je al wat meer in kwijt en hoeven niet zo heel duur te zijn
 
Is het niet erg dan dat die alleen in zo’n bak zit?

Nee hoor, met soortgenoten (de mannen) kun je ze sowieso niet houden en met andere vissen gaat ook niet altijd goed. Het zijn een beetje eenlingen. Ik heb een betta gehad in 180 liter met andere vissen en alleen in de 30 liter. In de 30 liter vond ik de vis beter tot zijn recht komen en was ook veel actiever.
 
Nee hoor, met soortgenoten (de mannen) kun je ze sowieso niet houden en met andere vissen gaat ook niet altijd goed. Het zijn een beetje eenlingen. Ik heb een betta gehad in 180 liter met andere vissen en alleen in de 30 liter. In de 30 liter vond ik de vis beter tot zijn recht komen en was ook veel actiever.
Dat verschilt dan wel per vis want in mijn Rio 180 zit ook een blauwe betta man en die is enorm actief hoor,zwemt echt de hele bak door en constant.
 
Het zal per vis denk ik verschillen en ook afhangen van de inrichting en welke medebewoners je hebt. Kortom hangt het vaak van het karakter van de Betta af.
 
Dat verschilt dan wel per vis want in mijn Rio 180 zit ook een blauwe betta man en die is enorm actief hoor,zwemt echt de hele bak door en constant.

Ligt zeker aan de vis. Die van mij was een watje met andere vissen. Bleef in een hoekje zwemmen en als er gevoerd werd wachtte hij tot de tetra's weg waren, dan was alles natuurlijk al op.. Leefde compleet op in de 30 liter.
Maar goed, daar gaat het hier niet om. Een betta man is in zijn eentje in ieder geval prima te houden in je aquarium.
 
De kogel is door de kerk ik hou de bak en ga het inrichten voor 1 Betta man. :D
Dit wil ik graag doen zoals het hoort, dus nou is mijn vraag wat ik absoluut niet moet vergeten.
Ik heb gelezen dat drijfplanten een must is, is de Salvinia natans dan een optie?
En moet er nou wel bodembedekking in de bak of niet? Nog 1 vraag kan ik de aquaflow 100 gebruiken als binnenfilter
of geeft die te veel stroming?
 
Drijfplanten is inderdaad wel een must. De salvinia natans is zeker een goede optie. Zelf heb ik Limnobium leavigatum bij mijn betta, maar dat is meer omdat dat de enige drijfplant is die het goed doet :D
Bodembedekking is wel fijn als je planten wil planten. Zelf gebruik ik filterzand van wildkamp. Voor een betta vind ik iets van bodembedekking wel een must door het spiegelen van de bodem. Anders kan hij zijn eigen spiegelbeeld zien en de bodem blijven aanvallen. Maar wat je wil gebruiken ben je vrij in, als het maar niet te scherp of grof is.
De aquaflow 100 kan opzich wel als binnenfilter, heb ik voordat ik over ben gestapt op extern ook gehad. Let dan wel op dat je een betta met korte vinnen neemt (plakat of halfmoon plakat). Voor een betta met lange vinnen is het wel vrij veel stroming, dus dan zou je de stroming moeten knijpen of verminderen.
 
Persoonlijk vind ik Hygroyza aristata beter voor bij een Betta i.p.v. Salvina natans, deze is wat grover van structuur, de natans groeit vaak een beetje te dicht naar mijn smaak (en die kunnen verschillen natuurlijk ;))
Hier nog wat keuzes om het makkelijk te maken :D, https://www.aquaplantsonline.nl/aquariumplanten/drijfplanten

Qua filter zijn er nog zat mogelijkheden om de stroming aan te passen zonder veel gedoe, met een kleine spraybar eraan kan je deze ook tegen de ruit aan laten stromen b.v.
 
De Hygroriza die Ton noemt doet het hier alleen met redelijk veel licht dus ik denk dat dit niet echt wil in zo n klein bakje. De Aquaflow 100 gebruik ik ook met een Betta in een 30 liter bak (kortvinnige Betta).
 

Bedankt voor de link, daar kan ik erg leuke plantjes shoppen:smitten:
Iedereen bedankt voor de info ik ben weer een stuk wijzer en zekerde van mijn zaak. Morgen ga ik inrichten en dan de bak inlaten draaien.

Overigens kon ik het niet laten om de verkoper vandaag even te vertellen wat ik van zijn verkoopstunt vond, dus ik ben een opgelucht mens :D
 
Bedankt voor de link, daar kan ik erg leuke plantjes shoppen:smitten:
Iedereen bedankt voor de info ik ben weer een stuk wijzer en zekerde van mijn zaak. Morgen ga ik inrichten en dan de bak inlaten draaien.

Overigens kon ik het niet laten om de verkoper vandaag even te vertellen wat ik van zijn verkoopstunt vond, dus ik ben een opgelucht mens :D
Of de verkoper er wat mee zal doen is maar de vraag maar jij hebt dan in ieder geval toch je hart kunnen luchten.
 
Dat wachten is vaak het lastigste punt :D

Al besloten welke planten je gaat nemen?
 
Wachten is zeker het lastigste punt. Ik zou naar de vivarium beurs gaan en daar een mooie betta man uitzoeken, hadden ze vorig jaar echt een enorme keuze. Heb je ook nog mooi de tijd om in te draaien :D :D
 
Dat wachten is vaak het lastigste punt :D

Al besloten welke planten je gaat nemen?

Ja mijn keuze is gevallen op
- Hygroyza aristata
- Barcopa Australis
- Echinodorus latifolius
- Anubias Species.

Alle plantjes hebben normaal licht nodig en zitten rond een P.H van 6-7 en watertemperatuur van 25 graden.
 
Vanmiddag bij G&D koi en aquaria geweest, wou kienhout hebben. Pfff hadden ze daar 4 prachtige Betta mannen:smitten:
Alle vier probeerde ze mij en mijn man te imponeren, de verleiding was groot maar heb er niet 1 meegenomen. Nog 4 weekjes en dan wordt dit het nieuwe onderkomen voor 1 van de 4




C6B92444-B300-45FC-809F-C74B7B687A32.jpeg
:D
 
Knap dat je de aankoop kon weerstaan! :thumbs:
Zou zelf die oesterschelp niet in het bakje doen want de randen zijn vlijmscherp en ze lossen langzaam op waardoor de waterwaarden beïnvloed worden bv.
 
Zou zelf die oesterschelp niet in het bakje doen want de randen zijn vlijmscherp en ze lossen langzaam op waardoor de waterwaarden beïnvloed worden bv.

Wist ik niet, gaat die eruit verzin ik wel weer wat anders op
Onze hobby is vaak erg lastig :D
Nee hoor het is de moeite waard om te wachten, ben nou gewoon net een klein kind dat
weet dat sinterklaas binnenkort komt:D
 
Maar als je nog 4 weken moet wachten is dat ook het Vivarium weekend, waar ook veel zeer mooi Betta's te koop zijn :!
 
Maar als je nog 4 weken moet wachten is dat ook het Vivarium weekend, waar ook veel zeer mooi Betta's te koop zijn :!

Ik zou daar heel graag heen gaan, maar ik ben herstellende van een herseninfarct en kan
absoluut niet meer tegen een menigte mensen en lang in de auto zitten. Ik raak dan overprikkeld en dan
gaat het mis... Helaas
 
Ik zou daar heel graag heen gaan, maar ik ben herstellende van een herseninfarct en kan
absoluut niet meer tegen een menigte mensen en lang in de auto zitten. Ik raak dan overprikkeld en dan
gaat het mis... Helaas
Sterkte met het herstel.
 

Terug
Bovenaan