Suggesties meubel 60l aquarium 40x40?


Pufferfish

Member
Lid geworden
24 april 2023
Berichten
5
Leeftijd
46
Hi allemaal

Heb 2x aquarium van 40x40cm en 60liter inhoud. Erg lastig een meubel,tafel te vinden die ca 60kg kan houden. Had een kastje/zitkist gevonden waar 1 van de aquariums nu al ca 2 maanden op staat. Gezien omschrijving 'zitkist' ging ik ervan uit dat deze makkelijk 60kg permanent moest kunnen dragen. Achteraf gezien blijkt dit, bij navraag, slechts 30kg te zijn.

Hebben jullie suggesties mbt oplossingen voor een vierkant aquarium met bovengenoemde eigenschappen? wil niet meteen een heel groot aquariummeubel waarbij het aquarium zelf meteen ook een halve meter of hoger staat.
 
Dit Ikea ladenkastje is een prima alternatief voor een 40cm bakje. Heb er zelf ook een paar keer een aquarium op gehad. Is erg stevig.

mag ik vragen hoeveel liter erin je aquariums zat?
 
45. Met stenen als scape. Als ik het vergelijk met een standaard aquariummeubel van juwel is deze net zo stevig in elkaar gezet.
 
ok die van mij zal rond de 60 zijn. Jammer dat bij veel tafels/kastjes/krukken niet de draagkracht erbij staat. ga even serieus nadenken over die ladekast want qua afmetingen is hij erg goed
 
Ik heb er zelf een gemaakt met 18 mm vuren platen. Op maat laten zagen, in elkaar gezet en geschilderd. Staat als een huis.
 
Ik ben er ook naar op zoek geweest voor de Dennerle Cubt 60, en dan liefst een zuil.

Aquatlantis had destijds zuilen maar verkochten die alleen met bak. Ik weet niet hoe dat nu is. Sera heeft/had er ook een. Ik heb hem niet gebruikt, showmodel gekocht maar niet goed in elkaar gezet waardoor ik hem niet vertrouwde. Zo'n toren wordt toch topzwaar en dan moet het meubel staan als een huis.
 

Terug
Bovenaan